Práce s proměnnými v objednávce – jak vložit do e-mailu unikátní informace o objednávce
Pokud využíváte stavy objednávek a na ně navázané automatické emaily, určitě se vám bude hodit práce s proměnnými (#CODE#), pomocí kterých můžete automaticky vkládat do těchto emailu například čísla zásilky nebo odkazy pro sledování.
Co jsou proměnné a jak s nimi pracovat?
#CODE# fungují jako proměnná hodnota pro každou objednávku, která se propisuje do automatických emailů. Díky tomu stačí do každé objednávky doplnit například odkaz pro sledování zásilky a ten se automaticky propíše do vámi odeslaného automatického emailu.
Možnost pro zadání proměnných se nachází v každé objednávce ve spodní části.
Do políček #CODE1# a dalších můžete vkládat libovolné informace, které se následně budou propisovat do vámi předdefinovaných automatických emailů.
Nastavení automatického emailu
Nejlepší bude, pokud si tuto funkci ukážeme v praxi na nejčastějším případu použití – propsání čísla objednávky a odkazu pro sledování zásilky.
Nastavení #CODE# v objednávce
Důležitým krokem je nastavení proměnné. Otevřete si libovolnou objednávku a do kolonky pro #CODE1# vložte číslo objednávky a do kolonky #CODE2# vložte odkaz pro sledování zásilky, který jste obdrželi od vašeho přepravce.
Nastavení automatického e-mailu
Přejděte na E-shop – Objednávky - Přehled objednávek – Stavy objednávek a avíza a zvolte stav Objednávka odeslaná, případně si vytvořte vlastní stav, který chcete pro tyto situace využívat (například dle dopravce – viz níže).
Zde si nadefinujte email, který se bude odesílat zákazníkovi při přepnutí objednávky do tohoto stavu. Na výběr máte z klasického editoru a responzivního editoru Mosaico. Postupy pro práci s proměnnými platí stejně pro obě varianty.
(Následující screenshoty jsou z responzivního editoru Mosaico.)
Pokud chcete kdekoli v e-mailu zobrazit číslo objednávky, vložte řetězec “#CODE1#” (definovaný výše).
Pro vložení odkazu se sledováním zásilky doporučujeme zvolit formu hypertextového odkazu. Označte si text, ze kterého chcete vytvořit odkaz, a zvolte možnost hypertextového odkazu.
Do pole pro url vložte “#CODE2#” a uložte.
Odkaz pro sledování zásilky můžete vložit i do libovolného obrázku a můžete tak vytvořit například tlačítko pro sledování.
V nabídce bloků zvolte blok s obrázkem, který vložíte do editoru.
Obrázek nahrajte a do políčka pro Odkaz vložte #CODE2#.
Editor nezapomeňte uložit.
Po přepnutí objednávky do stavu “Objednávka – odeslaná” již dorazí email včetně odkazů.
Připravili jsme pro vás odkazy pro jednotlivé dopravce:
Česká Pošta: https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=#CODE1#
Zásilkovna: https://tracking.packeta.com/cs/?id=#CODE1#
PPL: https://www.ppl.cz/main2.aspx?cls=Package&idSearch=#CODE1#
GEIS: https://www.geis-group.cz/cs/detail-zasilky?packNumber=#CODE1#
DPD: https://dpdkuryr.cz/Home/Parcel/?Parcel=#CODE1#
Aktualizováno dne: 11/04/2024
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.