Články o: Používání šablon

Přechod ze starších šablon na šablonu verze 4.0

Před vlastním přechodem na šablony nové generace šablon 4.0 od Eshop-rychle (např. New York nebo Milano) věnujte prosím zvýšenou pozornost tomuto návodu, kde vás seznámíme, jak celým procesem zdárně projít a co nového vám šablony oproti starším generacím nabízí.

Pracovní mód


Při přechodu na novou generaci šablon doporučujeme využít tzv. pracovní mód. Ten vám umožní pracovat na nastavení nové šablony, zatímco váš aktuálně běžící e-shop uvidí zákazníci v nezměněné podobě. Jakmile budete spokojeni s novým vyladěním šablony, stačí si vše buď uložit a kdykoli na jedno kliknutí přímo ihned změny publikovat na veřejnou verzi, kterou uvidí i zákazníci.

Pracovní mód lze využívat nejen pro šablony nové generace 4.0, ale také u šablon generace 3.0.

Aktivace šablony a pracovního módu


Běžte do Nastavení → Design webu → Nabídka dalších šablon.



Zvolte záložku Šablony 4.0. Dále pokračujte volbou Pracovní mód u šablony, pro kterou chcete pracovní mód spustit.

Pokud byste již v tomto kroku pokračovali tlačítkem Zvolit šablonu, připravili byste se o možnost e-shop perfektně odladit a vaši zákazníci by ihned viděli nově vybranou šablonu



V dalším okně potvrďte tlačítkem Zapnout pracovní mód.



Kompletní návod na práci v pracovním módu šablony naleznete v samostatném návodu Pracovní mód.

Editor šablony


Nová generace šablon přichází s rozšířeným editorem šablony, pomocí kterého dokážete bez zásahů zkušeného kodéra či grafika snadno vyladit barevnost a základní design tak, aby odpovídal vašemu brandingu či představám. Jak pracovat s novým editorem naleznete v návodu Práce s editorem šablony.

Sčítání počtu kusů variant u hlavního produktu


Pokud využíváte variantu skladu 5 a nabízíte produkty v různých variantách, je před vlastní aplikací nové šablony na váš e-shop nutné aktivovat možnost „Sčítat u hlavní karty počet naskladněných kusů variant“ v sekci E-shop → Číselníky → Varianty produktů pro korektní funkčnost objednávkového procesu a vkládání produktů do košíku. Tato funkčnost je pro šablony verze 4.0 vyžadována (nebo alespoň výrazně doporučena).



Krátké url adresy


Šablona podporuje pouze krátkou strukturu url adres (například https://www.domena.cz/nazev-produktu). Pokud váš web aktuálně funguje stále na některé ze starých verzí systémově generovaných URL adres, aplikací šablony krátké url adresy pro svůj eshop automaticky aktivujete.

Nemusíte se ale obávat, že přijdete o pozice ve vyhledávání, jelikož spolu s krátkými url se aktivuje i automatické přesměrování starých url adres na tyto nové. Každá původní stránka tak bude mít svou vlastní novou alternativu.

Transakční e-maily


V šabloně New York jsou podporovány transakční e-maily (= potvrzení objednávky, avíza atd.) vytvořené POUZE v nové verzi editoru e-mailů pro tvorbu responzivních e-mailů (přetahování bloků).

Pokud jste transakční e-maily vytvořili ve starší šabloně pomocí standardního textového editoru, tyto e-maily nebudou po přechodu na šablonu New York funkční a vašim zákazníkům budou odesílány výchozí e-maily z nové verze e-mailového nástroje. Pokud jste již na starší šabloně e-maily tvořili pomocí novějšího e-mailového nástroje, tyto e-maily budou samozřejmě funkční i po přechodu na šablonu novou.

Pro vytvoření nových transakčních e-mailů vstupte do E-shop → Objednávky → Stavy objednávek a avíza → Vytvořit vlastní e-mail (viz. obrázek).



Návod na nastavení e-mailů naleznete v návodu Responzivní automatické e-maily.

Návod na práci s e-mailem (obsah, bloky, barevnost atd.) naleznete v návodu Práce s editorem e-mailu.

Stejná změna ve funkcionalitě a nutnost přejít na novou verzi e-mailů platí také pro potvrzovací e-maily po uskutečnění objednávky. Ty se nastavují v E-shop → Nastavení e-shopu → Zpracování objednávky → Vytvořit e-mail.

I přesto, že původní TinyMCE editor není k tvorbě e-mailů v šabloně New York vhodný (ani povolený), zachovali jsme jej v administraci z praktických důvodů pro možnost zkopírování původních textů do nového rozhraní.

Změny v administraci


Nová generace šablon nabízí celou řadu nových funkcí a možností úprav. S tím souvisí také změny v administraci, které se projeví po aktivaci nové šablony 4.0 (např. New York, Geneva, Milano a další). Pokud přepnete na novou šablonu, dojde ke změně podoby některých sekcí, možností nastavení, zaškrtávacích boxů apod.

Patička


Ukázkovým příkladem změny podoby administrace je nastavení patičky.

Nová administrace patičky nabízí (oproti jedinému textovému editoru ve starých šablonách) nastavení až ve čtyřech sloupcích a prostoru nad patičkou.



Nastavení patičky vám nabízí zcela nové možnosti editace, jak mnohem snadněji svépomocí vytvořit atraktivní patičku bez nutnosti zásahů kodéra. Postup vytvoření atraktivní patičky naleznete v návodu Tvorba a editace patičky.

Editace kontaktů


Rozšířené možnosti zobrazení napříč e-shopem a s tím související nové editační možnosti nabízí také sekce Kontakty. Nově je možné zobrazit tzv. kontaktní box také v hlavičce (1), objednávkovém procesu (2) a v patičce (3).





Jak nastavit kontaktní údaje v novém editoru a jak jsou provázané napříč e-shopem postavených na nové generaci šablon, naleznete v návodu Nastavení zobrazení kontaktních boxů na šablonách 4.0.

Obrázky do menu a kategorií


Do nové šablony byla implementována také velmi oblíbená funkcionalita vkládání obrázků do kategorií, podkategorií a tzv. dlaždicové menu. Nyní můžete vkládat obrázky do hlavních kategorií (1) podkategorií (2) a do tzv. rozcestníku, pomocí kterého vytvoříte velmi přehledné dlaždicové menu (3) v kategorii.



Pozn.: U některých šablon nové generace může být tvůrcem šablony ignorováno vykreslování obrázků u jednotlivých kategorií menu. Např. šablona Geneva zobrazuje ve svém horizontálním menu obrázky pouze u kategorií 2. úrovně.



Podrobný postup pro práci s obrázky v kategoriích a dlaždicovém menu naleznete v návodu Vkládání obrázků do menu a kategorií.

Lokalizace – změny všech systémových popisků


S funkcí Lokalizace se vyřádí především ti z vás, kteří dokáží kreativně pracovat s textem. Tato funkcionalita vám totiž umožňuje přepsat v jednoduchém editoru veškeré systémové texty dle vašich představ. Konverzní tlačítka, doplňkové texty, popisky atd. tak mohou dostat zcela originální podobu a vaši zákazníci si tak odnesou i díky drobné textaci systémových popisků pozitivní a originální dojem z vašeho e-shopu.

Funkci najdete v sekci Nastavení → Lokalizace → Texty a překlady. Do pole klíčové slovo zadejte text, který požadujete změnit, např. Přidat do košíku (textace konverzního tlačítka), a pokračujte tlačítkem Filtrovat. Níže naleznete výpis. V levém sloupci je původní textace a do pravého můžete vepsat vaší novou textaci. Nezapomeňte uložit.



Zkušenější uživatelé mohou systémové texty přepsat také hromadně pomocí exportu a importu souboru s překlady. Vstupte do Nastavení → Lokalizace → Import/Export. Vyexportujte si popisky ve formátu .yaml a v textovém editoru (doporučujeme např. editor VisualStudioCode) změňte požadované texty a zpět importujte. Nicméně komfortnější způsob editace je přímo v našem editoru v administraci, kde je možné snadno texty vidět ve sloupcích. Do této sekce můžete např. udělit přístup externímu překladateli, který systémové texty přeloží a zároveň ověří jejich správnost v kontextu e-shopu.

TIP od Eshop-rychle
Kreativnější e-shopaři, kteří chtějí prodávat již nyní do zahraničí a nebude je omezovat standardní nabídka dopravců a nesynchronizace skladů, si mohou už nyní zaexperimentovat a založit e-shop na SK verzi systému Eshop-rychlo.sk (kvůli hlavní měně v EUR) a celý e-shop si přes výše uvedenou funkčnost nechat přeložit do cizího jazyka.

Podrobný návod na práci s Lokalizací naleznete v článku Lokalizace – změny systémových popisků.

Přihlašování přes sociální sítě


Po aktivaci této funkce se vaši zákazníci mohou do e-shopu registrovat a posléze přihlašovat pomocí svých uživatelských účtů na různých sociálních sítích. Výrazně tak urychlíte nejen přihlašování, ale na pár vteřin zkrátíte i celý registrační proces zákazníka.



Defaultně je v administraci e-shopu aktivováno přihlášení pomocí služby mojeID. Aktivovat můžete přihlašování také např. přes Facebook a Google. Návod na aktivaci naleznete na Helpdesku v článku Přihlašování přes sociální sítě.

Dostupnost produktů


K úpravě přehlednosti došlo také v zobrazení detailu produktu. Dostupnost produktů je nově zobrazována jako jedna položka.



Zobrazení produktů je upravené také na hlavní straně e-shopu v boxu produktu. U produktu se tak může zobrazit nejen počet kusů na skladě, ale i doba dodání.

Produkty a záložky


Nová funkcionalita a logika řazení byla implementována také v rámci výpisu produktů na úvodní straně. Nyní se zobrazí až 48 produktů v každé ze záložek ve výpisu produktů na úvodní straně (1). Pokud má produkt více štítků (např. Novinka, Akce, TOP produkt), zobrazí se ve všech záložkách. Nová funkcionalita a logika řazení tak umožňuje lepší prezentaci produktů napříč vaším e-shopem.



Podrobný návod na práci se záložkami naleznete v článku Řazení produktů na úvodní straně.

Aktualizováno dne: 23/08/2024

Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?

Podělte se o svůj názor

Zrušit

Děkujeme Vám za Váš názor.