Jak vybrat vhodnou šablonu e-shopu?
Volba vhodné šablony je jedno z prvních zásadních rozhodnutí, které budete muset při tvorbě vlastního e-shopu provést. Jak ale z pestré nabídky možností vybrat tu vhodnou? Jaké faktory brát při výběru v úvahu?
Velké množství začínajících e-shopařů dělá zásadní chybu, že vybírá šablonu pouze podle jejího vzhledu a zapomíná přitom, že úspěch e-shopu nebude záviset na tom, jestli se web vzhledově líbí jejímu majiteli. Úspěch nebude dokonce záviset ani na tom, jestli se bude e-shop líbit jeho zákazníkům. To nejpodstatnější je, aby byl e-shop pro zákazníky dostatečně přehledný a intuitivní při výběru zboží a následném nákupu. Poutavý grafický design by měla být až nadstavba po splnění kritického faktoru přehlednosti.
Šablona by měla dodržovat zaběhnuté UX standardy a nenutit uživatele zbytečně přemýšlet nebo cokoli hledat. Více o UX - user experience designu a proč je důležitý
Rozhodnout se také musíte, zda je pro váš eshop a vaši strukturu kategorií zboží vhodnější svislé vertikální menu, nebo vodorovné horizontální menu.
Máte / chcete mít produkty členěny do velkého počtu hlavních kategorií? Pravděpodobně vám nezbyde než sáhnout po vertikálním menu, kde je na jejich výpis v podstatě nekonečný prostor. Ukázkou takového eshopu je naše šablona New York.
Spokojíte se s menším počtem hlavních kategorií, které jsou dále členěny do kategorií nižší úrovně? Můžete uvažovat nad šablonou s horizontálním menu, kde je na počet hlavních kategorií v menu přeci jen omezený prostor. Takové rozložení eshopu nabízí naše šablony Milano, Geneva nebo Babylon.
Každá šablona má svá specifika, která se hodí pro prodej trochu odlišného sortimentu. Neznamená to, že by se na ní jiný sortiment nedal prodávat, to ne. Ale větší počet prvků může být na šabloně navržen tak, aby vyzdvihoval přednosti právě specifického typu zboží.
Módní šablony se například vyznačují kladením většího důrazu na vizuální stránku prodávaného zboží. Většinou tak můžete očekávat větší prostor pro fotografie, menší důraz na tabulkový výpis parametrů zboží, marně budete hledat také sáhodlouhé popisky produktů apod.
Naopak šablony určené např. pro prodej elektroniky nevyžadují takový fokus zákazníka na fotografie produktu, ty jsou spíše doplňkovou informací. Zákazník vybírající si nový počítač naproti tomu upřednostní větší důraz na výpis technických parametrů a dobře popsané a vysvětlené vlastnosti počítače. Můžete tak očekávat menší fotografie produktů, přehledné tabulky parametrů a velký prostor pro dlouhé popisy zboží.
Prodáváte módní kousky teenagerům, nebo kancelářské potřeby sekretářkám zajišťujícím chod firemní kanceláře? Asi se shodneme, že každé z těchto cílovek bude pravděpodobně sympatičtější odlišný styl nejen komunikace, ale i vizuálu e-shopu.
##Přehledný objednávkový proces
Často přehlíženým parametrem při výběru vhodné šablony bývá objednávkový proces. Každý potenciální e-shopař si dopředu prohlédne minimálně 10x jak bude vypadat domovská stránka e-shopu nebo detail produktu, ale málokdo zkoumá, jak přehledný a intuitivní je objednávkový proces pro zákazníka. Přitom vezmeme-li v úvahu, že primárním účelem e-shopu je, aby prodával, tak by asi nikdo nerozporoval, že samotná průchodnost objednávkovým procesem je klíčová.
Zásadním rozhodovacím faktorem by měla být také technologická vyspělost šablony. Platforma Eshop-rychle člení nabídku šablon do tzv. generací (4.0, 3.0, 2.0, 1.0). Některé generace už vůbec nejsou z důvodu technologické zastaralosti v nabídce (1.0), zatímco některé jsou nabízeny i nadále, přestože bychom vždy doporučovali volit co nejnovější dostupnou generaci šablon.
Aktuálně je nejnovější generací verze 4.0, která nabízí oproti předchozím šablonám nejen novější a čistější kód (HTML5 vs starší HTML4, CSS3 a nejnovější verze JavaScriptů), ale zejména pak i nové funkce, které není v plánu pro šablony starších generací vůbec vyvíjet.
S moderností kódu jde samozřejmě ruku v ruce také modernost implementace analytických měřících kódů. Eshop-rychle disponuje jednou z nejpokročilejších implementacích měřícího nástroje Google Analytics. Ovšem pouze na šablonách verze 4.0.
Rozhodnete-li se tedy z nějakého důvodu pro šablony starší generace než 4.0, počítejte s tím, že se připravujete o celou řadu současných i budoucích funkcí.
Eshop-rychle nabízí poměrně rozsáhlý editor šablon, kde si můžete upravit barevnost e-shopu, pozadí, textů a další změny, které zvládnete i bez znalosti kódování a stylování šablon. I když se vám tedy nelíbí detaily některé šablony, nevěšte hlavu. Pomocí drobných zásahů si ji jistě odladíte ke svému ideálu.
Chcete se od své konkurence odlišit mnohem výrazněji? I pro vás máme řešení. V administraci e-shopu najdete nabídku externích grafiků, kteří vám dokáží se vzhledem e-shopu udělat učiněné zázraky a přizpůsobit ho opravdu na míru vašim potřebám. Jak může takový e-shop vypadat?
Přehlednost nad grafické kudrlinky
Velké množství začínajících e-shopařů dělá zásadní chybu, že vybírá šablonu pouze podle jejího vzhledu a zapomíná přitom, že úspěch e-shopu nebude záviset na tom, jestli se web vzhledově líbí jejímu majiteli. Úspěch nebude dokonce záviset ani na tom, jestli se bude e-shop líbit jeho zákazníkům. To nejpodstatnější je, aby byl e-shop pro zákazníky dostatečně přehledný a intuitivní při výběru zboží a následném nákupu. Poutavý grafický design by měla být až nadstavba po splnění kritického faktoru přehlednosti.
Šablona by měla dodržovat zaběhnuté UX standardy a nenutit uživatele zbytečně přemýšlet nebo cokoli hledat. Více o UX - user experience designu a proč je důležitý
Vertikální nebo horizontální menu
Rozhodnout se také musíte, zda je pro váš eshop a vaši strukturu kategorií zboží vhodnější svislé vertikální menu, nebo vodorovné horizontální menu.
Máte / chcete mít produkty členěny do velkého počtu hlavních kategorií? Pravděpodobně vám nezbyde než sáhnout po vertikálním menu, kde je na jejich výpis v podstatě nekonečný prostor. Ukázkou takového eshopu je naše šablona New York.
Spokojíte se s menším počtem hlavních kategorií, které jsou dále členěny do kategorií nižší úrovně? Můžete uvažovat nad šablonou s horizontálním menu, kde je na počet hlavních kategorií v menu přeci jen omezený prostor. Takové rozložení eshopu nabízí naše šablony Milano, Geneva nebo Babylon.
Vhodnost dílčích prvků šablony pro můj sortiment
Každá šablona má svá specifika, která se hodí pro prodej trochu odlišného sortimentu. Neznamená to, že by se na ní jiný sortiment nedal prodávat, to ne. Ale větší počet prvků může být na šabloně navržen tak, aby vyzdvihoval přednosti právě specifického typu zboží.
Módní šablony se například vyznačují kladením většího důrazu na vizuální stránku prodávaného zboží. Většinou tak můžete očekávat větší prostor pro fotografie, menší důraz na tabulkový výpis parametrů zboží, marně budete hledat také sáhodlouhé popisky produktů apod.
Naopak šablony určené např. pro prodej elektroniky nevyžadují takový fokus zákazníka na fotografie produktu, ty jsou spíše doplňkovou informací. Zákazník vybírající si nový počítač naproti tomu upřednostní větší důraz na výpis technických parametrů a dobře popsané a vysvětlené vlastnosti počítače. Můžete tak očekávat menší fotografie produktů, přehledné tabulky parametrů a velký prostor pro dlouhé popisy zboží.
Cílová skupina zákazníků
Prodáváte módní kousky teenagerům, nebo kancelářské potřeby sekretářkám zajišťujícím chod firemní kanceláře? Asi se shodneme, že každé z těchto cílovek bude pravděpodobně sympatičtější odlišný styl nejen komunikace, ale i vizuálu e-shopu.
##Přehledný objednávkový proces
Často přehlíženým parametrem při výběru vhodné šablony bývá objednávkový proces. Každý potenciální e-shopař si dopředu prohlédne minimálně 10x jak bude vypadat domovská stránka e-shopu nebo detail produktu, ale málokdo zkoumá, jak přehledný a intuitivní je objednávkový proces pro zákazníka. Přitom vezmeme-li v úvahu, že primárním účelem e-shopu je, aby prodával, tak by asi nikdo nerozporoval, že samotná průchodnost objednávkovým procesem je klíčová.
Technologická "střeva"
Zásadním rozhodovacím faktorem by měla být také technologická vyspělost šablony. Platforma Eshop-rychle člení nabídku šablon do tzv. generací (4.0, 3.0, 2.0, 1.0). Některé generace už vůbec nejsou z důvodu technologické zastaralosti v nabídce (1.0), zatímco některé jsou nabízeny i nadále, přestože bychom vždy doporučovali volit co nejnovější dostupnou generaci šablon.
Aktuálně je nejnovější generací verze 4.0, která nabízí oproti předchozím šablonám nejen novější a čistější kód (HTML5 vs starší HTML4, CSS3 a nejnovější verze JavaScriptů), ale zejména pak i nové funkce, které není v plánu pro šablony starších generací vůbec vyvíjet.
S moderností kódu jde samozřejmě ruku v ruce také modernost implementace analytických měřících kódů. Eshop-rychle disponuje jednou z nejpokročilejších implementacích měřícího nástroje Google Analytics. Ovšem pouze na šablonách verze 4.0.
Rozhodnete-li se tedy z nějakého důvodu pro šablony starší generace než 4.0, počítejte s tím, že se připravujete o celou řadu současných i budoucích funkcí.
Pokročilý editor šablon a design na míru
Eshop-rychle nabízí poměrně rozsáhlý editor šablon, kde si můžete upravit barevnost e-shopu, pozadí, textů a další změny, které zvládnete i bez znalosti kódování a stylování šablon. I když se vám tedy nelíbí detaily některé šablony, nevěšte hlavu. Pomocí drobných zásahů si ji jistě odladíte ke svému ideálu.
Chcete se od své konkurence odlišit mnohem výrazněji? I pro vás máme řešení. V administraci e-shopu najdete nabídku externích grafiků, kteří vám dokáží se vzhledem e-shopu udělat učiněné zázraky a přizpůsobit ho opravdu na míru vašim potřebám. Jak může takový e-shop vypadat?
Aktualizováno dne: 23/01/2024
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.