Evidence informací o uživateli
Evidence informací o uživateli a to především souhlasů, které vám poskytl a oznámení, o kterých jste ho informovali, je nezbytná především pro zpětné dohledání na žádost samotného uživatele pro řešení potencionálního sporu nebo při kontrole úřadem.
Data je možné pohodlně filtrovat v sekci Nastavení -> Správa osobních údajů (GDPR) -> Uživatelé.
Zde jsou všechny informace párovány na email uživatele. Po jeho zadání vám tedy vypíše hlavní informace, které jsou k emailu dostupné:
Evidované souhlasy a oznámení včetně data udělení souhlasu, expirace a znění, ve kterém byl souhlas nebo oznámení v době souhlasu uveden na stránkách
Přehled objednávek
Přehled diskuzních příspěvků
Přehled dotazů na obchodníka v zákaznické sekci registrovaného uživatele
Každý uživatel má právo obrátit se na obchodníka a vyžádat si přehled osobních údajů, které o něm obchodních eviduje a také v rámci práva na přenositelnost, má právo požadovat tato data ve strojově čitelné podobě. Pro tyto účely je pod výpisem informací o uživateli možnost Exportovat data uživatele.
Systém následně vytvoří XML soubor, který obsahuje:
Informace registrovaného uživatele (fakturační a dodací adresa, všechny známé s ním spojené emailové adresy)
Kompletní výpis všech objednávek včetně dodací, fakturační adresy a emailů u každé objednávky a přehledu objednaných produktů
Kompletní přehled diskuzních příspěvků včetně zadaného jména a jejich obsahů
Kompletní přehled interní komunikace s obchodníkem
Stejně jako vyžádání si všech dat o své osobě má uživatel právo i na požádání o smazání všech svých informací z eshopu. Pro tyto účely je pod výpisem dat uživatele tlačítko Smazat uživatele.
Smazání následně odstraní jakoukoliv informaci, které je spojena uživatelem:
Odstraní email z newsletteru
Smaže zákaznickou registraci a všechny její informace
Odstraní diskuzní příspěvky (vymaže jméno a email, obsah příspěvku zůstane na stránkách zachován v anonymizované podobě)
Odstraní interní komunikaci s obchodníkem
Zde je důležité upozornit na to, že v takovémto případě nejsou mazány objednávky. Jejich evidenci má provozovatel eshopu povinnost vést ze zákonných důvodů kvůli účetnictví a smí je tak i navzdory vyjádření nesouhlasu uživatele po příslušnou dobu od uskutečnění objednávky archivovat.
Kde informace dohledám a jaké jsou evidovány
Data je možné pohodlně filtrovat v sekci Nastavení -> Správa osobních údajů (GDPR) -> Uživatelé.
Zde jsou všechny informace párovány na email uživatele. Po jeho zadání vám tedy vypíše hlavní informace, které jsou k emailu dostupné:
Evidované souhlasy a oznámení včetně data udělení souhlasu, expirace a znění, ve kterém byl souhlas nebo oznámení v době souhlasu uveden na stránkách
Přehled objednávek
Přehled diskuzních příspěvků
Přehled dotazů na obchodníka v zákaznické sekci registrovaného uživatele
Export dat
Každý uživatel má právo obrátit se na obchodníka a vyžádat si přehled osobních údajů, které o něm obchodních eviduje a také v rámci práva na přenositelnost, má právo požadovat tato data ve strojově čitelné podobě. Pro tyto účely je pod výpisem informací o uživateli možnost Exportovat data uživatele.
Systém následně vytvoří XML soubor, který obsahuje:
Informace registrovaného uživatele (fakturační a dodací adresa, všechny známé s ním spojené emailové adresy)
Kompletní výpis všech objednávek včetně dodací, fakturační adresy a emailů u každé objednávky a přehledu objednaných produktů
Kompletní přehled diskuzních příspěvků včetně zadaného jména a jejich obsahů
Kompletní přehled interní komunikace s obchodníkem
Mazání dat
Stejně jako vyžádání si všech dat o své osobě má uživatel právo i na požádání o smazání všech svých informací z eshopu. Pro tyto účely je pod výpisem dat uživatele tlačítko Smazat uživatele.
Smazání následně odstraní jakoukoliv informaci, které je spojena uživatelem:
Odstraní email z newsletteru
Smaže zákaznickou registraci a všechny její informace
Odstraní diskuzní příspěvky (vymaže jméno a email, obsah příspěvku zůstane na stránkách zachován v anonymizované podobě)
Odstraní interní komunikaci s obchodníkem
Zde je důležité upozornit na to, že v takovémto případě nejsou mazány objednávky. Jejich evidenci má provozovatel eshopu povinnost vést ze zákonných důvodů kvůli účetnictví a smí je tak i navzdory vyjádření nesouhlasu uživatele po příslušnou dobu od uskutečnění objednávky archivovat.
Aktualizováno dne: 13/05/2024
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.