Články o: Používání šablon

Práce s editorem šablony

Nová generace šablon nabízí rozšířený editor šablony, pomocí kterého dokážete bez zásahů zkušeného kodéra snadno vyladit barevnost a základní design tak, aby odpovídal vašemu brandingu či představám.


Pamatujte, že rozšířený editor šablony je aktivní pouze u nové generace šablon 4.0.


Kde editor najdete?


Vstupte do Nastavení → Design → Editovat šablonu.


Nechcete-li, aby prováděné změny viděli vaši zákazníci ihned veřejně na e-shopu, doporučujeme aktivovat tzv. pracovní mód. Prováděné změny pak vidíte pouze vy během přihlášení do administrace, nikdo jiný, dokud se nerozhodnete je vypublikovat ven veřejně. Více v návodu Používání pracovního módu.


Tip pro šablonu New YorkBarevnost šablony je laděna vždy do určitého spektra. Např. šablona New York byla odladěna na světlé barevné tóny. Pokud šablonu nastavíte na tmavý tón (viz. obrázek níže), mohou se některé prvky stát těžko čitelné (viz. obrázek níže) a nejdou dále v editoru odladit. Barevné úpravy proto provádějte v kontextu celé šablony a vždy s ohledem na barevné spektrum, pro které je šablona určena!



Práce s editorem šablony

Pomocí rozšířeného editoru máte rozsáhlé možnosti úprav barvy textů, nadpisů, tlačítek – včetně rozdílné barvy po najetí myší (tzv. hover efekt), barvy hlavičky, patičky, pozadí atd. Pro snadnější orientaci, jak se které nastavení projeví na vašem e-shopu, naleznete níže na obrázku přehled, na jakých místech můžete změnu na e-shopu očekávat.


Některé konkrétní nastavení se projeví na více místech šablony. Příklad v návodu je uveden na šabloně New York. Prvky, které nastavení editoru ovlivňuje, se u dalších šablon verze 4.0 mohou (a budou) pochopitelně měnit.


Vzhled a možnosti editoru šablony

Očíslované možnosti nastavení v editoru. Příslušné editační číslo naleznete dále ve vzorové ukázkové šabloně, abyste měli lepší představu, co které nastavení ovlivňuje.



Úprava barevnosti šablony


  1. Hlavní barva šablony


  1. Vedlejší barva šablony


  1. Barva konverzních tlačítek (bližší popis viz. samostatný bod níže)


  1. Barva obecných tlačítek


  1. Barva obecných tlačítek 2


Ještě jednou připomínáme, že se jedná o ukázku práce s editorem na šabloně New York. Rozložení prvku je tedy ilustrativní a u dalších šablon se může měnit.



Barva konverzních tlačítek

Konverzní tlačítka představují velmi důležitý grafický prvek vašeho e-shopu a jejich barevnost byste měli upravovat uvážlivě! Jedná se totiž o tlačítka, přes která zákazníci vkládají zboží do košíku a následně prochází celým objednávkovým procesem.


Základní poučka zní, že konverzní tlačítko (zejména nákupní tlačítko na detailu produktu) by mělo být kontrastní ke svému okolí. Tedy aby v kontextu designu stránky vždy upoutalo pozornost a nezapadlo.


Můžete editovat základní barvu konverzních tlačítek (3) i barvu tlačítek po najetí myši. Konverzní tlačítka a s tím související objednávkový proces představují úzce spojený řetězec na sebe navazujících kroků. Barva konverzních tlačítek (3) je proto automaticky generována v předdefinovaném poměru také na další prvky (iii), které pak společně tvoří barevnou spojnici důležitých kroků.



Barevnost písma, hlavičky, pozadí a patičky


Písmo šablony
  1. Barva e-shopového menu
  2. Barva článkového menu
  3. Barva textů
  4. Barva nadpisů


Hlavička
  1. Obrázek loga
  2. Barva pozadí


Informační lišta
  1. Barva pozadí
  2. Barva textu


Pozadí stránek
  1. Barva pozadí
  2. Obrázek pozadí (volitelně může být, na obrázku není)
    Obrázek pozadí lze zvolit fixní / pohyblivý


Patička
  1. Barva pozadí
  2. Barva textu
  3. Barva nadpisu
  4. Barva odkazu


Favicon
  1. Obrázek favicon


CSS

Slouží k ruční editaci CSS stylů. Nedoporučujeme upravovat bez odborného zásahu. Grafik vám tímto způsobem může nicméně poupravit v podstatě jakýkoli prvek na stránce – jeho pozici, barvu, orámování,… možnosti jsou nekonečné.


HTML kód

Slouží pro vložení vlastních HTML bloků (doporučujeme vkládat pouze grafické úpravy, pro vložení scriptů a negrafických kódů využijte k tomu určenou sekci v E-shop → Měřící kódy → Vlastní kódy).


Vkládat lze takto do záhlaví (nad celým tělem webu, tedy i nad hlavičkou), nebo do zápatí (pod celým designem webu, tedy i pod patičkou) – ilustrativní rozložení viz. níže.





Nové rozvržení patičky a editor patičky nabízí zcela nové možnosti editace. Podívejte se na podrobnější návod na práci s patičkou.


Názvosloví rozložení bloků a prvků šablony


  1. Záhlaví
  2. Hlavička
  3. Produktové menu kategorií e-shopu
  4. Rotátor obrázků
  5. Levý sloupec – Novinky, blogové články, sloupcový odběr newsletteru, prostor pro vlastní obsah
  6. Výpis produktů
  7. Řádkový widget pro přihlášení k odběru newsletteru
  8. Prostor nad patičkou
  9. První sloupec patičky
  10. Druhý sloupec patičky
  11. Třetí sloupec patičky
  12. Čtvrtý sloupec patičky tzv. kontaktní box
  13. Patička
  14. Zápatí


Aktualizováno dne: 23/08/2024

Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?

Podělte se o svůj názor

Zrušit

Děkujeme Vám za Váš názor.