Nastavení Outlook
Pro přidání e-mailového účtu do e-mailového klienta Outlook (Outlook pro Microsoft 365 Outlook 2021 Outlook 2019 Outlook 2016 a další) doporučujeme postupovat dle kroků poskytovatele této služby zde Přidání e-mailového účtu
Pro dokončení nastavení přidání účtu budete potřebovat níže uvedené údaje:
POP : pop3.golemos.com (pro IMAP = imap.golemos.com)
SMTP : smtpc.golemos.com – je pak potřeba ale zaškrtnout možnost, že server odchozí pošty požaduje ověření (TLS nebo SSL)
Čísla portů pro příchozí a odchozí poštu naleznete v dolní části tohoto návodu (pod print screeny).
Případně jsou možná i jiná čísla portů, podle vašeho poskytovatele internetu nebo podle typu vašeho poštovního klienta. Zkuste tyto možnosti:
odchozí SMPT 587 (SSL zaškrtnuto) a
příchozí POP3 995 (SSL zaškrtnuto) nebo IMAP 993 (SSL zaškrtnuto)
Každému bude vyhovovat jiný protokol, nicméně je dobré vědět specifika každého z nich a dle toho se rozhodnout.
POP3
Nové příchozí zprávy jsou umístěné v e-mailové schránce na serveru, kterou Thunderbird stahuje do vašeho počítače a stažené zprávy na serveru okamžitě smaže (lze nicméně nastavit, aby je na serveru ponechával).
Jedná se o jednosměrný protokol, který změny provedené na těchto zprávách, jako třeba označení jako přečtené nebo přesunutí do jiné složky, na vzdáleném serveru neprovede a platí pouze pro váš místní počítač s Thunderbirdem.
Výhodou tohoto protokolu může být naopak lokální záloha emailů fyzicky ve vašem počítači v případě nenadálých havárií poskytovatele emailové služby.
IMAP
Všechny zprávy a složky jsou přechovávány na serveru, do počítače se stahují jen nejnutnější informace k zobrazení zpráv, ostatní data se stahují z internetu. U tohoto protokolu je tedy potřeba být online. Pokud pracujete v oofline režimu bez internetu, změny na serveru se provedou, jakmile se znovu připojíte k internetu.
Změny provedené v Thunderbirdu jsou zrcadleny na serveru a změny na serveru jsou zároveň automaticky provedeny v Thunderbirdu, resp. na všech vašich zařízeních, pomocí který se přes IMAP ke své emailové schránce připojujete.
Nevýhodou tohoto protokolu může být, že data nemáte stažená fyzicky v počítači, proto například v případě třeba nenadálé havárie emailového poskytovatele se může stát, že o své historické emialy ve schránce přijdete, nebo vám budou nějakou dobu nedostupné, dokud zřizovatel nesjedná nápravu.
Pro dokončení nastavení přidání účtu budete potřebovat níže uvedené údaje:
POP : pop3.golemos.com (pro IMAP = imap.golemos.com)
SMTP : smtpc.golemos.com – je pak potřeba ale zaškrtnout možnost, že server odchozí pošty požaduje ověření (TLS nebo SSL)
Čísla portů pro příchozí a odchozí poštu naleznete v dolní části tohoto návodu (pod print screeny).
Případně jsou možná i jiná čísla portů, podle vašeho poskytovatele internetu nebo podle typu vašeho poštovního klienta. Zkuste tyto možnosti:
odchozí SMPT 587 (SSL zaškrtnuto) a
příchozí POP3 995 (SSL zaškrtnuto) nebo IMAP 993 (SSL zaškrtnuto)
Zvolit POP3 nebo IMAP?
Každému bude vyhovovat jiný protokol, nicméně je dobré vědět specifika každého z nich a dle toho se rozhodnout.
POP3
Nové příchozí zprávy jsou umístěné v e-mailové schránce na serveru, kterou Thunderbird stahuje do vašeho počítače a stažené zprávy na serveru okamžitě smaže (lze nicméně nastavit, aby je na serveru ponechával).
Jedná se o jednosměrný protokol, který změny provedené na těchto zprávách, jako třeba označení jako přečtené nebo přesunutí do jiné složky, na vzdáleném serveru neprovede a platí pouze pro váš místní počítač s Thunderbirdem.
Výhodou tohoto protokolu může být naopak lokální záloha emailů fyzicky ve vašem počítači v případě nenadálých havárií poskytovatele emailové služby.
IMAP
Všechny zprávy a složky jsou přechovávány na serveru, do počítače se stahují jen nejnutnější informace k zobrazení zpráv, ostatní data se stahují z internetu. U tohoto protokolu je tedy potřeba být online. Pokud pracujete v oofline režimu bez internetu, změny na serveru se provedou, jakmile se znovu připojíte k internetu.
Změny provedené v Thunderbirdu jsou zrcadleny na serveru a změny na serveru jsou zároveň automaticky provedeny v Thunderbirdu, resp. na všech vašich zařízeních, pomocí který se přes IMAP ke své emailové schránce připojujete.
Nevýhodou tohoto protokolu může být, že data nemáte stažená fyzicky v počítači, proto například v případě třeba nenadálé havárie emailového poskytovatele se může stát, že o své historické emialy ve schránce přijdete, nebo vám budou nějakou dobu nedostupné, dokud zřizovatel nesjedná nápravu.
Aktualizováno dne: 09/07/2024
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.