Články o: Produkty

Kategorie produktů


Co jsou kategorie produktů

Pro snadnější orientaci zákazníků na vašem e-shopu je vhodné zboží roztřídit tematicky do kategorií, podle kterých se bude zákazníkům zboží snáze hledat.


Smysluplné třídění produktů do kategorií ale slouží také internetovým vyhledávačům (např. Google, Seznam), aby si správně zařadily vaše zboží a chápaly, kdy vaše zboží zákazníkům na konkrétní vyhledávací dotaz nabídnout.


Ukázka z šablony New York, jak vypadá hlavní kategorie 1. úrovně (1) a pod ní zařazené kategorie 2. úrovně (2).


Kategorie je možné tvořit až do 4. úrovně.


Jednotlivé úrovně jsou na obrázku naznačené příslušnými čísly


Kde produktové kategorie v administraci najít



Příslušnou sekci najdete rozbalením nabídky E-shop (1) --> Kategorie produktů (2) --> Přehled kategorií (3).


Jak s produktovými kategoriemi v administraci pracovat



  1. Tlačítkem Přidat novou kategorii vytvoříte novou kategorii (v úrovni menu, kde se zrovna nacházíte - o tom si povíme více dále v návodu)
  2. Kliknutím na ikonku tužky můžete kteroukoli již vytvořenou kategorii editovat
  3. Přetahováním kategorií / řádků za vlevo umístěnou ikonku šipky můžete měnit jejich pořadí v dané sekci (v administraci i na e-shopu)
  4. Ikonka křížku existující kategorii smaže
  5. Ikonou oka si můžete danou kategorii prohlédnout přímo na e-shopu
  6. Zaškrtáním okýnek a následným najetím na ozubené kolečko v záhlaví výpisu kategorií můžete provádět hromadné úpravy nad zvolenými kategoriemi
  7. Vstoupit do nižší úrovně produktového menu lze kliknutí na vstup do podkategorií


Vytvoření / úprava kategorie

Kategorii vždy zakládejte kliknutím na tlačítko Přidat novou kategorii (viz obrázek výše, bod 1). Dbejte na to, abyste se nacházeli na příslušné úrovni menu, kde chcete danou kategorii vytvořit. Mezi úrovněmi se lze pohybovat pomocí vstup do podkategorií (viz obrázek výše, bod 7). Editovat již existující kategorii lze kliknutím na ikonu tužky u požadované kategorie (bod 2 výše).


Tvorba / editace kategorie pak vypadá následujícím způsobem:



  1. Kategorii si pojmenujte
  2. Chcete-li inzerovat své zboží na některé z vyjmenovaných zbožových srovnávačů, bude pro správné spárování vhodné napárovat svou kategorii na některou ze zalistovaných kategorií na daném zbožovém srovnávači. Po napsání několika znaků vám vyskočí nabídka zalistovaných kategorií a kliknutím na požadovanou ji zvolíte. Dokud neřešíte co nejvyšší spárovanost produktů na "zbožácích", není nutné tato políčka vyplňovat. Ovšem pro správné spárování produktů je nutné, aby u každého produktu byla zvolena správná upřednostňovaná kategorie a u ní správně nastavená kategorie daného zbožového srovnávače.
  3. Obrázek kategorie, který se zobrazí v menu u jeho názvu (zobrazení se může na různých šablonách lišit - např. šablony s vodorovným menu nejsou uzpůsobeny k zobrazování obrázku na 1. úrovni menu apod.)
  4. Kliknutím na tlačítko Pokročilé nastavení rozbalíte nabídku, kde lze nastavit další možnosti spíše pro pokročilejší uživatele



  1. Title, neboli titulek stránky udává název stránky pro internetové vyhledávače. Zároveň se tento text objevuje v názvu otevřené záložky v prohlížeči zákazníka.
  2. Description, neboli popis stránky udává rozšířenější popis stránky pro internetové vyhledávače. Vyhledávač může tento popis respektovat, ale může si i zvolit vlastní úsek textu z obsahu stránky, pokud se mu zdá výstižnější.
  3. H1 - hlavní nadpis stránky. Chcete-li odlišný hlavní nadpis v kategorii od jejího názvu, můžete tak učinit vyplněním vlastní H1.
  4. Vlastní URL - každá stránka má systémem automaticky generovanou URL adresu. Vy však můžete zadáním vlastní adresy ve tvaru /vlastni-adresa tuto URL adresu zvolit vlastní.
  5. Titulní název stránky (pro Facebook) - udává název stránky při jejím sdílení na Facebooku
  6. Popisek stránky (pro Facebook) - udává krátký popis stránky při jejím sdílení na Facebooku
  7. Profilový obrázek (pro Facebook) - tento obrázek se bude zobrazovat při sdílení stránky na Facebooku. Lze nahrát z počítače i zvolit již nahraný z galerie. Ideální rozměr obrázku je 1200x 628px.
  8. Individuální nastavení filtrace - rozbalí další možnosti k odlišení filtrace pro tuto kategorii od globálního nastavení filtrace na e-shopu více v samostatném návodu k filtraci produktů.


Kategorii je možné také skrýt pomocí zaškrtnutí Skrýt kategorii (1), udělat z této kategorie pouze optický oddělovač v menu, který nebude prokliknutelný (funkční jen u některých šablon) pomocí zaškrtnutí Oddělovač (nadpis) (2), nebo zajistit, že tato kategorie bude přístupná až po odsouhlasení určitého textu - Zapnout omezení procházení (3). Tato funkce je využitelná například při nutnosti potvrzení, že je návštěvníkovi kategorie 18 let apod.


Kategorii je vhodné samozřejmě doprovodit také textem, aby zákazník věděl, co v této kategorii produktů najde. Tyto texty používají k pochopení obsahu také internetové vyhledávače, proto je vhodné na ně nezapomínat a doprovodit je také interním prolinkováním na další relevantní stránky e-shopu.


Texty lze vpisovat na samotný začátek kategorie (1), ale i pod výpis produktů na jejím konci (2), kde není text sice tolik na očích návštěvníka, ale stále může být relevantní pro internetový vyhledávač.


Aktualizováno dne: 16/02/2025

Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?

Podělte se o svůj názor

Zrušit

Děkujeme Vám za Váš názor.