Jak indexovat e-shop ve vyhledávačích
Na úvod je důležité zmínit, že vyhledávače mají své „roboty“, kteří procházejí internet pravidelně a nové weby sami aktivně vyhledají, tudíž stačí jen počkat. Bohatě stačí, pokud odkaz na svůj web někde na internetu zmíníte – čím kvalitnější linkbuilding bude, tím dříve si vás vyhledávače najdou. Pokud, ale chcete celý tento proces o něco urychlit a aktivně dát vyhledávačům o sobě vědět, tak tento návod je určený pro vás.
Aby bylo možné přímo požádat Google o zaindexování, je v první řadě nutné mít aktivní Google účet být přihlášeni do Google Search Console a mít doménu verifikovanou. Pokud toto nemáte, je nezbytné nejdříve učet založit a provést ověření.
Nejdříve si zjistěte, zda již náhodou nejste na googlu indexováni. To provedete tak, že vložíte do vyhledávače „site:https://vasedomena.cz/“ viz níže.
Pokud vám google nenajde žádné výsledky, můžete přejít k žádosti o indexaci .Princip ověření spočívá v podsunutí vaší sitemapy vyhledávači. Odkaz na tuto sitemapu naleznete v administraci Eshop-rychle v sekci Nastavení -> Domény -> Sitemap
Tuto sitemapu nyní vložte do Google Search Console – nejprve zvolte „Kontrola adresy URL“, následně vložte adresu sitemapy do vyhledávání a po nalezení zvolte možnost „Požádat o indexaci“.
To je vše a nyní je pomyslný míček na straně Googlu.
Seznam využívá svou obdobu Google Search Console, která se jmenuje Seznam Webmaster. Tento nástroj slouží stejně jako GSC k zjištění informací o tom, co Seznam.cz ví o vašem webu. I k používání tohoto nástroje je nejprve nutné vlastnictví domény verifikovat.
S indexací u Seznamu je bohužel situace složitější. Seznam sám o sobě neumožňuje vložení sitemapy a žádosti o indexaci, tudíž musíte nechat na Seznamu, aby vás sám našel. Pokud potřebujete rychle zaindexovat jednotky stránek, můžete k tomu využít nástroj „Přidání stránky do vyhledávání„, pro komplexní indexování webu je však toto nepoužitelné. Alternativní způsob indexace na Seznamu pomocí aplikací třetích stran popisuje ve svém návodu marketingová agentura Besteto.
Jak přidat stránku na Google?
Aby bylo možné přímo požádat Google o zaindexování, je v první řadě nutné mít aktivní Google účet být přihlášeni do Google Search Console a mít doménu verifikovanou. Pokud toto nemáte, je nezbytné nejdříve učet založit a provést ověření.
Nejdříve si zjistěte, zda již náhodou nejste na googlu indexováni. To provedete tak, že vložíte do vyhledávače „site:https://vasedomena.cz/“ viz níže.
Pokud vám google nenajde žádné výsledky, můžete přejít k žádosti o indexaci .Princip ověření spočívá v podsunutí vaší sitemapy vyhledávači. Odkaz na tuto sitemapu naleznete v administraci Eshop-rychle v sekci Nastavení -> Domény -> Sitemap
Tuto sitemapu nyní vložte do Google Search Console – nejprve zvolte „Kontrola adresy URL“, následně vložte adresu sitemapy do vyhledávání a po nalezení zvolte možnost „Požádat o indexaci“.
To je vše a nyní je pomyslný míček na straně Googlu.
Jak přidat stránku na Seznam?
Seznam využívá svou obdobu Google Search Console, která se jmenuje Seznam Webmaster. Tento nástroj slouží stejně jako GSC k zjištění informací o tom, co Seznam.cz ví o vašem webu. I k používání tohoto nástroje je nejprve nutné vlastnictví domény verifikovat.
S indexací u Seznamu je bohužel situace složitější. Seznam sám o sobě neumožňuje vložení sitemapy a žádosti o indexaci, tudíž musíte nechat na Seznamu, aby vás sám našel. Pokud potřebujete rychle zaindexovat jednotky stránek, můžete k tomu využít nástroj „Přidání stránky do vyhledávání„, pro komplexní indexování webu je však toto nepoužitelné. Alternativní způsob indexace na Seznamu pomocí aplikací třetích stran popisuje ve svém návodu marketingová agentura Besteto.
Aktualizováno dne: 23/08/2024
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.