Nastavení Windows Live Mail
Jedná se i o bývalý Outlook Express z Windows XP a nižších, jeho nastavení je téměř shodné, proto postupujte prosím podle tohoto návodu
Hodnoty protokolů IMAP a POP 3 pro nastavení účtu.
Server příchozí pošty:
POP: pop3.golemos.com, port 995, aktivní SSL zabezpečení
IMAP: imap.golemos.com, port 993, aktivní SSL zabezpečení
Server odchozí pošty:
SMTP: smtpc.golemos.com, port 587, aktivní SSL zabezpečení (pokud je dostupné TLS, použijte to), v nastavení odchozí pošty taktéž aktivujte možnost „server požaduje ověření“
POP3 nebo IMAP?
Každému bude vyhovovat jiný protokol, nicméně je dobré vědět specifika každého z nich a dle toho se rozhodnout.
POP3
Nové příchozí zprávy jsou umístěné v e-mailové schránce na serveru, kterou Thunderbird stahuje do vašeho počítače a stažené zprávy na serveru okamžitě smaže (lze nicméně nastavit, aby je na serveru ponechával).
Jedná se o jednosměrný protokol, který změny provedené na těchto zprávách, jako třeba označení jako přečtené nebo přesunutí do jiné složky, na vzdáleném serveru neprovede a platí pouze pro váš místní počítač s Thunderbirdem.
Výhodou tohoto protokolu může být naopak lokální záloha emailů fyzicky ve vašem počítači v případě nenadálých havárií poskytovatele emailové služby.
IMAP
Všechny zprávy a složky jsou přechovávány na serveru, do počítače se stahují jen nejnutnější informace k zobrazení zpráv, ostatní data se stahují z internetu. U tohoto protokolu je tedy potřeba být online. Pokud pracujete v offline režimu bez internetu, změny na serveru se provedou, jakmile se znovu připojíte k internetu.
Změny provedené v Thunderbirdu jsou zrcadleny na serveru a změny na serveru jsou zároveň automaticky provedeny v Thunderbirdu, resp. na všech vašich zařízeních, pomocí který se přes IMAP ke své emailové schránce připojujete.
Nevýhodou tohoto protokolu může být, že data nemáte stažená fyzicky v počítači, proto například v případě třeba nenadálé havárie emailového poskytovatele se může stát, že o své historické e-maily ve schránce přijdete, nebo vám budou nějakou dobu nedostupné, dokud zřizovatel nesjedná nápravu.
- spusťte program Windows Mail kliknutím na ikonu programu v nabídce Start nebo na Ploše
- klikněte na “Nástroje”, vyberte “Účty”
- klikněte na “Přidat”, vyberte “E-mailový účet”
- vyberte “Emailový účet”
- klikněte na “Další”
- do pole “Zobrazované jméno” zadejte své celé jméno nebo libovolný alias
- klikněte na “Další”
- Do pole “E-mailová adresa” zadejte svou e-mailovou adresu
- klikněte na “Další”
- “Typ serveru příchozí pošty” zanechte nebo vyberte “POP3”
- do pole “Server příchozí pošty” zadejte “pop3.golemos.com”
- do pole “Název serveru odchozí pošty” zadejte “smtpc.golemos.com” nebo svůj SMTP server od Vašeho poskytovatele připojení (vyžádejte u svého poskytovatele připojení k Internetu)
- zaškrtněte volbu “Odchozí server vyžaduje ověření”
- klikněte na “Další”
- do pole “Uživatelské jméno e-mailu” zadejte své uživatelské jméno. Vždy je to Vaše emailová adresa.
- do pole “Heslo” zadejte své přístupové heslo
- klikněte na “Další”
- pro okamžité stažení zpráv nezaškrtávejte volbu “Nyní e-maily nestahovat”
- klikněte na “Dokončit”
- Po dokončení nastavení, doporučujeme zapnout SSL šifrované přenosy zpráv.
- klikněte na “Nástroje”, vyberte “Účty”
- klikněte na “Vlastnosti”, na kartě vyberte “Upřesnit” zaškrtněte “Tento server požaduje šifrované připojení (SSL)”
Případně jsou možná i jiná čísla portů, podle vašeho poskytovatele internetu nebo podle typu vašeho poštovního klienta. Zkuste tyto možnosti:
odchozí SMPT 587 (SSL zaškrtnuto) a
příchozí POP3 995 (SSL zaškrtnuto) nebo IMAP 993 (SSL zaškrtnuto)
Aktualizováno dne: 19/06/2024
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.