Články o: Dopravy a platby

Nastavení modulu Balíkobot

Služba Balíkobot funguje jako prostředník mezi vaším e-shopem a množstvím dopravců, které můžete nabízet svým zákazníkům při objednávce.

Registrace ve službě Balíkobot


Prvním krokem je zaregistrování vašeho e-shopu přímo na Balíkobotu, a to prostřednictvím formuláře na jejich webu. Zde stačí vyplnit potřebné údaje v sekci Nezávazná poptávka a krátce na to se s vámi spojí konzultant Balíkobotu, který s vámi proces registrace projde a dokončí.



Na základě registrace získáte kromě přístupu do administračního rozhraní Balíkobotu také Název uživatele a API klíč, které bude potřeba zadat v naší administraci v sekci E-shop ➟ Poštovné ➟ Balíkobot ➟ Uživatel a API klíč.



V této sekci si můžete všimnout i dalšího nastavení:

Zobrazit ovládací lištu Balíkobotu v detailu objednávky: zaškrtnutím tohoto checkboxu se zobrazí možnosti Balíkobotu přímo v detailu každé objednávky. Toto pole doporučujeme mít aktivované.
Identifikace zásilky: zvolte, který identifikátor je pro vás jako e-shopaře důležitý. Buď číslo objednávky, nebo číslo faktury.
Číslo zásilky automaticky propisovat do: zde zvolíte, zda chcete číslo zásilky propisovat do CODE. Díky tomu můžete v automatických e-mailech zákazníkům automaticky zasílat link na sledování zásilky (případně viz návod na odesílání unikátních informací v avízu).

Napojení dopravců


S dopravci, se kterými chcete skrze Balíkobot spolupracovat, je zapotřebí uzavřít smlouvu. Následně od nich získáte údaje nutné k napojení na Balíkobot. Seznam všech podporovaných dopravců najdete na webu Balíkobotu. Nelze využívat dopravce, které Balíkobot nepodporuje.

Veškeré informace ohledně napojení dopravců do Balíkobotu vám podají přímo kolegové z Balíkobotu.
Dále je nutné mít požadované dopravce aktivované také přímo na e-shopu. To provedete v sekci E-shop ➟ Poštovné ➟ Způsoby dopravy.



Práce s objednávkami, tisk štítků a objednání svozu


Ve chvíli, kdy máte dopravce nastavené jak na e-shopu, tak v Balíkobotu, je možné začít tuto službu využívat.

V sekci E-shop ➟ Objednávky označte ty objednávky, které chcete do Balíkobotu exportovat a tisknout k nim štítky. Přes tlačítko Hromadné úpravy zvolte možnost Balíkobot – přidat zásilku na tisk štítků.



V následujícím kroku budete moci u všech takto označených zásilek upravit její specifika, která se vážou ke konkrétnímu dopravci. Případně je zde možné přiobjednat další služby.

Ve chvíli, kdy kliknete na tlačítko Odeslat, se informace o zásilkách exportují do Balíkobotu a vy získáte soubory s vygenerovanými štítky pro tisk.





S objednávkami můžete nadále pracovat jak v administraci Balíkobotu, tak v administraci e-shopu.

V sekci E-shop ➟ Objednávky můžete vidět ty objednávky, jejichž data byla exportována do prostředí Balíkobotu a byly k nim tedy vygenerovány štítky. Tyto objednávky poznáte dle ikonky balíčku. Zároveň nad objednávkami uvidíte nové tlačítko Exportovat data Balíkobot. Po kliknutí na toto tlačítko pro všechny označené objednávky objednáte svoz.



V následujícím kroku můžete objednat svoz u všech dopravců naráz – Exportovat data všech dopravců, a nebo jednotlivě – Exportovat data.



Po exportu dat se v administraci zobrazí veškeré potřebné dokumenty, jako jsou vygenerované štítky a svozové protokoly, které vám řidič potvrdí při přebírání vašich zásilek.

Ve výpisu objednávek následně můžete vidět, že se ikonky balíčků u dotčených zásilek změnily na ikonky se zelenou šipkou. Ty značí objednání svozu.

Balíkobot v detailu objednávky


V detailu objednávky nabízí Balíkobot tyto možnosti:

Tisk štítku: umožňuje vytisknout konkrétní štítek k dané objednávce.
Smazání štítku: vymaže objednávku z Balíkobotu (v e-shopu objednávka zůstane a můžete ji případně na Balíkobot exportovat znovu opakováním procesu generování štítku).
Sledování zásilky: interní informace pro vás, jakožto obchodníka ohledně fyzického pohybu zásilky.
Sledování svozu: poskytne veškerou dokumentaci, která je potřebná ke svozu, na jednom místě (tedy štítky a svozové a předávací protokoly).



Pozor!
U objednávek zasílaných na adresu do jiných zemí (netýká se zásilek na pobočku či výdejnu), než je země vašeho e-shopu, je nutné, aby objednávkový formulář obsahoval i cílovou zemi a e-shop nabízel prodej i v dané měně (tedy je nutné měnu správně nastavit).
Např. ve chvíli, kdy z českého e-shopu budete zasílat objednávku na Slovensko, zákazník musí při objednávce zvolit Slovensko a do Balíkobotu se bude zasílat cena objednávky přepočtená na Eura dle vámi udaného kurzu.

Aktualizováno dne: 16/04/2024

Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?

Podělte se o svůj názor

Zrušit

Děkujeme Vám za Váš názor.