Články o: Produkty

Doba dodání

Pomocí číselníků pro dobu dodání můžete k produktům na skladě doplnit informaci o době dodání (počtu dnů), za které bude zásilka doručena. Zákazník je tak lépe informován o dodacích podmínkách. Díky této doplňkové informaci o termínu doručení můžete pozitivně přispět k dokončení nákupu právě na vašem e-shopu.

Zobrazení a chování doby dodání


Po nastavení příslušných číselníků doby dodání se v detailu produktu zobrazí informace o přesném termínu doručení. Tyto informace jsou poté systémem automaticky generovány u produktů, které jsou na skladě. Text je generován automaticky na základě nastavených podmínek číselníků, upravit jej lze případně v sekci Nastavení → Lokalizace → Texty a překlady.


Dnes je čtvrtek, 4. 4., 11:30. V e-shopu mám nastaveno, že při objednání ve čtvrtek a pátek do 11:00 zákazník dostane své zboží za 4 dny, tedy v pondělí. Dnes již do 11:00 objednat nestihne, proto se mu zobrazuje informace o objednání do zítřejších 11:00 s doručením v pondělí, 8. 4.

Nastavení doby dodání


Pomocí číselníků Doba dodání můžete nastavit globální pravidla pro produkty, které jsou v současné době skladem. Vstupte do E-shop → Číselníky → Doba dodání. Nejdříve je nutné zaškrtnout volbu Zobrazovat dobu dostupnosti na e-shopu a v XML feedech.

DŮLEŽITÉ: Aby bylo možné tuto funkci využít, je zapotřebí mít nastavenou variantu skladu č. 4 nebo č. 5.

Výchozí ukázkové nastavení číselníků doby dodání v novém e-shopu. Tyto číselníky nejprve vymažte křížkem vlevo a vytvořte nové dle svých preferencí.

Nastavení číselníků pro dobu dodání si ukážeme na modelové situaci. Představme si například, že dokážeme zajistit doručení tzv. D+1 (den+1) tedy pozítří, což je nejčastější způsob doručení. V jednotlivých dnech v týdnu mohou nastat tyto situace:

Jestliže zákazník objedná zboží v pondělí / úterý / středa / sobota / neděle → zásilka bude doručena pozítří, tzn. do dvou dnů. Tuto podmínku vytvoříme prvním číselníkem 1.
Jestliže zákazník objedná zboží ve čtvrtek → zásilku není možné doručit do pozítří, protože o víkendu se nedoručuje. Zásilka proto bude doručena až v pondělí tzn. čtvrtý den. I pro tento případ proto musíme vytvořit samostatný číselník 2.
Jestliže zákazník objedná zboží v pátek → zásilku není možné doručovat o víkendu a bude tudíž doručena až popozítří, tzn. třetí den. Proto musíme vytvořit číselník 3.

POZNÁMKA: Existující číselníky nelze editovat, ale pouze smazat a vytvořit nové!

Vytvoříte tři číselníky pomocí tlačítka Přidat novou dobu dodání a nastavte hodnoty viz. níže:

Číselník 1 – Ukázkové nastavení doručení pozítří, jestliže zákazník objedná do 11 hodin:


Číselník 2 – Ukázkové nastavení doručení do 4 dnů při objednání ve čtvrtek do 11 hodin:


Číselník 3 – Ukázkové nastavení doručení do 3 dnů při objednání v pátek do 11 hodin:


Poté bude výpis číselníků vypadat takto:


Vy si samozřejmě můžete nastavit číselníky dostupnosti zcela libovolně v závislosti na vašich doručovacích možnostech i s ohledem na to, kdy jste schopni balík vyexpedovat a předat dopravci.

Dostupnostní feed pro Heureku


Díky funkci Doba dodání je možné generovat pro Heureku tzv. Dostupnostní feed. Ten najdete v sekci E-shop → Export → Export produktů. Dostupnostní feed se generuje automaticky, není tedy nutné v této záložce cokoli nastavovat.



TIP! Nechcete zákazníkům slibovat termín doručení, který mnohdy nemůžete ovlivnit a je od chvíle podání balíčku plně v rukou dopravce? V lokalizaci (Nastavení → Lokalizace → Texty a překlady) změňte text "Doba dodání" na "Kdy odešleme" a text "Zboží Vám můžeme doručit již" třeba na "Zboží odešleme již", abyste docílili zcela jiné informace, viz následující obrázek.

Aktualizováno dne: 08/04/2024

Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?

Podělte se o svůj názor

Zrušit

Děkujeme Vám za Váš názor.