Články o: Dopravy a platby

Poštovné - způsoby dopravy

NASTAVENÍ DOPRAVY


E-SHOP → POŠTOVNÉ → ZPŮSOB DOPRAVY



V sekci Způsob dopravy můžete vidět námi přednastavené způsoby, které můžete dále editovat kliknutím na tlačítko NASTAVENÍ u každého z nich.

V editaci každého poštovného můžete měnit jeho název, popis, cenu, limit (dle váhy a dle ceny), pro který bude poštovné platné, a případně slevu, která se zákazníkovi odečte z objednávky, pokud tento způsob dopravy použije. Cenu dobírky pro feed zadáváme kvůli pravidlům Heuréky, aby se pak naše poštovné na Heuréce zobrazovalo. Pokud jej tedy na Heuréce zobrazovat nechceme, nemusíme si kolonky „Cena dobírky“ všímat. Nejedná se o samotnou cenu za dobírku, kterou jinak nastavíme v sekci Způsoby platby (dobírka je ostatně způsob platby, ne dopravy).

MOŽNOSTI NASTAVENÍ DOPRAVY



Doprava podle cenových či váhových limitů objednávky


Dopravu můžete nastavovat podle několika pravidel, a to podle váhy, ceny a nebo podle obou limitů zároveň. Více najdete v samostatných návodech:

Jak zadat poštovné dle ceny objednávky
Jak zadat poštovné dle hmotnosti objednávky
Jak zadat poštovné podle hmotnosti i podle ceny objednávky?

Checkbox DOPRAVA ZDARMA


Tato možnost v nastavení dopravy slouží k propojení dopravy s produkty, které mají štítek DOPRAVA ZDARMA. V případě, že tedy máte nějaké produkty označené štítkem DOPRAVA ZDARMA, tak tímto způsobem zajistíte, že se pro tyto produkty bude zobrazovat jen takto nastavená doprava.

Nastavení dopravy zdarma u produktu provedete v jeho detailu v sekci E-shop → Produkty → Detail produktu zaškrtnutím checkboxu DOPRAVA ZDARMA.

Pozor: pokud máte v nastavení dopravy zaškrtnuto "doprava zdarma", ale současně nemáte v e-shopu žádný produkt se štítkem doprava zdarma, tak se tato doprava zobrazovat nebude.

Podrobný návod na nastavení dopravy zdarma

Další nastavení


Připojené způsoby platby – v každém nastavení dopravy se nachází možnost Připojené způsoby platby s tlačítkem NASTAVENÍ. Po kliknutí na tlačítko se vám zobrazí možnosti platby, které máte nastavené v sekci E-shop → Poštovné → Způsob platby. V tomto nastavení je zapotřebí připojit k dopravě i vámi vybrané způsoby platby, aby bylo možné dokončit objednávku v košíku.



Pokud máte v dopravě nastaven jen jeden limit, možnost nastavení platby se zobrazuje jen jednou. V případě, že je u dopravy nastaveno limitů více, je zapotřebí nastavit propojení s platbou u všech limitů. Více o propojení doprav a plateb naleznete v návodu Neaktivní možnosti způsobu platby v košíku

Přidání vlastního způsobu dopravy


Vlastní způsob dopravy můžeme přidat pomocí tlačítka Přidat nový způsob dopravy.
V základu nastavíme název poštovného, popis, cenu, případný limit, pro který chceme dopravu nabízet, a dopravu uložíme.



Zde je oproti přednastaveným způsobům dopravy jen malá změna; můžeme zde vybrat Dopravce. To bychom udělali v případě, že bychom opět chtěli dopravu zobrazovat na Heuréce. Opět je zde zapotřebí nastavit i „Připojené způsoby platby“.

POZOR: V nastavení vlastní dopravy se nenachází na pravé straně tlačítko pro přidání dalšího limitu, jako v systémových dopravách. Pokud tedy chcete vytvořit cenové limity ( jako například v ukázce výše ), tak je zapotřebí pro každý cenový limit vytvořit další dopravu.

Vlastní dopravy od systémových doprav pak v seznamu rozeznáme podle toho, že vlastní dopravy mají v přehledu doprav v možnostech ikonku červeného křížku a lze je tedy, na rozdíl od systémových, smazat. To také musíme udělat, pokud dopravu nechceme na e-shopu nadále nabízet. Na rozdíl od systémových doprav nelze vlastní způsoby dopravy deaktivovat posuvníkem.



Řazení doprav v košíku



V nastavení doprav je možné nastavit i jejich řazení při zobrazení v košíku. Dopravy řadíte jednoduchým přesunutím dolů nebo nahoru pomocí šipek na levé straně – drag&drop.

Aktualizováno dne: 23/08/2024

Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?

Podělte se o svůj názor

Zrušit

Děkujeme Vám za Váš názor.