Vlastní formulář
Vlastní formulář můžete využít různými způsoby, jako například kontaktní formulář. Kontaktní formulář je nejjednodušší způsob, jak Vás může zákazník kontaktovat. Vložit ho můžete pouze do článkového menu. Vyplněný formulář bude chodit na váš přihlašovací email. Nastavit e-mail přímo pro kontaktní formulář nelze.
Formulář vytvoříte v sekci Aplikace → Vlastní formulář kliknutím na tlačítko Přidat nový formulář.
V okně pro tvorbu formuláře prozatím nastavujeme, jak se bude celý formulář chovat:
Nastavte data, od kdy do kdy se má formulář zobrazovat ("do" můžete ponechat prázdné a formulář se tak bude zobrazovat, dokud toto sami nezměníte)
Zadejte název formuláře
Zvolte pořadí formuláře mezi ostatními články sekce, do které jej umisťujete.
Zvolte položku menu, ve které chcete formulář zobrazovat.
Formulář uložte.
Poté, co bude základ formuláře vytvořen, je zapotřebí přidat jeho jednotlivá pole. Do jejich editace se dostanete kliknutím na "formulář – vstup do políček":
Zde poté přidejte první pole kliknutím na tlačítko "Přidat nové políčko do formuláře":
V základním nastavení políčka vyplňte:
Pořadí políčka ve formuláři (není nutno vyplňovat, pokud budete pole přidávat postupně)
Název políčka (v našem příkladu budeme chtít, aby zákazník vyplnil do políčka své jméno a to bude také názvem našeho pole).
Typ vyplňovaného políčka: Zde můžeme zvolit, zda se bude jednat o standardní políčko (pro krátký text - dostačující například pro jméno a příjmení, telefon, e-mail apod.), textové pole pro delší text (vhodné pro vlastní dotaz, zprávu), políčko pro vložení datumu (nabídne zákazníkovi výběr datumu), či roletka, která slouží pro výběr z vícero hodnot.
Důležitost políčka pak udává, zda je políčko povinné pro odeslání formuláře či nikoli.
Pokud jste v typu vyplňovaného políčka zvolili "Roletka", pak v řádcích níže můžete zadat jednotlivé hodnoty, ze kterých zákazník v roletce vybere. Pomocí poslední kolonky na stránce – "Rozšířit roletku o:" můžete přidat další hodnoty, pokud jejich základní počet není dostačující.
Formulář by pak na e-shopu mohl vypadat například takto:
Formulář doporučujeme zabezpečit ochranou proti spamu takzvanou, reCaptchou. Tu zapnete v sekci Nastavení → Nastavení webu → Nastavení zobrazení → Ochrana proti spamu (captcha). Pokud využíváte captchu, nelze umístit na jednu stranu e-shopu dva formuláře!
Pokud zákazník vyplní formulář na vašem e-shopu, jeho dotaz vám dorazí e-mailem na přihlašovací adresu do administrace.
Formulář vytvoříte v sekci Aplikace → Vlastní formulář kliknutím na tlačítko Přidat nový formulář.
V okně pro tvorbu formuláře prozatím nastavujeme, jak se bude celý formulář chovat:
Nastavte data, od kdy do kdy se má formulář zobrazovat ("do" můžete ponechat prázdné a formulář se tak bude zobrazovat, dokud toto sami nezměníte)
Zadejte název formuláře
Zvolte pořadí formuláře mezi ostatními články sekce, do které jej umisťujete.
Zvolte položku menu, ve které chcete formulář zobrazovat.
Formulář uložte.
Poté, co bude základ formuláře vytvořen, je zapotřebí přidat jeho jednotlivá pole. Do jejich editace se dostanete kliknutím na "formulář – vstup do políček":
Zde poté přidejte první pole kliknutím na tlačítko "Přidat nové políčko do formuláře":
V základním nastavení políčka vyplňte:
Pořadí políčka ve formuláři (není nutno vyplňovat, pokud budete pole přidávat postupně)
Název políčka (v našem příkladu budeme chtít, aby zákazník vyplnil do políčka své jméno a to bude také názvem našeho pole).
Typ vyplňovaného políčka: Zde můžeme zvolit, zda se bude jednat o standardní políčko (pro krátký text - dostačující například pro jméno a příjmení, telefon, e-mail apod.), textové pole pro delší text (vhodné pro vlastní dotaz, zprávu), políčko pro vložení datumu (nabídne zákazníkovi výběr datumu), či roletka, která slouží pro výběr z vícero hodnot.
Důležitost políčka pak udává, zda je políčko povinné pro odeslání formuláře či nikoli.
Pokud jste v typu vyplňovaného políčka zvolili "Roletka", pak v řádcích níže můžete zadat jednotlivé hodnoty, ze kterých zákazník v roletce vybere. Pomocí poslední kolonky na stránce – "Rozšířit roletku o:" můžete přidat další hodnoty, pokud jejich základní počet není dostačující.
Formulář by pak na e-shopu mohl vypadat například takto:
Formulář doporučujeme zabezpečit ochranou proti spamu takzvanou, reCaptchou. Tu zapnete v sekci Nastavení → Nastavení webu → Nastavení zobrazení → Ochrana proti spamu (captcha). Pokud využíváte captchu, nelze umístit na jednu stranu e-shopu dva formuláře!
Pokud zákazník vyplní formulář na vašem e-shopu, jeho dotaz vám dorazí e-mailem na přihlašovací adresu do administrace.
Aktualizováno dne: 22/04/2024
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.