Články o: Produkty

Jak nastavit feed pro Zboží.cz - doporučené tipy od Zboží.cz

Nejste si jisti ohledně správného nastavení produktů a následně vygenerovaného feedu pro zbožový porovnávač Zboží.cz? Pak je tento návod přesně pro vás! Vznikl díky úzké spolupráci přímo s týmem Zboží, takže obsahuje informace tzv. přímo od zdroje.

Standardní měření konverzí


Pro relevantnější vyhodnocení kampaní doporučujeme nasazení Standardního konverzního kódu. Tento kód kromě přesnějších statistik může pomoci získat recenze. Další výhodou je zpřístupnění API rozhraní.





Pro standardní měření získáte tajný klíč a ID provozovny, které vložíte do příslušných kolonek v administraci e-shopu v sekci E-shop → Měřící kódy → Zboží.cz

Více o standardním měření najdete přímo v nápovědě Zboží.cz.

Nastavení dopravy a výdejních míst


Pro zákazníky důležitou informací při hledání produktu na portálu Zboží.cz je bezpochyby informace o dopravě, výdejních místech a cenách za dopravu. Podmínkou zobrazení přepravy a výdejních míst na Zboží.cz je vyplnění volitelných variant v Administračním rozhraní Zboží.cz. Bez vyplněného Administračního rozhraní se ceny zasílané v XML feedu nezobrazí.

Jak na vyplnění administračního rozhraní a více informací o zobrazování informací o dopravě najdete v oficiální nápovědě Zboží.cz.

GDPR


Souhlas s dotazníkem spokojenosti od Zboží.cz je navázán na GDPR souhlasy v administraci e-shopu, v sekci Nastavení → Správa osobních údajů → Správa oznámení a souhlasů → Souhlas s dotazníkem spokojenosti od Zboží.cz. Ve výchozím nastavení se jedná "Souhlas nepovinný" (zákazník musí políčko aktivně zaškrtnout) souhlas, což je dle legislativy v pořádku.

Samozřejmě ve sběru recenzí úspěšnější je tzv. "Oznámení s námitkou (opt-out)" (políčko se chová obráceně - zákazník tedy musí políčko zaškrtnout, pokud nesouhlasí se zasláním dotazníku spokojenosti). Je na vás, zda budete chtít zariskovat, změnit tento souhlas v administraci na oznámení s námitkou a získávat tak více recenzí (v takovou chvíli je ovšem vhodné změnit i znění samotného souhlasu), nebo se raději o některé recenze ochudíte s legislativně správným a defaultně nastaveným řešením opt-in.



Doplnění kategorií <CATEGORYTEXT> dle struktury Zboží.cz


Pokud si potenciální zákazník na portálu Zboží.cz zpřesní vyhledávání a zúží oblast pouze na konkrétní kategorii, špatně zařazené nabídky se již mezi konkurencí nezobrazí. Proto je nezbytné u vašich produktů v XML feedu správně uvádět TAG CATEGORYTEXT dle názvosloví Zboží. Pokud potřebujete z nějakého důvodu zachovat původní kategorie, je možné je ponechat a přidat další tag Categorytext.

Nejprve vstupte do vybrané kategorie produktů (E-shop → Kategorie produktů → Přehled kategorií → Vstup do podkategorií (pokud je to možné) → Editace kategorie (ikona tužky)).
Dále v detailu vybrané kategorie v sekci Zboží kategorie vyplňte název kategorie dle názvosloví Zboží.cz (administrace vám sama napoví se správným výběrem pomocí našeptávače) a nezapomeňte následně uložit.



Více informací o kategoriích na Zboží.cz najdete v jejich oficiální nápovědě.

Doplnění rozšířené informace <EXTRA_MESSAGE>


Při konečném rozhodování, kde nakoupí, může kupujícího ovlivnit nějaká forma bonusu, která e-shop odliší od konkurence. Pokud u výrobků nabízíte například prodlouženou záruku nebo dárek k nákupu, informujte o tom potencionálního zákazníka tagem EXTRA_MESSAGE. Texty z Extra_message (např. „Dárek zdarma“), označené štítkem „AKCE“, se nově také zobrazují u dané nabídky v Produktových inzerátech a Dynamickém banneru Skliku.



V přehledu produktů (E-shop → Přehled produktů) vyberte všechny položky, u kterých chcete <EXTRA_MESSAGE> přidat (nebo editujte samostatně v detailu každého produktu). U všech označených dáme možnost Upravit.



V pokročilém nastavení části Exportní feedy v části Zboží.cz zaškrtněte políčko "upravit" u položky "Doplňkové informace (tag EXTRA_MESSAGE)" a poté zvolte požadovanou/-é Extra message.



Bližší informace k Extra message najdete v nápovědě Zboží.cz.

Vrácené, rozbalené či bazarové zboží


Od září 2021 Zboží.cz přináší e-shopům možnost inzerovat i bazarové zboží. Abyste mohli takové produkty prezentovat, je nutné stejným postupem jako u předchozího bodu nastavit i tag CONDITION (Stav zboží).



Více o bazarovém zboží opět najdete v oficiální nápovědě Zboží.cz.

Doplnění <EAN> kódu k vaší položce


Chcete-li přidat EAN kód k vašemu produktu přejděte do detailu vybraného produktu (E-shop → Produkty → Přehled produktů) a v políčku EAN kód tento kód doplňte.



Výsledná změna v XML feedu bude tedy vypadat takto:

<EAN>999999999<EAN>

Přidání klíčových slov do rozšířeného názvu (tagu <PRODUCT>)


Pokud chcete přidat klíčová slova do rozšířeného názvu produktu, pak přejděte do detailu vybraného produktu (E-shop → Produkty → Přehled produktů) a doplňte 2. název produktu.



Výsledná změna v XML feedu bude tedy vypadat takto:


<PRODUCTNAME>Huzzle: Cast Ufo<PRODUCTNAME>

<PRODUCT>Japonský hlavolam ve tvaru UFO<PRODUCT>

Vložení konverzního kódu pro Zboží.cz


Nejprve musíte zjistit vaše ID a tajný klíč v adminsitraci Zboží.cz.





Tyto kódy následně vložíte do napojení pro Zboží.cz (E-shop → Měřící kódy → Zboží.cz)



Přidání parametrů <PARAM> k jednotlivým položkám


Toto nastavení provedet stejně, jako se upravují jednotlivé parametry u produktů. Přejděte tedy v administraci do detailu vybraného produktu (E-shop → Produkty → Přehled produktů) a v záložce "Parametry" doplníme parametry dle specifikace Zboží.cz.



Výsledná změna v XML feedu bude tedy vypadat takto:
<PARAM>Náročnost hry<PARAM>
<VAL>vysoká<VAL
<PARAM>Barva<PARAM>
<VAL>zelená<VAL

Aktualizováno dne: 26/02/2024

Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?

Podělte se o svůj názor

Zrušit

Děkujeme Vám za Váš názor.