Články o: E-maily

Nastavení Windows Live Mail

Jedná se i o bývalý Outlook Express z Windows XP a nižších, jeho nastavení je téměř shodné, proto postupujte prosím podle tohoto návodu


Hodnoty protokolů IMAP a POP 3 pro nastavení účtu.


Server příchozí pošty:


POP: pop3.golemos.com, port 995, aktivní SSL zabezpečení


IMAP: imap.golemos.com, port 993, aktivní SSL zabezpečení


Server odchozí pošty:


SMTP: smtpc.golemos.com, port 587, aktivní SSL zabezpečení (pokud je dostupné TLS, použijte to), v nastavení odchozí pošty taktéž aktivujte možnost „server požaduje ověření“


POP3 nebo IMAP?

Každému bude vyhovovat jiný protokol, nicméně je dobré vědět specifika každého z nich a dle toho se rozhodnout.


POP3
Nové příchozí zprávy jsou umístěné v e-mailové schránce na serveru, kterou Thunderbird stahuje do vašeho počítače a stažené zprávy na serveru okamžitě smaže (lze nicméně nastavit, aby je na serveru ponechával).


Jedná se o jednosměrný protokol, který změny provedené na těchto zprávách, jako třeba označení jako přečtené nebo přesunutí do jiné složky, na vzdáleném serveru neprovede a platí pouze pro váš místní počítač s Thunderbirdem.


Výhodou tohoto protokolu může být naopak lokální záloha emailů fyzicky ve vašem počítači v případě nenadálých havárií poskytovatele emailové služby.


IMAP
Všechny zprávy a složky jsou přechovávány na serveru, do počítače se stahují jen nejnutnější informace k zobrazení zpráv, ostatní data se stahují z internetu. U tohoto protokolu je tedy potřeba být online. Pokud pracujete v offline režimu bez internetu, změny na serveru se provedou, jakmile se znovu připojíte k internetu.


Změny provedené v Thunderbirdu jsou zrcadleny na serveru a změny na serveru jsou zároveň automaticky provedeny v Thunderbirdu, resp. na všech vašich zařízeních, pomocí který se přes IMAP ke své emailové schránce připojujete.


Nevýhodou tohoto protokolu může být, že data nemáte stažená fyzicky v počítači, proto například v případě třeba nenadálé havárie emailového poskytovatele se může stát, že o své historické e-maily ve schránce přijdete, nebo vám budou nějakou dobu nedostupné, dokud zřizovatel nesjedná nápravu.


  • spusťte program Windows Mail kliknutím na ikonu programu v nabídce Start nebo na Ploše
  • klikněte na “Nástroje”, vyberte “Účty”
  • klikněte na “Přidat”, vyberte “E-mailový účet”
  • vyberte “Emailový účet”
  • klikněte na “Další”
  • do pole “Zobrazované jméno” zadejte své celé jméno nebo libovolný alias
  • klikněte na “Další”
  • Do pole “E-mailová adresa” zadejte svou e-mailovou adresu
  • klikněte na “Další”
  • “Typ serveru příchozí pošty” zanechte nebo vyberte “POP3”
  • do pole “Server příchozí pošty” zadejte “pop3.golemos.com”
  • do pole “Název serveru odchozí pošty” zadejte “smtpc.golemos.com” nebo svůj SMTP server od Vašeho poskytovatele připojení (vyžádejte u svého poskytovatele připojení k Internetu)
  • zaškrtněte volbu “Odchozí server vyžaduje ověření”
  • klikněte na “Další”
  • do pole “Uživatelské jméno e-mailu” zadejte své uživatelské jméno. Vždy je to Vaše emailová adresa.
  • do pole “Heslo” zadejte své přístupové heslo
  • klikněte na “Další”
  • pro okamžité stažení zpráv nezaškrtávejte volbu “Nyní e-maily nestahovat”
  • klikněte na “Dokončit”
  • Po dokončení nastavení, doporučujeme zapnout SSL šifrované přenosy zpráv.
  • klikněte na “Nástroje”, vyberte “Účty”
  • klikněte na “Vlastnosti”, na kartě vyberte “Upřesnit” zaškrtněte “Tento server požaduje šifrované připojení (SSL)”


Případně jsou možná i jiná čísla portů, podle vašeho poskytovatele internetu nebo podle typu vašeho poštovního klienta. Zkuste tyto možnosti:

odchozí SMPT 587 (SSL zaškrtnuto) a
příchozí POP3 995 (SSL zaškrtnuto) nebo IMAP 993 (SSL zaškrtnuto)

Aktualizováno dne: 19/06/2024

Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?

Podělte se o svůj názor

Zrušit

Děkujeme Vám za Váš názor.