Nastavení Windows Live Mail
Jedná se i o bývalý Outlook Express z Windows XP a nižších, jeho nastavení je téměř shodné, proto postupujte prosím podle tohoto návodu
Hodnoty protokolů IMAP a POP 3 pro nastavení účtu.
Server příchozí pošty:
POP: pop3.golemos.com, port 995, aktivní SSL zabezpečení
IMAP: imap.golemos.com, port 993, aktivní SSL zabezpečení
Server odchozí pošty:
SMTP: smtpc.golemos.com, port 587, aktivní SSL zabezpečení (pokud je dostupné TLS, použijte to), v nastavení odchozí pošty taktéž aktivujte možnost „server požaduje ověření“
POP3 nebo IMAP?
Každému bude vyhovovat jiný protokol, nicméně je dobré vědět specifika každého z nich a dle toho se rozhodnout.
POP3
Nové příchozí zprávy jsou umístěné v e-mailové schránce na serveru, kterou Thunderbird stahuje do vašeho počítače a stažené zprávy na serveru okamžitě smaže (lze nicméně nastavit, aby je na serveru ponechával).
Jedná se o jednosměrný protokol, který změny provedené na těchto zprávách, jako třeba označení jako přečtené nebo přesunutí do jiné složky, na vzdáleném serveru neprovede a platí pouze pro váš místní počítač s Thunderbirdem.
Výhodou tohoto protokolu může být naopak lokální záloha emailů fyzicky ve vašem počítači v případě nenadálých havárií poskytovatele emailové služby.
IMAP
Všechny zprávy a složky jsou přechovávány na serveru, do počítače se stahují jen nejnutnější informace k zobrazení zpráv, ostatní data se stahují z internetu. U tohoto protokolu je tedy potřeba být online. Pokud pracujete v offline režimu bez internetu, změny na serveru se provedou, jakmile se znovu připojíte k internetu.
Změny provedené v Thunderbirdu jsou zrcadleny na serveru a změny na serveru jsou zároveň automaticky provedeny v Thunderbirdu, resp. na všech vašich zařízeních, pomocí který se přes IMAP ke své emailové schránce připojujete.
Nevýhodou tohoto protokolu může být, že data nemáte stažená fyzicky v počítači, proto například v případě třeba nenadálé havárie emailového poskytovatele se může stát, že o své historické e-maily ve schránce přijdete, nebo vám budou nějakou dobu nedostupné, dokud zřizovatel nesjedná nápravu.
spusťte program Windows Mail kliknutím na ikonu programu v nabídce Start nebo na Ploše
klikněte na “Nástroje”, vyberte “Účty”
klikněte na “Přidat”, vyberte “E-mailový účet”
vyberte “Emailový účet”
klikněte na “Další”
do pole “Zobrazované jméno” zadejte své celé jméno nebo libovolný alias
klikněte na “Další”
Do pole “E-mailová adresa” zadejte svou e-mailovou adresu
klikněte na “Další”
“Typ serveru příchozí pošty” zanechte nebo vyberte “POP3”
do pole “Server příchozí pošty” zadejte “pop3.golemos.com”
do pole “Název serveru odchozí pošty” zadejte “smtpc.golemos.com” nebo svůj SMTP server od Vašeho poskytovatele připojení (vyžádejte u svého poskytovatele připojení k Internetu)
zaškrtněte volbu “Odchozí server vyžaduje ověření”
klikněte na “Další”
do pole “Uživatelské jméno e-mailu” zadejte své uživatelské jméno. Vždy je to Vaše emailová adresa.
do pole “Heslo” zadejte své přístupové heslo
klikněte na “Další”
pro okamžité stažení zpráv nezaškrtávejte volbu “Nyní e-maily nestahovat”
klikněte na “Dokončit”
Po dokončení nastavení, doporučujeme zapnout SSL šifrované přenosy zpráv.
klikněte na “Nástroje”, vyberte “Účty”
klikněte na “Vlastnosti”, na kartě vyberte “Upřesnit” zaškrtněte “Tento server požaduje šifrované připojení (SSL)”
Případně jsou možná i jiná čísla portů, podle vašeho poskytovatele internetu nebo podle typu vašeho poštovního klienta. Zkuste tyto možnosti:
odchozí SMPT 587 (SSL zaškrtnuto) a
příchozí POP3 995 (SSL zaškrtnuto) nebo IMAP 993 (SSL zaškrtnuto)
Aktualizováno dne: 19/06/2024
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.