Produktové štítky
Nastavení funkcí z tohoto návodu je prezentováno na šablonách verze 4.0. Na starších šablonách mohou funkce vypadat rozdílně.
Označení produktů pomocí tzv. štítků představuje funkční nástroj, jak zákazníkům vašeho e-shopu rychle a vizuálně atraktivně sdělit důležité prodejní informace - např. o akčních cenách, novinkách, dopravě zdarma apod.
Každý produkt může mít štítek nastaven individuálně, přiřazený v editaci konkrétního produktu (Eshop → Produkty → Upravit).
Systémovými štítky označujeme takové štítky, které jsou platformou pevně dané a neměnné. Produkt můžete označit až čtyřmi různými systémovými štítky:
Nejprodávanější = TOP produkt
Zboží v akci = Akce
Novinka
Doprava zdarma
Tip: Neplýtvejte štítky příliš. Označením téměř každého produktu štítkem Doprava Zdarma nebo Nejprodávanější by daný štítek ztratil váhu. Používejte štítky strategicky. Máte například nějakého produktu na skladě příliš? Označte ho štítem Akce, doplňte zvýrazněnou akční cenu a podpořte tak jeho prodej. I zákazníci vám takto slevy snáze uvěří, než když je ve slevě nebo akci úplně každý produkt.
Vstupte do editace produktu, kterému požadujete přiřadit / změnit štítek (Eshop → Produkty → Upravit). Zde naleznete možnosti aktivace / deaktivace štítků.
Jak již jsme uvedli, na výběr máte 4 štítky ( Nejprodávanější = TOP produkt, Zboží v akci = Akce, Novinka, Doprava ZDARMA). Po aktivaci požadovaného štítku v administraci se příslušný štítek zobrazí v boxu i v detailu produktu.
V případě štítků Novinka, Akce a TOP produkt se jedná především o štítky grafické, které mají za úkol zákazníky zejména informovat. Jejich doplňková funkce spočívá v logickém propojení s funkcí řazení produktů do příslušné záložky viz. níže, nebo v návodu Řazení produktů v záložkách na úvodní straně – šablony 4.0. Štítky však dále nejsou nijak propojeny např. na akční cenu produktu v případě štítku Akce.
Jiná situace nastává u štítku Doprava ZDARMA, který je propojen se systémovým nastavením ceny dopravy a v editaci produktu se také nachází stranou od ostatních štítků. Při použití štítku Doprava ZDARMA se automaticky aktivuje nulová cena dopravy pro daný produkt v celém objednávkovém procesu i na konečné faktuře. Nejedná se tedy pouze o grafický info štítek, ale o funkční systémový štítek.
Více o nastavení dopravy zdarma najdete v následujících návodech:
Doprava zdarma
Jak nastavit poštovné od např. 1000kč zdarma?
Odpočet dopravy zdarma
Systémové štítky mají rovněž přímou návaznost na zařazení produktů do záložek na úvodní straně:
Pokud u produktu není v administraci Eshop → Produkty → Upravit aktivována volba "Zobrazit na úvodní straně" a s ní ani žádný další štítek (TOP produkt, Akce, Novinka), pak se takový produkt zobrazí pouze v příslušné kategorii produktů, do které byl zařazen.
Pokud u produktu aktivujete volbu Zobrazit na úvodní straně, ale žádné jiné štítky produkt nemá aktivované, pak se takový produkt zobrazí v nově vzniklé záložce na úvodní straně "Vybrali jsme pro vás".
Pokud u produktu aktivujete volbu Zobrazit na úvodní straně a současně aktivujete další štítek, např. Akce, pak se takový produkt odebere ze záložky Vybrali jsme pro vás a přesune se do záložky Akce. To znamená, že fakticky zůstane na úvodní straně e-shopu, ale tentokrát v záložce Akce.
Pokud u produktu ponecháte aktivován štítek Zboží v akci, ale deaktivujete volbu "Zobrazit na úvodní straně", pak se takový produkt odebere ze záložky na úvodní straně e-shopu a zobrazen bude pouze v příslušné kategorie a bude samozřejmě označen štítkem Akce.
Podrobný návod na práci se záložkami naleznete v článku Řazení produktů v záložkách na úvodní straně – šablony 4.0
Označení produktů pomocí tzv. štítků představuje funkční nástroj, jak zákazníkům vašeho e-shopu rychle a vizuálně atraktivně sdělit důležité prodejní informace - např. o akčních cenách, novinkách, dopravě zdarma apod.
Systémové štítky
Každý produkt může mít štítek nastaven individuálně, přiřazený v editaci konkrétního produktu (Eshop → Produkty → Upravit).
Systémovými štítky označujeme takové štítky, které jsou platformou pevně dané a neměnné. Produkt můžete označit až čtyřmi různými systémovými štítky:
Nejprodávanější = TOP produkt
Zboží v akci = Akce
Novinka
Doprava zdarma
Tip: Neplýtvejte štítky příliš. Označením téměř každého produktu štítkem Doprava Zdarma nebo Nejprodávanější by daný štítek ztratil váhu. Používejte štítky strategicky. Máte například nějakého produktu na skladě příliš? Označte ho štítem Akce, doplňte zvýrazněnou akční cenu a podpořte tak jeho prodej. I zákazníci vám takto slevy snáze uvěří, než když je ve slevě nebo akci úplně každý produkt.
Nastavení štítků
Vstupte do editace produktu, kterému požadujete přiřadit / změnit štítek (Eshop → Produkty → Upravit). Zde naleznete možnosti aktivace / deaktivace štítků.
Zobrazení štítků u produktů na e-shopu
Jak již jsme uvedli, na výběr máte 4 štítky ( Nejprodávanější = TOP produkt, Zboží v akci = Akce, Novinka, Doprava ZDARMA). Po aktivaci požadovaného štítku v administraci se příslušný štítek zobrazí v boxu i v detailu produktu.
Funkčnost štítků
V případě štítků Novinka, Akce a TOP produkt se jedná především o štítky grafické, které mají za úkol zákazníky zejména informovat. Jejich doplňková funkce spočívá v logickém propojení s funkcí řazení produktů do příslušné záložky viz. níže, nebo v návodu Řazení produktů v záložkách na úvodní straně – šablony 4.0. Štítky však dále nejsou nijak propojeny např. na akční cenu produktu v případě štítku Akce.
Jiná situace nastává u štítku Doprava ZDARMA, který je propojen se systémovým nastavením ceny dopravy a v editaci produktu se také nachází stranou od ostatních štítků. Při použití štítku Doprava ZDARMA se automaticky aktivuje nulová cena dopravy pro daný produkt v celém objednávkovém procesu i na konečné faktuře. Nejedná se tedy pouze o grafický info štítek, ale o funkční systémový štítek.
Více o nastavení dopravy zdarma najdete v následujících návodech:
Doprava zdarma
Jak nastavit poštovné od např. 1000kč zdarma?
Odpočet dopravy zdarma
Zobrazení produktů v záložkách na úvodní straně dle přiřazených štítků
Systémové štítky mají rovněž přímou návaznost na zařazení produktů do záložek na úvodní straně:
Nastat může několik možností zobrazení:
Pokud u produktu není v administraci Eshop → Produkty → Upravit aktivována volba "Zobrazit na úvodní straně" a s ní ani žádný další štítek (TOP produkt, Akce, Novinka), pak se takový produkt zobrazí pouze v příslušné kategorii produktů, do které byl zařazen.
Pokud u produktu aktivujete volbu Zobrazit na úvodní straně, ale žádné jiné štítky produkt nemá aktivované, pak se takový produkt zobrazí v nově vzniklé záložce na úvodní straně "Vybrali jsme pro vás".
Pokud u produktu aktivujete volbu Zobrazit na úvodní straně a současně aktivujete další štítek, např. Akce, pak se takový produkt odebere ze záložky Vybrali jsme pro vás a přesune se do záložky Akce. To znamená, že fakticky zůstane na úvodní straně e-shopu, ale tentokrát v záložce Akce.
Pokud u produktu ponecháte aktivován štítek Zboží v akci, ale deaktivujete volbu "Zobrazit na úvodní straně", pak se takový produkt odebere ze záložky na úvodní straně e-shopu a zobrazen bude pouze v příslušné kategorie a bude samozřejmě označen štítkem Akce.
Podrobný návod na práci se záložkami naleznete v článku Řazení produktů v záložkách na úvodní straně – šablony 4.0
Aktualizováno dne: 21/08/2024
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.