Přihlašování přes sociální sítě
Nastavení funkcí z tohoto návodu naleznete ve své administraci pouze při aplikovaných šablonách verze 4.0. Na starších šablonách tato funkce není podporována.
Po aktivaci této funkce se budou moci vaši zákazníci do e-shopu registrovat a posléze přihlašovat pomocí svých uživatelských účtů na různých sociálních sítích. Výrazně tak urychlíte nejen přihlašování, ale na pár vteřin zkrátíte i celý registrační proces zákazníka.
Defaultně je v administraci e-shopu aktivováno přihlášení pouze pomocí služby mojeID a pole pro FB atd. jsou prázdná, viz. obrázek. Aktivovat můžete přihlašování také přes Facebook, Google, Seznam a Twitter. V tomto návodu si ukážeme, jak aktivovat Facebook a Google.
Běžte do administrace e-shopu, sekce Aplikace → Přihlašování přes sociální sítě → Facebook.
Pro aktivaci funkce Přihlášení přes sociální síť Facebook je nutné získat požadované kódy, které vložíte do polí ID a SECRET. Jak a kde kódy získáte?
Pokud již máte běžný Facebook účet, je nutné vytvořit také tzv. developerský účet.
Přihlaste se do svého Facebook účtu
Přejděte na stránku https://developers.facebook.com/apps/
Pokud ještě nemáte založený developerský účet, zde byste měli mít možnost si jej založit.
Poté, co se dostanete na svůj developerský dashboard, klikněte na zelené tlačítko Create App.
V dalším kroku máte možnost aplikaci (tedy modul pro přihlášení) navázat ke svému existujícímu businessovému portfoliu, pokud jím disponujete, nebo zvolit druhou možnost (Zatím nechci připojovat k business portfoliu). Klikněte na Next.
Zvolte možnost "Authenticate and request data from users with Facebook Login" a ve spodku stránky klikněte na Next.
Vyplňte název aplikace (libovolný, neveřejný, do 30 znaků, je možné jej později případně změnit) a váš e-mail. Klikněte na Next.
V potvrzovacím okně pak uvidíte požadavky, které bude potřeba splnit, aby vaše aplikace byla schválena k provozu. Tyto si můžete projít přes Learn More. Potvrďte kliknutím na Create App (možná bude zapotřebí v rámci bezpečnosti znovu zadat vaše heslo k Facebooku).
Nyní se dostanete na "Dashboard" – domovskou stránku vytvořené aplikace – a můžete začít s ověřovacími procesy. Jako první klikněte v menu na App Settings → Basic. V této nabídce již uvidíte údaje App ID a App Secret, které vložte do administrace vašeho e-shopu v sekci Aplikace → Přihlašování přes sociální sítě → Facebook.
Na tomto místě je ale nejprve nutné doplnit chybějící povinné údaje:
App domains: vyplňte doménu vašeho e-shopu
Contact e-mail: vyplňte váš kontaktní e-mail
Privacy Policy URL: Sem vložte URL adresu, na které se nachází vaše zásady ochrany osobních údajů
Terms of Service URL: Vložte URL adresu vašich obchodních podmínek
App icon (1024 x 1024): Nahrajte ikonu, obrázek či logo (v rozměru 512x512 - 1024x1024 px, s průhledným pozadím)
User data deletion: Z rozbalovací nabídky zvolte Data deletion callback URL a vložte opět URL adresu, na které se nachází vaše zásady ochrany osobních údajů
Data Protection Officer contact information: Zde vyplňte údaje o vás či vašem správci osobních údajů.
Klikněte na Save changes v dolní části stránky.
V téže sekci, ale pod položkou Advanced, zapněte možnost Allow API Access to app settings.
Přejděte do sekce Use Cases a klikněte na tlačítko Customize.
Zde přejděte do sekce Settings a do políčka Valid OAuth Redirect URIs vložte URI adresu, kterou získáte v administraci e-shopu v sekci Aplikace → Přihlašování přes sociální sítě → Facebook.
Přejděte v levém menu dashboardu do sekce Publish. Zde bude nutné ověřit vaši firmu a také zodpovědět otázky týkající se ochrany soukromí. Pro podrobnější návod se můžete podívat do oficiální nápovědy Facebooku.
Po dokončení celého procesu se ujistěte, že máte splněny všechny potřebné kroky k ověření vaší firmy i aplikace samotné. Pokud ano, pak v sekci Publish budete mít možnost publikovat aplikaci kliknutím na tlačítko Publish v pravém dolním rohu stránky.
V administraci e-shopu v sekci Aplikace → Přihlašování přes sociální sítě → Facebook je nutné mít vloženy App ID a App Secret a zároveň zaškrtnuté pole "Aktivovat možnost přihlašování zákazníků pomocí Facebook". Při splnění všech požadavků a kroků se na vašem e-shopu objeví možnost přihlášení přes Facebook, kterou nezapomeňte otestovat.
Vzhledem k tomu, že se jedná o aplikaci třetí strany, která své postupy, požadavky a prostředí neustále mění, není bohužel možné udržovat návody zcela aktuální. Princip by měl ale vždy zůstat vesměs stejný. V případě, že se vám nedaří aplikaci správně nastavit, zvažte pomoc externího experta, vybrat si můžete i některého z našich specialistů.
Stejnou funkcionalitu nabízí také Google. K aktivaci je nutné mít účet na Google a ve službě Google Search Console.
Pokud jste dosud nevyužívali služby v Google Search Console, je nejprve nutné získat Google kód na ověření vlastnictví domény a vložit jej do příslušného pole v administraci e-shopu v sekci E-shop → Měřící kódy → Google ověřovací kód.
Podrobný návod na verifikaci vaší domény naleznete v článku Ověření vlastnictví domény. Teprve po úspěšném ověření vaší domény lze pokračovat v samotném nastavení funkce Přihlášení pomocí účtu Google.
Dále se přihlaste do Google cloud console.
Pokud máte Google účet (nebo více účtů), vyberte příslušný Google účet, který požadujete spárovat se službou Google APIs Services. Pokud účet Google prozatím nemáte, účet nejprve založte a poté pokračujte na výše jmenovanou adresu služby.
Po propojení účtů se zobrazí rozhraní Google APIs Services pro aktivaci a nastavení požadované funkce.
V levém horním menu klikněte na roletku napravo od loga stránky a po otevření pop up okna na tlačítko NEW PROJECT. Vyplňte jméno vašeho projektu, zvolte účet, na který budou účtovány platby za službu a zvolte CREATE.
Přejděte do sekce OAuth Consent screen, zde zvolte External a klikněte na Create.
V dalším kroku vyplňte následující údaje, jak se následně zobrazí návštěvníkům, můžete vidět v pravé části okna.
App name: Název vašeho e-shopu či společnosti
User support email: Váš e-mail
App logo: Nahrajte vaše logo
Application home page: URL adresa domovské stránky vašeho e-shopu
Application privacy policy link: URL adresa dokumentu o zpracování osobních údajů
Application terms of service link: URL adresa vašich obchodních podmínek
Authorized domain: Doména vašeho e-shopu (Po přidání autorizované domény můžete používat kteroukoli z jejích subdomén nebo stránek. Zvolená doména musí být registrována ve službě Google Search Console, viz. úvod tohoto návodu!)
Developer contact information: Váš kontaktní e-mail
Poté klikněte na Save and continue.
V dalším kroku pokračujte kliknutím na Save and continue.
Na další obrazovce není nutné vybírat testovací uživatele, pokračujte kliknutím na Save and continue.
Přejděte do sekce Credentials. Klikněte na Create credentials a zvolte OAuth ID.
Zde z roletky Application vyberte Web application a níže pak zvolte název aplikace (nebude veřejné, je jen pro váš přehled).
V administraci vašeho e-shopu přejděte do sekce Aplikace → Přihlašování přes sociální sítě → Google a zde si zkopírujte do schránku vaši unikátní OAuth URI.
Tuto adresu vložte v okně s nastavením (Create OAuth client ID) do kolonky Authorized redirect URIs (stále stejná stránka jako v předchozím kroku, kde jsme volili typ aplikace a název).
Klikněte na Create.
Nyní před sebou vidíte vaše Client ID a Client Secret. Tyto údaje zkopírujte a vložte do administrace (Aplikace → Přihlašování přes sociální sítě → Google), zaškrtněte políčko Aktivovat možnost přihlášení zákazníků pomocí Google, změnu uložte a máte hotovo.
Vzhledem k tomu, že se jedná o aplikaci třetí strany, která své postupy, požadavky a prostředí neustále mění, není bohužel možné udržovat návody zcela aktuální. Princip by měl ale vždy zůstat vesměs stejný. V případě, že se vám nedaří aplikaci správně nastavit, zvažte pomoc externího experta, vybrat si můžete i některého z našich specialistů.
Po aktivaci této funkce se budou moci vaši zákazníci do e-shopu registrovat a posléze přihlašovat pomocí svých uživatelských účtů na různých sociálních sítích. Výrazně tak urychlíte nejen přihlašování, ale na pár vteřin zkrátíte i celý registrační proces zákazníka.
Defaultně je v administraci e-shopu aktivováno přihlášení pouze pomocí služby mojeID a pole pro FB atd. jsou prázdná, viz. obrázek. Aktivovat můžete přihlašování také přes Facebook, Google, Seznam a Twitter. V tomto návodu si ukážeme, jak aktivovat Facebook a Google.
Aktivace a nastavení přihlášení přes Facebook
Běžte do administrace e-shopu, sekce Aplikace → Přihlašování přes sociální sítě → Facebook.
Pro aktivaci funkce Přihlášení přes sociální síť Facebook je nutné získat požadované kódy, které vložíte do polí ID a SECRET. Jak a kde kódy získáte?
Pokud již máte běžný Facebook účet, je nutné vytvořit také tzv. developerský účet.
Přihlaste se do svého Facebook účtu
Přejděte na stránku https://developers.facebook.com/apps/
Pokud ještě nemáte založený developerský účet, zde byste měli mít možnost si jej založit.
Poté, co se dostanete na svůj developerský dashboard, klikněte na zelené tlačítko Create App.
V dalším kroku máte možnost aplikaci (tedy modul pro přihlášení) navázat ke svému existujícímu businessovému portfoliu, pokud jím disponujete, nebo zvolit druhou možnost (Zatím nechci připojovat k business portfoliu). Klikněte na Next.
Zvolte možnost "Authenticate and request data from users with Facebook Login" a ve spodku stránky klikněte na Next.
Vyplňte název aplikace (libovolný, neveřejný, do 30 znaků, je možné jej později případně změnit) a váš e-mail. Klikněte na Next.
V potvrzovacím okně pak uvidíte požadavky, které bude potřeba splnit, aby vaše aplikace byla schválena k provozu. Tyto si můžete projít přes Learn More. Potvrďte kliknutím na Create App (možná bude zapotřebí v rámci bezpečnosti znovu zadat vaše heslo k Facebooku).
Nyní se dostanete na "Dashboard" – domovskou stránku vytvořené aplikace – a můžete začít s ověřovacími procesy. Jako první klikněte v menu na App Settings → Basic. V této nabídce již uvidíte údaje App ID a App Secret, které vložte do administrace vašeho e-shopu v sekci Aplikace → Přihlašování přes sociální sítě → Facebook.
Na tomto místě je ale nejprve nutné doplnit chybějící povinné údaje:
App domains: vyplňte doménu vašeho e-shopu
Contact e-mail: vyplňte váš kontaktní e-mail
Privacy Policy URL: Sem vložte URL adresu, na které se nachází vaše zásady ochrany osobních údajů
Terms of Service URL: Vložte URL adresu vašich obchodních podmínek
App icon (1024 x 1024): Nahrajte ikonu, obrázek či logo (v rozměru 512x512 - 1024x1024 px, s průhledným pozadím)
User data deletion: Z rozbalovací nabídky zvolte Data deletion callback URL a vložte opět URL adresu, na které se nachází vaše zásady ochrany osobních údajů
Data Protection Officer contact information: Zde vyplňte údaje o vás či vašem správci osobních údajů.
Klikněte na Save changes v dolní části stránky.
V téže sekci, ale pod položkou Advanced, zapněte možnost Allow API Access to app settings.
Přejděte do sekce Use Cases a klikněte na tlačítko Customize.
Zde přejděte do sekce Settings a do políčka Valid OAuth Redirect URIs vložte URI adresu, kterou získáte v administraci e-shopu v sekci Aplikace → Přihlašování přes sociální sítě → Facebook.
Přejděte v levém menu dashboardu do sekce Publish. Zde bude nutné ověřit vaši firmu a také zodpovědět otázky týkající se ochrany soukromí. Pro podrobnější návod se můžete podívat do oficiální nápovědy Facebooku.
Po dokončení celého procesu se ujistěte, že máte splněny všechny potřebné kroky k ověření vaší firmy i aplikace samotné. Pokud ano, pak v sekci Publish budete mít možnost publikovat aplikaci kliknutím na tlačítko Publish v pravém dolním rohu stránky.
V administraci e-shopu v sekci Aplikace → Přihlašování přes sociální sítě → Facebook je nutné mít vloženy App ID a App Secret a zároveň zaškrtnuté pole "Aktivovat možnost přihlašování zákazníků pomocí Facebook". Při splnění všech požadavků a kroků se na vašem e-shopu objeví možnost přihlášení přes Facebook, kterou nezapomeňte otestovat.
Vzhledem k tomu, že se jedná o aplikaci třetí strany, která své postupy, požadavky a prostředí neustále mění, není bohužel možné udržovat návody zcela aktuální. Princip by měl ale vždy zůstat vesměs stejný. V případě, že se vám nedaří aplikaci správně nastavit, zvažte pomoc externího experta, vybrat si můžete i některého z našich specialistů.
Aktivace a nastavení přihlášení přes Google
Stejnou funkcionalitu nabízí také Google. K aktivaci je nutné mít účet na Google a ve službě Google Search Console.
Pokud jste dosud nevyužívali služby v Google Search Console, je nejprve nutné získat Google kód na ověření vlastnictví domény a vložit jej do příslušného pole v administraci e-shopu v sekci E-shop → Měřící kódy → Google ověřovací kód.
Podrobný návod na verifikaci vaší domény naleznete v článku Ověření vlastnictví domény. Teprve po úspěšném ověření vaší domény lze pokračovat v samotném nastavení funkce Přihlášení pomocí účtu Google.
Dále se přihlaste do Google cloud console.
Pokud máte Google účet (nebo více účtů), vyberte příslušný Google účet, který požadujete spárovat se službou Google APIs Services. Pokud účet Google prozatím nemáte, účet nejprve založte a poté pokračujte na výše jmenovanou adresu služby.
Po propojení účtů se zobrazí rozhraní Google APIs Services pro aktivaci a nastavení požadované funkce.
V levém horním menu klikněte na roletku napravo od loga stránky a po otevření pop up okna na tlačítko NEW PROJECT. Vyplňte jméno vašeho projektu, zvolte účet, na který budou účtovány platby za službu a zvolte CREATE.
Přejděte do sekce OAuth Consent screen, zde zvolte External a klikněte na Create.
V dalším kroku vyplňte následující údaje, jak se následně zobrazí návštěvníkům, můžete vidět v pravé části okna.
App name: Název vašeho e-shopu či společnosti
User support email: Váš e-mail
App logo: Nahrajte vaše logo
Application home page: URL adresa domovské stránky vašeho e-shopu
Application privacy policy link: URL adresa dokumentu o zpracování osobních údajů
Application terms of service link: URL adresa vašich obchodních podmínek
Authorized domain: Doména vašeho e-shopu (Po přidání autorizované domény můžete používat kteroukoli z jejích subdomén nebo stránek. Zvolená doména musí být registrována ve službě Google Search Console, viz. úvod tohoto návodu!)
Developer contact information: Váš kontaktní e-mail
Poté klikněte na Save and continue.
V dalším kroku pokračujte kliknutím na Save and continue.
Na další obrazovce není nutné vybírat testovací uživatele, pokračujte kliknutím na Save and continue.
Přejděte do sekce Credentials. Klikněte na Create credentials a zvolte OAuth ID.
Zde z roletky Application vyberte Web application a níže pak zvolte název aplikace (nebude veřejné, je jen pro váš přehled).
V administraci vašeho e-shopu přejděte do sekce Aplikace → Přihlašování přes sociální sítě → Google a zde si zkopírujte do schránku vaši unikátní OAuth URI.
Tuto adresu vložte v okně s nastavením (Create OAuth client ID) do kolonky Authorized redirect URIs (stále stejná stránka jako v předchozím kroku, kde jsme volili typ aplikace a název).
Klikněte na Create.
Nyní před sebou vidíte vaše Client ID a Client Secret. Tyto údaje zkopírujte a vložte do administrace (Aplikace → Přihlašování přes sociální sítě → Google), zaškrtněte políčko Aktivovat možnost přihlášení zákazníků pomocí Google, změnu uložte a máte hotovo.
Vzhledem k tomu, že se jedná o aplikaci třetí strany, která své postupy, požadavky a prostředí neustále mění, není bohužel možné udržovat návody zcela aktuální. Princip by měl ale vždy zůstat vesměs stejný. V případě, že se vám nedaří aplikaci správně nastavit, zvažte pomoc externího experta, vybrat si můžete i některého z našich specialistů.
Aktualizováno dne: 23/08/2024
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.