Články o: Propojení

Google nákupy - nastavení cenového srovnávače

Google nákupy jsou další z nabídky služeb společnosti Google sloužící k propagaci vašich produktů. V tomto případě se jedná o cenový srovnávač podobně jako Heureka.cz nebo Zboží.cz. V tomto návodu se dozvíte, jak Google nákupy nastavit na platformě Eshop-rychle.

Jak se zaregistrovat do Google Merchant Center?


Google má na napojení do Merchant Centra srozumitelné a udržované návody. Jak se registrovat do Google nákupů (Merchant centra), postupujte tedy podle nich na základě krokovače:

Registrace do služby Google Merchant Center

V kroku Nahrání zdroje, ke kterému se postupně dostanete, budete vybírat z několika možností nahrání. Zde zvolte možnost Plánovaná načtení.

Google po vás v Merchant Centru bude chtít zdroj. Ten systém Eshop-rychle umí vygenerovat ve formátu XML a zároveň si můžete být jisti, že jeho strukturu udržujeme aktuální dle požadavků Googlu.

Jak vygenerovat XML soubor pro Google nákupy?


Přejděte do sekce E-shop → Export → Export produktů. Zde zvolte portál Google nákupy a váš "alias", tedy pod jakou doménou budou produkty ve feedu zařazeny (zvolte vaši valstní, hlavní doménu e-shopu). Klikněte na Vygenerovat feed.



Pod nabídkou generování se zobrazí URL adresa vašeho feedu, kterou následně zadejte do Googlu jako již zmiňovaný požadovaný zdroj (více o tomto typu zdroje a jeho načítání najdete v kroku Odesílání zdrojů pomocí plánovaných načtení).



Po registraci do Google Merchant Center a poskytnutí zdroje vás krokovač bude dále navádět na propojení s Google Ads a vytváření reklamních kampaní. Tuto možnost doporučujeme využít – s pomocí placených kampaní dostanete z vašich Google nákupů opravdové maximum. Dokončete tedy ideálně všechny kroky návodu až k poslednímu bodu – Přidání informací o firmě do služby Merchant Center.

Aktualizováno dne: 15/08/2024

Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?

Podělte se o svůj názor

Zrušit

Děkujeme Vám za Váš názor.