Články o: Dopravy a platby

Automatické párování plateb – platby bankovním převodem

E-SHOP → OBJEDNÁVKY → AUTOMATICKÉ PÁROVÁNÍ PLATEB



Jak párování funguje


Systém pro každý e-shop generuje unikátní e-mailovou adresu. Na tento e-mail je možné v rozhraní vašeho elektronického bankovnictví nastavit zasílání notifikací informujících o přijatých platbách na účet. Na základě těchto notifikací je systém Eshop-rychle schopný rozpoznat z kombinace částky a variabilního symbolu (případně částky a čísla objednávky), k jaké objednávce platba patří. Jakmile je platba takto spárována, systém automaticky objednávce nastaví vámi zvolený stav objednávky.

Musí být párovací e-mail nastaven přímo v rozhraní banky? Nestačí jej pouze přeposlat z mého soukromého?
Přeposláním e-mailu z jednoho na druhý se zpravidla mění jeho formát. Robot, který e-maily páruje na základě jejich obsahu, pak nedokáže data přečíst a korektně je spárovat. Některé banky však nabízí možnost zasílat notifikační e-maily na více než jednu e-mailovou adresu a SMS na mobilní telefon.

E-mail jsem zadal, platby mi chodí, ale nic se neděje?
Jakmile e-mail v internetovém bankovnictví zadáte, zpravidla trvá několik hodin, než banka nastavení aplikuje a na e-mail se začnou potvrzení posílat. V některých případech se změna může projevit do 24 hodin od nastavení nebo od potvrzení zprávy odkazem, kterou banka na zadaný e-mail z důvodu bezpečnosti zašle.

Podporuje náš systém i vaši banku?


Modul pro automatické párování plateb na účet podporuje aktuálně tyto banky:

ČSOB
Fio banka
Komerční banka (KB)
Moneta Money bank
Sberbank
Tatrabanka
Equa bank
Raiffeisenbank
Air Bank
Citfin
UniCredit Bank
Slovenská sporiteľňa
Creditas

Jak aplikovat nastavení na svůj eshop?


V sekci E-shop → Objednávky naleznete nabídku Automatické párování plateb → Párování plateb bankovním převodem. Tam je nutné funkci aktivovat pomocí posuvníku Zapnout párování.

Taktéž v této nabídce naleznete vygenerovaný unikátní e-mail pro váš e-shop, který si zkopírujte do schránky:



Jakmile máte e-mail překopírovaný, je nezbytné ho zadat ve svém internetovém bankovnictví v nastavení zasílání upozornění. Každá banka má toto nastavení trochu odlišné, ale obecně hledejte sekci Upozornění. Pro příklad zde nastavení upozornění z internetového bankovnictví AirBank:



Po zadání e-mailové adresy do nastavení pošty stačí už jen opět v sekci E-shop → Objednávky → Automatické párování plateb nastavit stav, do kterého se mají objednávky přepnout, jakmile k nim systém dohledá platbu. Na výběr je zde z vašich aktuálně aktivních stavů, další můžete případně definovat v sekci E-shop → Stavy objednávek a avíza → Přidat další stav.



Jakmile je vše nastaveno, stačí už jen sledovat samovolně se měnící stavy objednávek na základě notifikací z banky, které lze monitorovat i ve výpisu, který je dostupný ve spodní části sekce Automatické párování plateb.

Zde lze dohledat jak přijaté a úspěšně zaúčtované platby, tak i přijaté a nezaúčtované.

Nepodporuje aktuálně modul vaši banku?


Nedohledali jste v podporovaných bankách právě tu svoji? Spolupracujte s námi na jejím dodělání.

Nastavte si systémem vygenerovaný e-mail pro notifikace ve svém bankovnictví a poté nás kontaktujte s informacemi o tom, jakou banku využíváte. Pokud bude e-mail vaší banky obsahovat všechny potřebné informace pro spárování platby, uděláme vše pro to, abychom funkčnost rozšířili i pro vás.

Aktualizováno dne: 19/04/2024

Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?

Podělte se o svůj názor

Zrušit

Děkujeme Vám za Váš názor.