Krok za krokem za organickou návštěvou, aneb jak na vyhledávače
Jste v e-shopovém světě nováčci a nebo si jen chcete zopakovat, co je třeba udělat, aby se o vás zákazníci dozvěděli nejen pomocí placených reklam? Právě pro vás jsme připravili tohoto průvodce. Pomůžeme vám se zorientovat v pojmech jako jsou klíčová slova, SEO, verifikace domény a její indexace a mnohá další a dozvíte se je, jak s nimi pracovat u našeho e-shopového řešení.
Na úvod je důležité říct, že pokud máte nový e-shop a chcete se dostat do výsledků vyhledávání, tak proto nemusíte udělat nic, v zásadě jen počkat. Vyhledávače využívají algoritmy, které pátrají po nových stránkách samy. Představte si je jako takové roboty, kteří procházejí internet, stránku po stránce a hledají nezařazené (neindexované) stránky. Tyto stránky následně prozkoumají a zařadí do databáze (indexují). Jakmile jsou tyto stránky indexovány – voila – jsou dohledatelné ve vyhledávačích. Pokud ale nechcete čekat, až si vás roboti najdou, určitě pokračujte dál ve čtení.
K tomu, abyste mohli pracovat s vyhledávači, potřebujete nástroje pro práci s nimi. Jak Google, tak i Seznam mají své pomocníky, kde mimo jiné můžete zjistit zajímavé informace o tom, co o vás jednotlivé vyhledávače vědí. Google používá nástroj Google Search Console, o které se můžete více dozvědět ve článku Google Search Console – vylepšete výkon vašeho e-shopu ve vyhledávání. Seznam využívá nástroj Seznam webmaster, který je ale již dlouho dobu v beta verzi a jeho možnosti jsou oproti Google omezenější. Abyste je mohli využívat je nutná registrace do služby a verifikace vašeho e-shopu. O tom však až v další části tohoto návodu.
Ověření vlastnictví domény, neboli verifikace, je první krok, který budete muset v těchto nástrojích provést. Vyhledávače si musí ověřit, že zadané stránky jsou opravdu ve vašem vlastnictví, aby vám mohli vydat potřebné informace a mohli jste s nimi pracovat. Jak verifikovat doménu pro Google Search Console naleznete v návodu Google po mně chce, abych provedl ověření vlastnictví domény. Jak na to?. Pro ověření vlastnictví domény na Seznamu využijte návod Jak na ověření domény u Seznam.cz.
Jakým způsobem postupovat, pokud chcete své stránky Googlu podsunout? To se dozvíte v návodu Jak indexovat e-shop ve vyhledávačích. Je nutné podotknout, že tuto možnost aktuálně nabízí pouze Google, Seznam nic takového bohužel neumí. Seznam nabízí pouze možnost vložení jednotlivých URL stránek, které chcete nově indexovat, nebo jejich obsah byl změněn a chcete indexaci nechat provést znovu. Tato možnost ale není vhodná pro indexaci celého webu.
V předchozí části jste se dozvěděli, jak se dostat do výsledků vyhledávání. K čemu ale je, pokud se sice do výsledků vyhledávání dostanete, ale ocitnete se na deváté, desáté, nebo ještě na dalších stránkách vyhledávání a moc návštěvníků k vám tedy nezavítá? Vyhledávače mají své soubory pravidel, podle kterých určují vaši pozici ve vyhledávání a tyto pravidla se snaží držet pod pokličkou. Víme, že jsou důležité parametry jako titulky stránek, popisy, datová náročnost stránek (je tedy důležité optimalizovat velikost vkládaných obrázků), relevance webu, důvěryhodnost, proklikovost webu, jak často přibývá na doméně nový obsah a mnohé další. Některé faktory nemůžete ovlivnit, jiné ale ano a tomuto problému se věnují následující odstavce. Pomohou vám pochopit co je to SEO, jak pracovat s klíčovými slovy a mnohé další.
Vídáte na internetu toto „zaklínadlo“ a stále nevíte, co to vlastně znamená? Zkratka SEO znamená anglicky Search Engine Optimization, neboli optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o soubor způsobů a metod, pomoci kterých docílíme zvýšení organické (neplacené) návštěvy z vyhledávačů. Více o SEO najdete v článku Úvod do SEO pro začátečníky. Pokud vás zajímá, jak SEO nastavit na systému od Eshop-rychle, tak pro vás je určený článek Jak nastavit SEO na Eshop-rychle.cz.
V neposlední řadě je správně nastavené SEO nutnost i vaše placené reklamní kampaně, kde zvýší jejich výkonnost. Abyste se dokázali co nejlépe rozkoukat v možnostech propagace vašeho e-shopu, tak jsme pro vás připravili článek Kde začít s propagací e-shopu? Neutopte se v moři možností!.
Nyní již víte co je to SEO a jak ho nastavit. V článku Jak udělat jednoduchou analýzu klíčových slov se dozvíte, jak s ním pracovat, aby vám to zajistilo co nejlepší pozici ve vyhledávačích. Pro začátečníky stačí využít vyhledávače a jejich našeptávač (vysvětleno ve zmíněném článku), pro pokročilejší SEO analýzy slouží profesionální programy jako jsou například Collabim, nebo Marketing Miner.
Obsah a odkazy
Jedny z nejdůležitějších faktorů, které mají vliv na umístění ve výsledcích vyhledávačů je bezpochyby obsah vašeho e-shopu a relevantní odkazy. Více o tvorbě kvalitního obsahu se dozvíte v sérii článku Copywriting pro e-shop, kde doporučujeme začít úvodním článkem Copywriting pro e-shop 1: Základní stránky, bez kterých se neobejdete. Pro relevantní obsah doporučujeme tvořit blog. Kvalitní obsah blogu k vám přivede návštěvníky, kteří by se na vaše stránky za normálních okolností nedostali. Více o nastavení blogu se dozvíte ve článku Nastavení blogu, kategorií a článků pro Eshop-rychle. Pokud jste spisovatelé – začátečníci, pro vás je určený článek 9 tipů, jak napsat článek, který lidé a vyhledávače milují.
Jak se dostat do výsledků vyhledávání?
Na úvod je důležité říct, že pokud máte nový e-shop a chcete se dostat do výsledků vyhledávání, tak proto nemusíte udělat nic, v zásadě jen počkat. Vyhledávače využívají algoritmy, které pátrají po nových stránkách samy. Představte si je jako takové roboty, kteří procházejí internet, stránku po stránce a hledají nezařazené (neindexované) stránky. Tyto stránky následně prozkoumají a zařadí do databáze (indexují). Jakmile jsou tyto stránky indexovány – voila – jsou dohledatelné ve vyhledávačích. Pokud ale nechcete čekat, až si vás roboti najdou, určitě pokračujte dál ve čtení.
Vybavení pro práci s vyhledávači
K tomu, abyste mohli pracovat s vyhledávači, potřebujete nástroje pro práci s nimi. Jak Google, tak i Seznam mají své pomocníky, kde mimo jiné můžete zjistit zajímavé informace o tom, co o vás jednotlivé vyhledávače vědí. Google používá nástroj Google Search Console, o které se můžete více dozvědět ve článku Google Search Console – vylepšete výkon vašeho e-shopu ve vyhledávání. Seznam využívá nástroj Seznam webmaster, který je ale již dlouho dobu v beta verzi a jeho možnosti jsou oproti Google omezenější. Abyste je mohli využívat je nutná registrace do služby a verifikace vašeho e-shopu. O tom však až v další části tohoto návodu.
Ověření vlastnictví domény
Ověření vlastnictví domény, neboli verifikace, je první krok, který budete muset v těchto nástrojích provést. Vyhledávače si musí ověřit, že zadané stránky jsou opravdu ve vašem vlastnictví, aby vám mohli vydat potřebné informace a mohli jste s nimi pracovat. Jak verifikovat doménu pro Google Search Console naleznete v návodu Google po mně chce, abych provedl ověření vlastnictví domény. Jak na to?. Pro ověření vlastnictví domény na Seznamu využijte návod Jak na ověření domény u Seznam.cz.
Manuální pokyn vyhledávačům k zaindexování stránek
Jakým způsobem postupovat, pokud chcete své stránky Googlu podsunout? To se dozvíte v návodu Jak indexovat e-shop ve vyhledávačích. Je nutné podotknout, že tuto možnost aktuálně nabízí pouze Google, Seznam nic takového bohužel neumí. Seznam nabízí pouze možnost vložení jednotlivých URL stránek, které chcete nově indexovat, nebo jejich obsah byl změněn a chcete indexaci nechat provést znovu. Tato možnost ale není vhodná pro indexaci celého webu.
Jak se dostat ve vyhledávání co nejvýše?
V předchozí části jste se dozvěděli, jak se dostat do výsledků vyhledávání. K čemu ale je, pokud se sice do výsledků vyhledávání dostanete, ale ocitnete se na deváté, desáté, nebo ještě na dalších stránkách vyhledávání a moc návštěvníků k vám tedy nezavítá? Vyhledávače mají své soubory pravidel, podle kterých určují vaši pozici ve vyhledávání a tyto pravidla se snaží držet pod pokličkou. Víme, že jsou důležité parametry jako titulky stránek, popisy, datová náročnost stránek (je tedy důležité optimalizovat velikost vkládaných obrázků), relevance webu, důvěryhodnost, proklikovost webu, jak často přibývá na doméně nový obsah a mnohé další. Některé faktory nemůžete ovlivnit, jiné ale ano a tomuto problému se věnují následující odstavce. Pomohou vám pochopit co je to SEO, jak pracovat s klíčovými slovy a mnohé další.
SEO
Vídáte na internetu toto „zaklínadlo“ a stále nevíte, co to vlastně znamená? Zkratka SEO znamená anglicky Search Engine Optimization, neboli optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o soubor způsobů a metod, pomoci kterých docílíme zvýšení organické (neplacené) návštěvy z vyhledávačů. Více o SEO najdete v článku Úvod do SEO pro začátečníky. Pokud vás zajímá, jak SEO nastavit na systému od Eshop-rychle, tak pro vás je určený článek Jak nastavit SEO na Eshop-rychle.cz.
V neposlední řadě je správně nastavené SEO nutnost i vaše placené reklamní kampaně, kde zvýší jejich výkonnost. Abyste se dokázali co nejlépe rozkoukat v možnostech propagace vašeho e-shopu, tak jsme pro vás připravili článek Kde začít s propagací e-shopu? Neutopte se v moři možností!.
Analýza klíčových slov
Nyní již víte co je to SEO a jak ho nastavit. V článku Jak udělat jednoduchou analýzu klíčových slov se dozvíte, jak s ním pracovat, aby vám to zajistilo co nejlepší pozici ve vyhledávačích. Pro začátečníky stačí využít vyhledávače a jejich našeptávač (vysvětleno ve zmíněném článku), pro pokročilejší SEO analýzy slouží profesionální programy jako jsou například Collabim, nebo Marketing Miner.
Obsah a odkazy
Jedny z nejdůležitějších faktorů, které mají vliv na umístění ve výsledcích vyhledávačů je bezpochyby obsah vašeho e-shopu a relevantní odkazy. Více o tvorbě kvalitního obsahu se dozvíte v sérii článku Copywriting pro e-shop, kde doporučujeme začít úvodním článkem Copywriting pro e-shop 1: Základní stránky, bez kterých se neobejdete. Pro relevantní obsah doporučujeme tvořit blog. Kvalitní obsah blogu k vám přivede návštěvníky, kteří by se na vaše stránky za normálních okolností nedostali. Více o nastavení blogu se dozvíte ve článku Nastavení blogu, kategorií a článků pro Eshop-rychle. Pokud jste spisovatelé – začátečníci, pro vás je určený článek 9 tipů, jak napsat článek, který lidé a vyhledávače milují.
Aktualizováno dne: 29/05/2024
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.