Články o: Dopravy a platby

Online Podání – Česká pošta

Díky aplikaci Online podání České pošty už nemusíte zdlouhavě vypisovat po jedné objednávce data do České pošty, ale pohodlně, jednoduše a hlavně hromadně nahrajete objednávky do systému, který je následně zpracuje. Tato služba je bezplatná a umožňuje Vám efektivní zpracování podkladů potřebných k odeslání balíků, poštovních poukázek nebo psaní.

Nastavení konfigurace importního souboru v rozhraní České pošty


Pokud chcete využívat hromadné online podání zásilek přes Českou poštu, musíte mít tuto možnost především aktivovanou u České pošty. Aktivaci této služby můžete provést ZDE.

Jestliže již tuto funkci máte od České pošty aktivní, je nutné nastavit formát CSV importu. Konkrétní nastavení v administraci podání online je nutné řešit s obchodním zástupcem České pošty. Kontakt na obchodního zástupce můžete nelézt v odkazu výše.

Možnost nastavení defaultních hodnot online podání


Nyní lze nastavit výchozí hodnoty pro zásilky v sekci E-shop → Poštovné → Česká pošta – podání online. Zde lze přednastavit nejen doplňkové služby, ale i zda má být jako variabilní symbol použito číslo objednávky nebo číslo faktury, výchozí typ zásilky, hmotnosti a ceny zásilky pro pojištění. Tyto přednastavené údaje budou poté použity jako výchozí pro jednotlivé podání (s výjimkou dobírky, kde zůstane zachována stávající funkčnost – tedy automaticky zvolená bezhotovostní dobírka a Avízo S+E). Jako nová možnost je zde také na výběr typ zásilky (Doporučený balíček, Cenné psaní…).



Vygenerování CSV importu v administraci vašeho eshopu


Objednávky, které chcete zaslat pomocí České pošty, hromadně označte v přehledu objednávek a pomocí tlačítka Hromadné úpravy zvolte možnost „Česká pošta – podání online“:



V následujícím formuláři můžete doupravit dodací údaje a další podrobnosti o zásilce. Po dokončení všech úprav stačí jen kliknout na tlačítko „Exportovat“, které vygeneruje CSV soubor. Tento soubor pak v rozhraní České pošty naimportujete a online podání je dokončeno. Pokud nakupující zákazník zvolí jako způsob platby DOBÍRKU, automaticky se takto objednávka označí i v online podání + se zaškrtne doplňková služba „Bezdokladová dobírka“ a „Avízo S+E“. Vše lze ručně přenastavit podle aktuálních potřeb. Pokud nejsou u doplňkových služeb vámi požadované hodnoty předepsány, lze je ručně vložit podle jejich číselných symbolů. U každé zásilky lze také předdefinované hodnoty změnit za jiné (včetně typu zásilky).



Pokud chcete použít jiný druh „Doplňkové služby“ než je předdefinovaný, můžete toto provést zapsáním čísla této služby do políčka „Zapsat čísla služby manuálně“ (toto políčko se zobrazí po zaškrtnutí checkboxu u tohoto názvu), více čísel služeb od sebe oddělíte znakem „+“.

Aktualizováno dne: 17/04/2024

Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?

Podělte se o svůj názor

Zrušit

Děkujeme Vám za Váš názor.