Články o: Marketing

Co je Google Analytics Enhanced Ecommerce a jak jej využít pro lepší výsledky eshopu

V tomto článku se dozvíte, k čemu slouží nový modul Google Analytics Enhanced Ecommerce, který je součástí balíku nástrojů Google Analytics.

K čemu slouží nástroj Google Analytics Enhanced Ecommerce


Enhanced Ecommerce slouží pro analýzu chování návštěvníků vašeho e-shopu a celkovou optimalizaci e-shopu. Dozvíte se mnoho zajímavých dat, například které produkty se nejvíce zobrazují, které jsou nejvíce přidávány do košíku nebo míru opuštění košíku a dalších částí objednávkového procesu. Díky těmto údajům lze zapracovat na opravě chyb a vylepšení, která mohou Váš e-shop učinit úspěšnějším. Vše se dá vyčíst z nových statistik Enhanced Ecommerce.

Rozdíl mezi základním Ecommerce modulem a Enhanced Ecommerce


Pravděpodobně již používáte základní implementaci modulu Ecommerce. Ta ovšem obsahuje pouze informace o objednávce a nerozděluje objednávku na vícero kroků. Prakticky se ze statistik dozvíte pouze informace o objednávce. Díky novému modulu Enhanced Ecommerce se dozvíte relevantní data o celém nákupu. Těmito informacemi oddělíte zákazníky, kteří u Vás na e-shopu nechtějí nakoupit od těch, kterým se nepodařilo dokončit objednávku ať už je to z jakéhokoliv důvodu.

Kde najdu data z Enhanced Ecommerce


Otevřete si Google Analytics, po přihlášení si vyberte web, který chcete spravovat a následně v levém menu klikněte na položku Konverze, potom rozklikněte Elektronický obchod.


Elektronický obchod → Přehled


V přehledu naleznete základní informace o objednávkách, různé konverzní poměry nebo přehled o tržbách. Můžete si nastavit vlastní přehled popř. změnit stávájící. Možností jak nastavit a vytvořit vlastní segmenty zobrazení statistický dat jsou obrovské. Další statistiky můžete vytvářet kliknutím na “+ Přidat segment”. Objevte a vytvářejte sami přehledné výstupy a poznejte lépe nákupní zvyklosti nakupujících a návštěvníků eshopu. Čím více toho budete o svých nakupujících vědět, tím lépe jim můžete nabídnout to, co oni hledají. A tak samozřejmě i zlepšit výkon vašeho internetového obchodu.



Chování nakupujících


Díky tomuto nástroji zjistíte, kolik zákazníků si přidává zboží do košíku, zobrazuje si produkty a vytváří objednávky.

Chování při platbě


Nástroj Analýza chování při platbě Vám pomůže odhalit nedostatky v objednávkovém procesu. Zjistíte, jací uživatelé okamžitě opouští košík nebo se zaseknou při rekapitulaci objednávky.

Výkon produktu


Statistiky tržeb a další zajímavá data týkající se samostatných produktů. Produkt si můžete rozkliknout a sledovat další data. V detailu produktu naleznete i možnou variantu produktu.


Přehledů a statistik je v modulu Enhanced E-commerce celá řada, proto doporučujeme si celý modul proklikat a čas od času se této analytice věnovat.

V Google Analytics si dále můžete vytvářet různé přehledy a segmenty. Můžete si zobrazit informace o určité skupině zákazníků a podle toho přizpůsobit například zobrazení produktů na e-shopu.

Oficiální nápověda Google


Podrobné informace o rozšiřujícím modulu naleznete v oficiální nápovědě Google Analytics Enhanced Ecommerce.

Propojení Enhanced E-commerce s Eshop-rychle


Modul Enhanced Ecommerce je již součástí Google Analytics 4, tudíž není zapotřebí jej jakkoli dále propojovat s e-shopem.

Další související návody:


ANALYZUJTE chování nakupujících, PERSONALIZUJTE svůj eshop, využijte sílu REMARKETINGU
Personalizace a remarketing – návod, úpravy, funkčnost

Aktualizováno dne: 23/08/2024

Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?

Podělte se o svůj názor

Zrušit

Děkujeme Vám za Váš názor.