SMS brána
APLIKACE – SMS BRÁNA

Funkce SMS brána umožňuje nastavit odesílání informačních SMS jak vám, tak zákazníkům.
Sekci SMS brána můžeme rozdělit do 4 záložek:
Nastavení SMS
Odeslat SMS
Historie odeslání
Přehled účtu
Nastavení SMS

V této záložce můžete nastavit zasílání SMS při nově přijaté objednávce a nechat si zaslat SMS, když bude určité zboží vyprodáno (pro tuto funkci je zapotřebí mít aktivní variantu skladu 4 nebo 5 – sklad můžete nastavit v sekci E-shop → Nastavení e-shopu → Varianty skladu – u varianty 4 a 5 je zapotřebí mít nastavenou možnost „Ze skladu odečíst ihned po odeslání objednávky zákazníkem“)
V případě, že máte všechny tyto funkce nastavené, stačí zadat vaše telefonní číslo a zaškrtnout, že chcete odesílat SMS při nově přijaté objednávce a/nebo při vyprodání zboží.
Pozor – v případě, že zadáte číslo bez mezinárodní předvolby, tak se SMS odešle na zadané číslo, ale pouze v České Republice. Pokud tedy potřebujete zaslat SMS na Slovensko, bude zapotřebí zadat předvolbu +421.
Odeslat SMS

V této záložce můžete manuálně odesílat SMS vašim zákazníkům. Stačí zadat telefonní číslo, na které má být zpráva odeslána, vypsat obsah textové zprávy, který může být například „Vaši objednávku jsme upravili podle vašeho přání a přidali jsme 2 kusy požadovaného produktu“. Následně už pak stačí jen kliknout na tlačítko ODESLAT.
Další možností je zde vámi vytvořený text uložit jako šablonu pro opětovné odeslání. Po napsání textu stačí zaškrtnout možnost Uložit text jako šablonu a napsat název šablony, například Úprava objednávky. Pokud tento text budete chtít v budoucnu použít, tak stačí v roletce "Zvolit text ze šablony" vybrat název šablony, pod kterou je zpráva uložená (v našem případě Úprava objednávky).
Historie odesílání

V této záložce naleznete přehled odeslaných SMS. V přehledu odeslaných SMS můžete najít:
Čas
Příjemce
Počet SMS
Přehled účtu

Zde můžete kontrolovat celkový přehled účtu, souhrn odeslaných SMS včetně data, o jaké odeslání SMS se jednalo (ruční odeslání, zboží vyprodáno, nová objednávka), cenu SMS a také zbývající kredit.
V této sekci je také možné si kredit dobít pomocí žlutého tlačítka, kde zadáte požadovanou částku a potvrdíte. Tím dojde k přesměrování na SMS bránu.
AUTOMATICKÁ AVÍZA A SMS

Objednávky je možné přepínat do různých stavů, jako je „Objednávka vyřízená, odeslaná, zaplacená atd.“
Vždy při přepnutí objednávky do určitého stavu je možné zákazníkovi odeslat s avízem i SMS, kterou v této sekci můžete definovat.

Postup zasílání SMS s Automatickými avízy
V sekci E-shop → Objednávky → Automatická avíza si vyberete avízo, ve kterém chcete SMS zasílat (například objednávka přijatá). V dolní části obrazovky najdete prostor pro vytvoření SMS, kde je zapotřebí potvrdit checkbox „automaticky zasílat sms při změně objednávky do stavu „Objednávka přijatá“, a do textového pole vyplníte obsah SMS zprávy, která se bude při změně na tento stav zákazníkovi vždy odesílat (text je možné kdykoliv změnit).
V SMS můžete také využívat „hashtagy“ díky kterým se následně v SMS zprávě zobrazí nastavené údaje. Hashtagy, které lze využívat, naleznete pod textovým pod textovým editorem SMS.
#ORDER_NUMBER# – tento hash bude v SMS zprávě zobrazovat číslo dané objednávky
#ORDER_DATETIME# – díky tomuto údaji se bude v SMS zprávě ukazovat datum a čas dané objednávky
#INVOICE_NUMBER# – tento údaj zobrazí číslo faktury
#TOTAL_PRICE# – informace o celkové ceně objednávky
#CODE1# až #CODE5# – napíšete potřebnou informaci ( například kód pro sledování zásilky ) a tato informace se následně propíše i do SMS zprávy. Po vložení kódu #CODEn# do textu zprávy pak nahradíte „n“ číslicí 1-5 podle toho, jakou informaci chcete ve zprávě uvést.
Prostor pro nastavení hashatgů #CODE1# až #CODE5# vypadá v detailu vybrané objednávky ( Eshop → Objednávky → Přehled objednávek → detail objednávky) takto:

Zde můžete zadat jakoukoliv hodnotu , která se následně propíše do zprávy odesílané zákazníkovi
Pokud máte takto nastavené SMS zprávy pro všechny stavy objednávek (přijatá, doručená, odeslaná atd.), tak se při každé změně stavu objednávky odešle nastavená SMS zpráva.
Žluté ikonky SMS v přehledu objednávek
Pokud máte SMS zprávy aktivní, v přehledu objednávek můžete v sekci E-shop → Objednávky → Přehled objednávek → Detail objednávky vidět žluté ikonky SMS. Po kliknutí na tuto ikonku budete přesměrováni do sekce Aplikace → SMS brána → Odeslat SMS, kde se automaticky vyplní zákazníkovo telefonní číslo, které vyplnil v objednávce, a je možné ihned zákazníkovi odeslat individuální SMS zprávu.

Žluté ikonky v přehledu registrovaných zákazníků
Tyto ikonky se ukazují také v přehledu registrovaných zákazníků v sekci E-shop → Registrovaní uživatelé → Přehled zákazníků. Princip odeslání SMS zprávy je naprosto stejný jako v přehledu objednávek.

Zobrazování kreditu
Výše aktuálního kreditu se ukazuje jak v jednotlivých kategoriích sekce Aplikace → SMS brána, tak v horní části administrace.

Aktualizováno dne: 05/03/2025
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.