Kontakty
Vkládání kontaktů do newsletteru
1. Automatické
Kontakty jsou do databáze newsletteru vkládány v případě, že zasílání newsletteru uživatel při provádění objednávky nebo registrace sám odsouhlasí a nebo provede přímo přihlášení k zasílání newsletterových kampaní pomocí boxu pro sběr kontaktů nebo přes pop-up okno.
Souhlas se zasíláním newslleteru v objednávce nebo při registraci zákazníka se nastaví v sekci Nastavení - Správa osobních údajů (GDPR) - Správa oznámení a souhlasů. Podrobný návod k nastavení souhlasů je uveden ZDE.
Sběr kontaktů pro zasílání newsleteru můžete pro zákazníky nastavit v sekci E-shop - Newsletter - Nastavení, kde lze nastavit Sloupcový box nebo i Řádkový box pro sběr e-mailů.
Možnost přihlášení přes pop-up okno je možné nastavit v sekci Aplikace - Pop-up okno.
2. Ruční
Ruční vkládání lze provést v sekci E-shop -> Newsletter -> Kontakty a to pomocí tlačítka „Přidat nový kontakt“.
Pro vložení kontaktu stačí zadat emailovou adresu zákazníka. Můžete ale uložit i jeho jméno, nastavit, jakým způsobem jste kontakt získali a zařadit jej do kategorie kontaktů, pokud jste si nějakou vlastní již vytvořili.
3. Hromadné
Kontakty lze hromadně importovat pomocí CSV a to v sekci E-shop -> Newsletter -> Kontakty přes tlačítko „Importovat / Exportovat“.
Zde pak ze svého počítače zvolíte importní CSV soubor a nahrajete jej.
Importní soubor musí mít přesně danou systémovou strukturu. Pokud není tato struktura dodržena, mohou se kontakty nahrát chybně nebo se nenahrají vůbec.
Pro dodržení struktury CSV souboru je možné vytvořit vlastní soubor podle výše uvedeného obrázku, vygenerovat soubor s již existujícími kontakty v sekci Eshop - Newsletter - Kontakty nebo si stáhnout ukázkový soubor taktéž v sekci Eshop - Newsletter - Kontakty.
POZOR: Pokud chcete importovat CSV soubor obsahující některé kontakty, které již v databázi máte nebo jim chcete přidat příslušnost do dalšího seznamu, pak je vhodné nejprve vyexportovat si všechny současné kontakty, včetně jejich zařazení do skupin a k nim pouze přidat (v některém tabulkovém procesoru – Excel, LibreOffice Calc apod.) čárkou oddělené další ID skupiny, kam chcete kontakt zařadit.
Protože při importu se kontakty chovají následovně:
- Pokud již v databázi kontakt (e-mail) existuje, má své přiřazené ID (kontaktu). Když se pak snažíte přes nový CSV soubor naimportovat již existující email bez správného ID kontaktu, je tento řádek při importu ignorován a k importu nedojde.
- Pokud v CSV souboru importujete již existující kontakt se správným ID (kontaktu), pak se kontakt zařadí dle nastevených ID Skupiny v tomto řádku a přepíše předchozí zařazení. Tzn. pokud byl někde předtím zařazen a v tomto CSV není předchozí ID Skupiny zachováno, bude z tohoto seznamu odstraněn a bude zařazen jen do nově uvedených seznamů.
Segmentace kontaktů
1/ Automatická
Při jakémkoliv vložení kontaktu do newsletteru jsou kontakty automaticky segmentovány. Segmentací je myšleno jejich roztřídění do skupin, které se děje podle toho, jakým způsobem byl kontakt vložen.
Systém má 5 hlavních systémových skupin, do kterých se segmentace automaticky provádí:
Registrace zákazníka – Majitel kontaktního emailu provedl na vašem e-shopu registraci.
Provedl objednávku – Majitel kontaktního emailu provedl na vašem e-shopu objednávku.
Pop-up okno – Majitel kontaktního emailu zadal svůj email do vyskakovacího okna na vašem e-shopu.
CSV import – Kontaktní email byl nahrán pomocí CSV importního souboru
Administrace – Kontaktní email byl vložen administrátorem skrze administračního rozhraní.
Ve výpisu kontaktů je u každého kontaktu tato informace taktéž zobrazena.
Stejně tak je možné pomocí těchto segmentů i kontakty filtrovat ve filtraci, která se nachází nad výpisem kontaktů.
V sekci E-shop -> Newsletter -> Seznamy kontaktů poté můžete ve výpisu seznamů vidět, kolik který segment obsahuje kontaktních emailů.
2/ Manuální
Pro manuální segmentování je nejdříve potřeba vytvořit vlastní seznamy kontaktů. To lze provést v sekci E-shop -> Newsletter -> Seznamy kontaktů pomocí tlačítka Přidat nový seznam.
Po vytvoření vlastní skupiny nebo skupin je pak možné do nich kontakty řadit. Zařazení do vlastní skupiny kontaktů je možné provést při přidávání nového kontaktu v administraci nebo editaci již existujícího
nebo v CSV souboru pomocí sloupce ID skupina, kam zadáváte vazební číslo vytvořené vlastní skupiny, které získáte ve výpisu skupin. Pokud potřebujete zařadit jeden kontaktní email do více skupin naráz, zadejte vazební číslo všech požadovaných skupin do pole pro ID skupiny a oddělte je čárkou.
Zasílání newsletteru
Máte již kategorie vytvořené a vlastní kontakty již nahrané? Nyní vám již nic nebrání v zaslání prvního newsletteru:
Aktualizováno dne: 30/07/2024
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.