Články o: Dopravy a platby

Jak aktivovat platební bránu GoPay?

Pro aktivaci platební brány GoPay v systému Eshop-rychle je nejprve zapotřebí získat GoID, ClientID a ClientSecret.

Sazebník platební brány: Poplatek z transakce činí 1,7% + 3 Kč, ať už je váš celkový měsíční obrat přes platební bránu v jakékoliv výši. Poplatek za vedení účtu je 190 Kč, při obratu nad 10.000 Kč zdarma.

Měna platební brány


Platba přes platební bránu bude vždy v takové měně, která je pro eshop jeho hlavní měnou. Tedy pokud máte eshop na CZ platformě, tak zde je hlavní měna v CZK a platby skrze platební bránu budou také vždy v CZK. Pokud máte eshop na SK platformě, tak zde je jako hlavní měna eshopu nastaveno EUR a veškeré platby skrze platební bránu budou v EUR.

Vaše první kroky by tedy měly zamířit do administrace e-shopu do sekce E-shop ➟ Poštovné ➟ Způsob platby. Zde v seznamu najděte platební bránu GoPay a klikněte v jejím řádku na tlačítko Nastavení.



Poté, co si rozkliknete nastavení pro platební bránu, uvidíte v prvním řádku odkaz pro kontaktování GoPay.

Otevře se nové okno, ve kterém je podrobněji vysvětleno, jak platební brána GoPay funguje. Na spodní straně okna následně naleznete tlačítko Zaslat poptávku. Po kliknutí na něj vyplníte jednoduchý formulář s pár základními údaji a vyčkáte, až se s vámi spojí obchodní oddělení společnosti GoPay.

Po kontaktu a podepsání smlouvy s GoPay získáte údaje potřebné k aktivaci GoPay na vašem e-shopu. Získané údaje vyplníte v nastavení GoPay v administraci (E-shop ➟ Poštovné ➟ Způsob platby ➟ Platební brána GoPay – Nastavení).



Dále můžete zvolit, zda bude zákazník na platební bránu přesměrován do nového okna, či zda zůstane na vašem eshopu a zde platbu provede (volba "Aktivovat inline platební bránu (nedochází k přesměrování)").

Níže pak můžete vybrat, jaké možnosti chcete vašim zákazníkům nabízet a také, zda se v případě GoPay jedná o platbu hotovostní či bezhotovostní. Zde ponechte bezhotovostní.



Hotovostní a bezhotovostní platby


U hotovostních plateb se částka bude vždy zaokrouhlovat na nejbližší celou korunu. Celkové ceny objednávek na faktuře pak následně budou v celých korunách.

U bezhotovostních plateb se částka nezaokrouhlí na nejbližší korunu, ale zůstane tak jak je. Tedy včetně haléřů (pokud nemáte ceny v celých korunách).
Zde tedy bude následně celková částka za objednávku na faktuře nezaokrouhlena (tedy včetně případných haléřů).

Typ platby je možné měnit individuálně také v editaci každé objednávky.

Poté, co platební bránu GoPay nastavíte, je důležité ji aktivovat posuvníkem vedle tlačítka Nastavení.



Závěrem je zapotřebí propojit platební bránu s jedním nebo více způsoby dopravy. V sekci E-shop ➟ Poštovné ➟ Způsob dopravy ➟ zvolte dopravu, se kterou chcete mít platební bránu propojenou a klikněte na tlačítko Nastavení.



Zde pak v části Připojené způsoby platby klikněte na Nastavení (pokud máte u dopravy více cenových či váhových limitů, nezapomeňte případně propojit s platbou i každý z nich) a zaškrtněte všechny platby, které chcete k této dopravě využívat.



V košíku se pak následně zobrazí při této vybrané dopravě i vámi zvolené připojené způsoby platby.

Aktualizováno dne: 19/04/2024

Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?

Podělte se o svůj názor

Zrušit

Děkujeme Vám za Váš názor.