Příplatky – recyklační poplatky
Nastavení recyklačního poplatku provedete v sekci E-shop → Poštovné → Příplatky.
Zde máte možnost zadat libovolný název příplatku, jeho výši, to, zda je zahrnutý v ceně produktu či nikoli (pro každý z příplatků může být toto nastavení odlišné) a zároveň se zde nachází možnost automatického přecenění dotčených produktů o výši příplatku, o čemž se více dočtete níže.
V případě, že budete přidávat nový produkt s příplatkem, u kterého je nastaveno, že má být započten do ceny produktu, je důležité zadávat cenu produktu v jeho kartě již včetně daného příplatku. Pokud tedy produkt stojí 5000 Kč a k němu přičítáte recyklační poplatek 30 Kč, je nutné zadávat celkovou cenu za zboží, tedy 5030 Kč. Naopak pokud daný příplatek není v ceně započítáván, cenu produktu zadáváte bez něj.
Přesně z tohoto důvodu je v sekci Příplatky právě možnost automatického přecenění produktů. To vám umožní k již zalistovaným produktům, které mají konkrétní příplatek přiřazený, jeho hodnotu automaticky přičíst k ceně produktu (případně odečíst, pokud funkci příplatků využíváte k jiným účelům a zadáváte záporné hodnoty příplatků). Jakmile zvolíte přecenění produktů, systém se vás ještě jednou zeptá, zda chcete změnu opravdu provést.
Při tomto jednorázovém přecenění se vytváří automatická záloha produktů. Přecenění bude provedeno pouze u stávajících produktů, které mají nastavený daný příplatek. U nově přidávaných produktů je pak potřeba jejich ceny zadávat s ohledem na příplatek a jeho povahu, viz výše. Funkce jednorázového přecenění funguje i naopak, pokud tedy budete chtít například v budoucnu příplatek opět od ceny odečíst, zde budete mít možnost. Přecenění se zároveň týká jak hlavního produktu, tak jeho variant i cenových hladin.
Nastavení poplatku provedete v editaci produktu v sekci E-shop → Produkty. Zde v roletkovém menu u Příplatek k poštovnému můžete zvolit ze svých předdefinovaných poplatků.
Nastavený poplatek se následně zobrazuje v kartě produktu:
Někteří z vašich zákazníků mohou mít přidělenou uživatelskou % slevu či využít slevový kupon. V takovém případě se při nákupu produktů s příplatkem připočteným v ceně tato sleva odečte z celkové ceny (cena produktu + příplatek). Na faktuře však samotný příplatek nebude slevou dotčený, jeho hodnota zůstane nezměněna a o danou slevu se upraví jen cena samotného produktu.
Do feedů pro srovnávače se generuje cena vždy tak, jak je zadána v kartě produktu v administraci. Pokud tedy cena zahrnuje příplatek (je zadávána spolu s příplatkem), bude i na zbožové srovnávače generována s tímto příplatkem a naopak.
Zde máte možnost zadat libovolný název příplatku, jeho výši, to, zda je zahrnutý v ceně produktu či nikoli (pro každý z příplatků může být toto nastavení odlišné) a zároveň se zde nachází možnost automatického přecenění dotčených produktů o výši příplatku, o čemž se více dočtete níže.
V případě, že budete přidávat nový produkt s příplatkem, u kterého je nastaveno, že má být započten do ceny produktu, je důležité zadávat cenu produktu v jeho kartě již včetně daného příplatku. Pokud tedy produkt stojí 5000 Kč a k němu přičítáte recyklační poplatek 30 Kč, je nutné zadávat celkovou cenu za zboží, tedy 5030 Kč. Naopak pokud daný příplatek není v ceně započítáván, cenu produktu zadáváte bez něj.
Automatické přecenění produktů
Přesně z tohoto důvodu je v sekci Příplatky právě možnost automatického přecenění produktů. To vám umožní k již zalistovaným produktům, které mají konkrétní příplatek přiřazený, jeho hodnotu automaticky přičíst k ceně produktu (případně odečíst, pokud funkci příplatků využíváte k jiným účelům a zadáváte záporné hodnoty příplatků). Jakmile zvolíte přecenění produktů, systém se vás ještě jednou zeptá, zda chcete změnu opravdu provést.
Při tomto jednorázovém přecenění se vytváří automatická záloha produktů. Přecenění bude provedeno pouze u stávajících produktů, které mají nastavený daný příplatek. U nově přidávaných produktů je pak potřeba jejich ceny zadávat s ohledem na příplatek a jeho povahu, viz výše. Funkce jednorázového přecenění funguje i naopak, pokud tedy budete chtít například v budoucnu příplatek opět od ceny odečíst, zde budete mít možnost. Přecenění se zároveň týká jak hlavního produktu, tak jeho variant i cenových hladin.
Nastavení poplatku v editaci produktu
Nastavení poplatku provedete v editaci produktu v sekci E-shop → Produkty. Zde v roletkovém menu u Příplatek k poštovnému můžete zvolit ze svých předdefinovaných poplatků.
Nastavený poplatek se následně zobrazuje v kartě produktu:
Příplatky a zákaznické slevy
Někteří z vašich zákazníků mohou mít přidělenou uživatelskou % slevu či využít slevový kupon. V takovém případě se při nákupu produktů s příplatkem připočteným v ceně tato sleva odečte z celkové ceny (cena produktu + příplatek). Na faktuře však samotný příplatek nebude slevou dotčený, jeho hodnota zůstane nezměněna a o danou slevu se upraví jen cena samotného produktu.
Generování s příplatky do feedu
Do feedů pro srovnávače se generuje cena vždy tak, jak je zadána v kartě produktu v administraci. Pokud tedy cena zahrnuje příplatek (je zadávána spolu s příplatkem), bude i na zbožové srovnávače generována s tímto příplatkem a naopak.
Aktualizováno dne: 18/04/2024
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.