Články o: Obsah

Kde lze na e-shopu vkládat obsah

Obsah eshopu vs. produkty


Před naplněním vašeho e-shopu produkty a veškerým obsahem je nutné porozumět odlišnostem mezi administrací dvou základních částí e-shopu – sekcí Produktovou a sekcí Obsahovou. Obě části e-shopu se administrují odděleně a nabízí odlišné možnosti:

Sekce produktová (v administraci ji naleznete v menu E-shop) sdružuje veškeré informace související s administrací vlastních produktů, např. přidávání a popis produktů, objednávky, kategorie produktů, dopravy, platby apod.

Sekce obsahová (v administraci ji naleznete v menu Obsah webu) sdružuje nezbytný obsah související s provozem e-shopu, např. textové menu, kontaktní údaje, obchodní podmínky, články na blogu apod.

V tomto návodu se budeme věnovat části obsahové. Pokud hledáte návody na administraci produktové části, pokračujte do helpdeskové sekce Produkty.

Obsahové sekce e-shopu – kde a jak lze obsah vkládat?


Systém Eshop-rychle vám pomocí standardního textového editoru umožňuje, a to bez bez odborných znalostí kódování, snadnou editaci veškerého obsahu vašeho e-shopu.
Před spuštěním e-shopu do ostrého provozu doporučujeme projít obsah následujících sekcí:

Hlavní textové menu
Obsah na úvodní straně e-shopu
Novinky
Blog
Levý sloupec
Volné články
Patička
Obsah chybové stránky 404

Některé sekce, jako např. hlavní textové menu, je vhodné vytvořit u každého e-shopu, zatímco obsah blogu či levého sloupce nemusí být součástí každého e-shopu a je pouze na vás, zda využijete všech možností obsahové části e-shopu.

Doporučené návody: Obsah pro výše zmíněné sekce se tvoří pomocí článků. V administraci e-shopu je však pojem článek chápán šířeji, než jen jako forma textu v běžném významu. Článek je v administraci nástrojem na tvorbu veškerého textově obrazového obsahu. Vytvořit pomocí článků můžete stránku s obchodními podmínkami, stránku s kontaktními údaji v menu, ale i např. klasický blogový článek.

Před tvorbou vlastního obsahu proto doporučujeme si projít Návod na tvorbu článků a Návod na práci s textovým editorem TinyMCE.

Rozmístění obsahových sekcí





Náš tip: Pokud se v rozmístění prvků a názvosloví na e-shopu plně neorientujete, mrkněte na návod Základní rozmístění prvků na e-shopu.

Hlavní textové menu


Jak již z názvu vyplývá, hlavní textové menu (1 viz obr. výše) představuje rozcestník pro veškerý obsah e-shopu mimo produkty, které jsou umístěny v produktovém menu a pro které jsou tedy hlavním rozcestníkem kategorie produktů.

V textovém menu se nejčastěji tvoří obsah pro články O nás, Galerie, Blog, Kontakty, Obchodní podmínky apod. Více v podrobném návodu Tvorba textového menu.

Obsah na úvodní straně e-shopu


Sekci obsah na úvodní straně e-shopu lze zobrazit pod výpisem produktů (5 viz obr. výše) nebo nad nimi. Přidat nový nebo editovat stávající obsah na úvodní straně e-shopu můžete v Obsah webu → Úvodní strana webu → Přidat nový článek na úvodní stranu.

Více o možnostech zobrazení této sekce naleznete v návodu Základní rozmístění prvků na e-shopu.

Náš tip: Při zobrazení obsahu nad výpisem produktů je tato sekce často využívána k rychlé vizuální prezentaci hlavních benefitů obchodu, nikoli ke zbytečnému zahlcování textovým obsahem. Text (určený zejména pro vyhledávače) umisťujte ideálně až pod výpis produktů.

Poznámka: Při vytváření nových článků na úvodní stranu e-shopu dochází k jinému řazení – zobrazení článků, než které je běžné např. v sekci blog. V administraci sice vznikají samostatné články, nicméně obsah článků se řadí pod sebe a tudíž vytváří jeden souvislý obsah! Podrobně je tato funkce popsána a znázorněna v návodu na Tvorbu článků – sekce Řazení článků.

Novinky


Obsah do sekce novinky (2 viz obr. výše) můžete přidávat v sekci Obsah webu → Struktura webu → Novinky. Vypnutí a zapnutí zobrazení této sekce najdete v Nastavení → Nastavení webu → Nastavení zobrazení → Zobrazit na úvodní straně box s novinkami.

Blog


Modul blogu (3 a 6 na obrázku výše), který je v systému Eshop-rychle pro všechny e-shopy zdarma, nabízí atraktivní možnosti zobrazení a jednoduchou editaci obsahu s možností vkládat obrázky, galerie, videa apod.

Více informací o využití a nastavení blogu naleznete v návodu Nastavení a zobrazení blogu
Tvořit poutavé články vám pomůže Návod na tvorbu článků.

Prostor v levém sloupci (pouze u šablon s vertikálním menu)


Levá část e-shopu pod sekcemi Novinky a Blog nabízí další prostor k využití pro komunikaci se zákazníky. Tento prostor bývá nejčastěji využíván k propagaci akčních nabídek či benefitů (4 na obrázku výše). Obsah levého sloupce lze editovat v sekci Obsah webu → Struktura webu → Levý sloupec.

Volné články


Porozumění tvorbě článků pro blog, novinky, textové menu a na úvodní stranu e-shopu, je již z názvu sekcí snadné. Systém Eshop-rychle však nabízí také tzv. volné články, které se využívají pro tvorbu specifického typu obsahu, u kterého není žádoucí, aby byl veřejně přístupný ve smyslu automatické prokliknutelnosti z příslušné sekce. Pomocí volných článků se pak tvoří například stránky / články, na které chcete zákazníka nasměrovat ručně pomocí vytvoření odkazu na daný článek v textovém editoru. Často se pak tedy používají například na formální dokumenty typu zacházení s osobními údaji zákazníka (GDPR), na který ručně odkážete v průběhu objednávkového procesu nebo v patičce e-shopu.

Více o využití a nastavení volných článků naleznete v návodu Volné články.

Patička


Důležitou obsahovou částí e-shopu je také patička (viz. 7 na obrázku výše) , která slouží jako záchytný bod v případě, že zákazník nenachází požadované informace. V patičce se proto sdružují odkazy na veškeré informace spojené s nákupem, obchodní podmínky, kontakty, novinky atd.

Systém Eshop-rychle vám nabízí snadný nástroj na vytvoření atraktivní patičky bez znalosti kódování. Více informací o tvorbě patičky naleznete v návodu Tvorba a editace patičky.

Obsah chybové stránky 404


Jestliže se zákazník bude snažit přejít na neexistující stránku, ať už vinou překlepu v URL adrese či snahou navštívit již neexistující stránku, jakou může být např. stará kategorie či produkt v e-shopu, neexistující článek na blogu apod., není vhodné, aby mu prohlížeč ukázal tzv. “mrtvou” stránku:



Místo toho můžete zákazníkovi ukázat, že opravdu správně navštívil váš e-shop, jen skončil na již neexistující stránce a pobídnout ho k dalšímu prozkoumání e-shopu.

Systém Eshop-rychle generuje jednoduchou 404 stránku automaticky. V případě, že si vzhled stránky sami nijak nenastavíte, zobrazí se defaultně nastavený obsah:



Náš tip: Pokud k nastavení chybové stránky přistoupíte kreativně, zákazníka v této fázi neztratíte a třeba i pobavíte. Nabídněte možnost, kam v e-shopu pokračovat viz. obrázek níže. O důležitosti i těch nejmenších detailů (tzv. mikrotextaci) se více dozvíte v článku Copywriting pro e-shop 3: Mikrotexty aneb na detailu záleží.

Aktualizováno dne: 23/08/2024

Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?

Podělte se o svůj názor

Zrušit

Děkujeme Vám za Váš názor.