Rozcestník návodů na dopravy a platby
Poštovné v sobě zahrnuje proces od zvolení dopravce, výběru platební metody až po uhrazení objednávky. V naší terminologii poštovné zahrnuje nastavení způsobů dopravy a platebních metod a je klíčovou fází dokončení nákupu.
Poštovné představuje obsáhlou problematiku a v administraci e-shopu nabízí široké možnosti nastavení, proto jsme pro usnadnění orientace v celé řadě návodů a dílčích okruhů připravili rozcestník nejdůležitějších témat s odkazy na příslušné návody.
Nabídka dopravních a platebních metod
Jak propojit platby na specifické dopravy
Nastavení poštovného podle ceny, hmotnosti nebo kombinace ceny i hmotnosti zásilky
Doprava zdarma a odpočet dopravy zdarma
Podporované způsoby dopravy
Přímé napojení na dopravce
Manuální export objednávek
Hromadné napojení na více dopravců pomocí Balíkobotu
Vlastní způsoby dopravy
Podporované platební metody
Vlastní způsoby plateb
Součástí druhého kroku objednávkového procesu je výběr způsobu dopravy a platby. Dle provedených nastavení v administraci se zákazníkům zobrazuje nabídka aktivovaných dopravců a platebních metod.
U způsobů doprav i plateb můžete editovat popisné texty, ikonky, ceny, pořadí, či přiřazení konkrétních dopravců např. dle ceny zásilky a hmotnosti, vytvářet vlastní dopravy a platby. Někteří dopravci nabízí také přímá napojení pro zjednodušenou expedici.
Systém již v továrním nastavení obsahuje několik aktivovaných a přednastavených nejčastěji využívaných způsobů dopravy (Česká pošta, Zásilkovna, Osobní odběr, PPL) a platebních metod (Platba dobírkou, Hotově na pobočce, Platba předem na účet). Vy můžete tyto způsoby editovat, ale také aktivovat i další z velkého množství implementovaných způsobů, které jsou v továrním nastavení ponechány neaktivní (např. Geis, DPD, DHL, GLS atd.)
Pamatujte, že zákazníci dnes vyžadují široký výběr, a tak jim nabídněte dostatečný počet různých dopravců a platebních metod za různé ceny.
Doprava: E-shop → Poštovné → Způsob dopravy
Platby: E-shop → Poštovné → Způsob platby
Způsoby platby
Způsoby dopravy
Pokud by ke každému způsobu dopravy nebyl přiřazen způsob platby, zákazník by nemohl nákup dokončit, protože by neměl jak zásilku uhradit. Propojení způsobů dopravy a plateb lze ponechat buď na systému automaticky, nebo provádět vždy manuálně. Nepropojení dopravy a plateb bývá častou chybou, která se následně projeví tak, že v košíku se neobjeví platební možnosti a nelze dokončit objednávku.
Aktivovat automatické propojování všech způsoby doprav s platbami a naopak můžete v E-shop → Nastavení e-shopu → Základní nastavení
Propojení doprav a plateb v košíku
Před spuštěním e-shopu si nezapomeňte otestovat správné nastavení a průchodnost objednávkového procesu:
Nastavení objednávkového procesu
Otestování objednávkového procesu
Často je zapotřebí, aby systém automaticky určoval poštovné na základě ceny objednávky nebo její hmotnosti, nebo dokonce na základě obou těchto parametrů. To vše můžete nastavit pomocí tzv. limitů. Limitů můžete vytvořit libovolný počet a tak lze škálovat mnoho velikostí objednávek. Např. do 1000 Kč poštovné za 110 Kč, do 2000 Kč za 79 Kč a nad 5000 Kč třeba poštovné zdarma, dle ceny přiřazovat konkrétní dopravce apod.
Cenové limity můžete vytvářet u každé dopravy individuálně v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Nastavení – sekce editace limitů.
Jak zadat poštovné podle hmotnosti i podle ceny objednávky?
Tímto způsobem lze od určité hodnoty nastavit i dopravu zdarma. Doprava zdarma a odpočet dopravy zdarma představuje široké téma, proto jsme pro vás připravili samostatný návod viz níže.
Systém Eshop-rychle nabízí v rámci funkce doprava zdarma také doplňkovou funkci Odpočet dopravy zdarma. Odpočet dopravy zdarma tvoří v e-shopařské praxi spolu s dopravou zdarma ucelený nástroj, který na jedné straně pomáhá objednávku dokončit a současně zvýšit její hodnotu. Doprava zdarma může být přiřazena:
Automaticky – pomocí cenových limitů
Automaticky – pomocí hmotnostních limitů
Automaticky kombinací – pomocí cenových a hmotnostních limitů
Manuálně – u jednotlivých produktů pomocí štítků
Obecné nastavení dopravy zdarma v E-shop → Poštovné → Doprava zdarma, následně u požadované konkrétní dopravy E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Nastavení sekce doprava zdarma a limity.
Doprava zdarma
Odpočet dopravy zdarma
V administraci E-shop → Poštovné → Způsob dopravy naleznete celou řadu implementovaných dopravních metod. Některé z nich jsou ukázkově přednastaveny a aktivovány. Takto aktivované se již v základním nastavení zobrazují na e-shopu v druhém kroku objednávkového procesu. Vybrat ale můžete i z celé řady prozatím neaktivních, nicméně podporovaných způsobů doprav, nebo také vytvářet své vlastní, viz. níže.
V administraci naleznete přednastaveno několik způsobů dodání s Českou poštou (Česká pošta – Balík do ruky, Česká pošta – Balík na poštu apod.). Pro urychlení komunikace s Českou poštou je možné využít také tzv. online podání.
Editovat v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Česká pošta → Nastavení
Podrobné návody: Online Podání – Česká pošta
PPL CZ s.r.o. patří mezi nejvýznamnější přepravce zásilek na českém trhu se specializací na vnitrostátní balíkovou přepravu až do 3 000 kg. Na přepravu balíků do Evropy využívá partnerskou společnost DHL. PPL nabízí také rozsáhlou síť PPL parcel shopů.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → PPL → Nastavení
Podrobné návody: Přímé napojení na PPL
Zásilkovna patří mezi jeden z nejoblíbenějších dopravních způsobů v ČR a na Slovensku. Nabízí více než 3000 výdejních a podacích míst v Česku, Slovensku, Maďarsku a Rumunsku. V ČR je ve všech městech nad 5 tis. obyvatel. Registrace je velmi jednoduchá a rychlá. Systém Eshop-rychle nabízí oddělené moduly pro CZ a SK trhy.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Zásilkovna → Nastavení.
Přejděte na neaktivní způsoby dopravy a zde naleznete položku Zásilkovna, kterou pomocí posuvníku aktivujte.
Více info o službě: Zásilkovna
Napojení: Registrace do Zásilkovny
Uloženka nabízí vlastní síť podacích a výdejních poboček v rámci České a Slovenské republiky. Kromě dopravy a výdeje zásilek na výdejní místa Uloženky nabízí také podání na partnerská výdejní místa České pošty, Slovenské pošty, DPD ČR a SK, apod. Na Uloženku systém Eshop-rychle nabízí také tzv. přímé napojení viz. níže.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Uloženka → Nastavení
DPD je oblíbený přední poskytovatel přepravních služeb v ČR i Evropě s širokou nabídkou také doprovodných služeb, jako např. zabezpečené předání, ověřené předání 18+ apod. Nabízí doručení zásilek domů, do firem nebo do stále se rozšiřující sítě odběrných míst, kterých má DPD 1250 a kde lze balík uložit až 7 kalendářních dní.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → DPD → Nastavení
Více informací: DPD
Společnost DHL je největší logistickou korporací světa působící více než 220 zemí. Zabývá se přepravu nejen běžného zboží, ale také nadměrných zásilek pro strojírenství, průmysl nebo i chemický sektor, který je běžně problematické doručit.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → DHL → Nastavení
Více informací o napojení na DHL: Poptat nabídku DHL
GLS se specializuje na balíkovou přepravu a doručení zásilek v celé České republice do 24 hodin a do všech zemích v Evropě do 24 až 96 hodin. Sledování zásilky, nízká míra poškození a atraktivní poměr cena-výkon. GLS nabízí také rozsáhlou síť tzv. ParcelShopů.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → GLS → Nastavení
Více informací o napojení na DHL: Poptat nabídku GLS
TopTrans dokáže doručit široké spektrum zásilek bez váhového a rozměrového omezení. Překládku zásilek zajištují ruční manipulací, bez použití válečkových drah. TopTrans umožňuje přepravu také nebezpečného zboží, které je dle mezinárodní dohody ADR přepravováno za určitých podmínek.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Toptrans → Nastavení
Pro napojení kontaktujte středisko dle vaší lokality: Střediska TopTrans
S Poštou bez hranic můžete zasílat do ČR, Slovenska, Polska, Německa, Rakouska, Maďarska, Itálie, Francie, Velké Británie, Slovinska, Chorvatska, Rumunska, ale i dalších států Evropské unie. Společnost nabízí také tzv fulfillment. Do online systému Pošty bez hranic stačí zadat elektronicky adresu zákazníka a Pošta bez hranic ihned zásilku expeduje cílovému adresátovi.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Pošta bez hranic
Podrobné návody: Pošta bez hranic
Na vybrané dopravce nabízí systém Eshop-rychle přímé napojení také přes tzv. API rozhraní, které umožňuje automatický export dat z objednávek do systémů dopravců. V případě přímého napojení stačí poté vybrat požadované objednávky a pomocí jednoho kliknutí odeslat příslušnému dopravci včetně veškerých nutných informací, což pomáhá výrazně zefektivnit celý expediční proces. Přímé napojení na dopravce probíhá obvykle pomocí tzv. API klíčů, Customer ID apod., které vám sdělí každý dopravce individuálně na vyžádání.
PPL – editace v samostatné nabídce E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → PPL Export
DPD – editace v samostatné nabídce E-shop → Poštovné → DPD Export
Uloženka – editace v nastavení dopravy E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Uloženka
Zásilkovna – editace v nastavení dopravy E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Zásilkovna
Podrobné návody: Přímé napojení na PPL
Náš tip: Vedle přímého napojení na individuální dopravce, které musíte nastavovat samostatně, lze využít také zpoplatněnou externí službu Balíkobot, která vás prostřednictvím jedné aplikace spojí s většinou dopravců. Více info viz níže – Balíkobot.
Manuální expediční proces lze v systému Eshop-rychle zefektivnit nejen pomocí přímého napojení viz. výše, ale také pomocí exportu objednávek do tzv. CSV/XML souboru a následným ručním nahráním k příslušnému dopravci.
Export provedete v E-shop → Objednávky → Přehled objednávek. Vyberte požadované objednávky (můžete si pomoci filtrací konkrétního dopravce pomocí vyhledávacího pole Způsob dopravy), označte v zaškrtávacím poli napravo a klikněte na tlačítko Hromadné akce. Z nabídky vyberte, pro jakého dopravce chcete provést export. Systém vygeneruje soubor v příslušné technické podobě dle specifikací daného dopravce. Tento soubor můžete následně použít v aplikaci daného dopravce a hromadně tak importovat všechny požadované zásilky.
Česká pošta: V případě České Pošty se jedná o jakousi kombinaci manuálního a přímého napojení. Příslušným nastavením v sekci E-shop → Poštovné → Česká pošta podání online tak lze zefektivnit proces expedice také při spolupráci s Českou poštou.
Více info v návodu: Online podání – Česká pošta
V systému Eshop-rychle můžete využít také modul externí služby Balíkobot, která vám nabízí přímé datové napojení na nejznámější dopravce (DPD, Česká pošta, PPL, Geis, Uloženka, Zásilkovna, Toptrans, GLS atd.). Služeb přepravních společností tak můžete využívat skrze registraci do jednoho (externě zpoplatněného) systému, který je v Eshop-rychle přímo integrován. Náročná expediční činnost se tak může omezit pouze na tisk štítků přímo z administrace e-shopu a kontrolu automatického soupisu k podání přepravci.
Modul Balíkobotu pro hromadné napojení můžete editovat v E-shop → Poštovné → Balíkobot
Podrobné návody:
Balíkobot – nastavení
Více informací o službě Balíkobot
Mohou však nastat situace, kdy je nutné vytvořit specifické způsoby doprav. I pro takové případy má systém Eshop-rychle řešení. Kromě výše popsaných způsobů, které naleznete již implementované v systému, můžete vytvořit vlastní dopravy.
Vlastní dopravy a platby můžete přidávat v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Přidat nový způsob dopravy respektive E-shop → Poštovné → Způsob platby → Přidat nový způsob platby.
Vlastní vytvořené nesystémové způsoby doprav mají určitá specifika, např. nelze přidávat tzv. limity (což lze ale nahradit vytvořením více stejných těchto dopravních metod, jen s různými limity). Více info v samostatných návodech.
Podrobné návody
Poštovné – způsoby dopravy
V administraci E-shop → Poštovné → Způsob platby naleznete také širokou nabídku platebních metod od klasických způsobů, jako je např. dobírka, nebo převod předem na účet, ale i moderní formy online plateb pomocí platebních bran a splátkových systémů Stejně jako u způsobů dopravy i u plateb platí, že zákazníci preferují možnost výběru. Nabídněte proto na vašem e-shopu i dostatečnou bohatou paletu platebních metod.
Ačkoli klasická dobírka, čili platba při převzetí zásilky od dopravce, u mladší generace zákazníků pozvolna ustupuje z módy, u konzervativnější části zákazníků je stále oblíbená a měla by proto být součástí nabídky platebních způsobů většiny e-shopů. V administraci najdete již námi přednastavenou dobírku.
Nastavení dobírky můžete editovat v E-shop → Poštovné → Způsob platby → Platba dobírkou → Nastavení
Rovněž platba předem na účet patří mezi starší způsoby plateb, dnes však stále využívané např. při obchodování v B2B sektoru apod. V administraci najdete již námi přednastavenou platbu předem na účet.
Nastavení platby předem na účet můžete editovat v E-shop → Poštovné → Způsob platby → Platba předem na účet → Nastavení
Podrobné návody
Platba převodem na účet
Automatické párování plateb na účet – Při vyřizování objednávek vám usnadní práci užitečný modul, který za vás dokáže hlídat přijaté platby na vašem účtu a pomocí notifikací vás informovat o stavu a změnách.
Pokud s e-shopem provozujete také kamennou provozovnu, bude se vám hodit využívat také Platbu hotově u vás na pobočce. V administraci naleznete již námi přednastavenou platbu na pobočce.
Nastavení platby hotově na pobočce můžete editovat v E-shop → Poštovné → Způsob platby → Hotově na pobočce → Nastavení. Při placení hotově na pobočce se vám bude hodit také propojit pokladní systém, který Eshop-rychle také nabízí.
Podrobné návody
Pokladna
K nejrozšířenější formě placení ve světě e-commerce patří bezesporu online platby. Nemusíte se však obávat. Nečeká vás složitá technická ani byrokratická implementace mnoha bankovních institucí a jejich platebních systémů. Tuto práci za vás udělali poskytovatelé tzv. platebních bran a posléze my při implementaci platebních bran do systému Eshop-rychle. Po aktivování platební brány na vašem e-shopu budete moci zákazníkům nabídnout možnost platit online kartou a online převodem přes většinu lokálně známých bankovních institucí.
GoPay – Napojení platební brány GoPay
ThePay – Registrace platební brány ThePay
Comgate – Jak aktivovat platební bránu Comgate
PayPal
Pokud aktivujete splátkový systém, zákazníci vašeho e-shopu budou mít při výběru způsobu platby možnost si vybrat splátkovou společnost. Po dokončení objednávky budou přesměrováni na vybranou společnost, vyplní potřebné údaje a společnost bude Vás i zákazníky informovat o umožnění splátkového prodeje.
Home Credit – více info o napojení v článku Update splátkového systému Homecredit
Essox – Essox může Vašim zákazníkům nabídnout možnost nákupu zboží nad 3000 Kč na splátky.
Cofidis – stejně jako Essox a Home Credit se jedná o nebankovní společnost poskytující spotřebitelské online půjčky. Informace o napojení vašeho e-shopu najdete na webu Cofidis.
U všech splátkových systémů je možné zákazníkům povolit orientační kalkulaci výše splátek pomocí kalkulačky, kterou si můžete nechat zobrazovat v detailu každého produktu.
V poslední době jsou oblíbeným způsobem online placení také tzv. odložené platby nebo platby na třetiny. Odložené platby zvyšují míru konverze, hodnotu objednávky a pozitivně ovlivňují i vaše cashflow. Pomocí odložené platby bude moci zákazník zboží nakoupit a zboží fyzicky uhradit až po uplynutí stanovené lhůty, přitom e-shopař obdrží peníze od společnosti hned po nákupu. Při platbě na třetiny platí zákazník za objednávku ve třech stejných splátkách.
V systému Eshop-rychle můžete tyto možnosti nabízet prostřednictvím platební brány Comgate, která má implementovány programy Skippay, Twisto, Platímpak a Essox rozložená platba.
Stejně jako v případě způsobů doprav, mohou i u plateb nastat situace, kdy ani široká nabídka platebních způsobů nemusí pokrýt všechny možné případy a je proto nutné vytvořit specifické způsoby placení. I pro takové případy má systém Eshop-rychle řešení. Kromě výše popsaných způsobů, které naleznete již implementované v systému, můžete vytvořit vlastní způsoby plateb.
Vlastní platby můžete přidávat v E-shop → Poštovné → Způsob platby → Přidat nový způsob platby. Nastavení vlastních způsobů plateb je velmi jednoduché.
Podrobné návody
Způsoby platby
Poštovné představuje obsáhlou problematiku a v administraci e-shopu nabízí široké možnosti nastavení, proto jsme pro usnadnění orientace v celé řadě návodů a dílčích okruhů připravili rozcestník nejdůležitějších témat s odkazy na příslušné návody.
Nabídka dopravních a platebních metod
Jak propojit platby na specifické dopravy
Nastavení poštovného podle ceny, hmotnosti nebo kombinace ceny i hmotnosti zásilky
Doprava zdarma a odpočet dopravy zdarma
Podporované způsoby dopravy
Přímé napojení na dopravce
Manuální export objednávek
Hromadné napojení na více dopravců pomocí Balíkobotu
Vlastní způsoby dopravy
Podporované platební metody
Vlastní způsoby plateb
Zobrazení způsobů doprav a plateb na e-shopu
Součástí druhého kroku objednávkového procesu je výběr způsobu dopravy a platby. Dle provedených nastavení v administraci se zákazníkům zobrazuje nabídka aktivovaných dopravců a platebních metod.
U způsobů doprav i plateb můžete editovat popisné texty, ikonky, ceny, pořadí, či přiřazení konkrétních dopravců např. dle ceny zásilky a hmotnosti, vytvářet vlastní dopravy a platby. Někteří dopravci nabízí také přímá napojení pro zjednodušenou expedici.
Nabídka dopravních a platebních metod
Systém již v továrním nastavení obsahuje několik aktivovaných a přednastavených nejčastěji využívaných způsobů dopravy (Česká pošta, Zásilkovna, Osobní odběr, PPL) a platebních metod (Platba dobírkou, Hotově na pobočce, Platba předem na účet). Vy můžete tyto způsoby editovat, ale také aktivovat i další z velkého množství implementovaných způsobů, které jsou v továrním nastavení ponechány neaktivní (např. Geis, DPD, DHL, GLS atd.)
Pamatujte, že zákazníci dnes vyžadují široký výběr, a tak jim nabídněte dostatečný počet různých dopravců a platebních metod za různé ceny.
Kde editovat
Doprava: E-shop → Poštovné → Způsob dopravy
Platby: E-shop → Poštovné → Způsob platby
Podrobné návody
Způsoby platby
Způsoby dopravy
Jak propojit platby se specifickými dopravami
Pokud by ke každému způsobu dopravy nebyl přiřazen způsob platby, zákazník by nemohl nákup dokončit, protože by neměl jak zásilku uhradit. Propojení způsobů dopravy a plateb lze ponechat buď na systému automaticky, nebo provádět vždy manuálně. Nepropojení dopravy a plateb bývá častou chybou, která se následně projeví tak, že v košíku se neobjeví platební možnosti a nelze dokončit objednávku.
Kde editovat
Aktivovat automatické propojování všech způsoby doprav s platbami a naopak můžete v E-shop → Nastavení e-shopu → Základní nastavení
Podrobné návody
Propojení doprav a plateb v košíku
Před spuštěním e-shopu si nezapomeňte otestovat správné nastavení a průchodnost objednávkového procesu:
Nastavení objednávkového procesu
Otestování objednávkového procesu
Nastavení poštovného podle ceny, hmotnosti nebo kombinace ceny i hmotnosti zásilky
Často je zapotřebí, aby systém automaticky určoval poštovné na základě ceny objednávky nebo její hmotnosti, nebo dokonce na základě obou těchto parametrů. To vše můžete nastavit pomocí tzv. limitů. Limitů můžete vytvořit libovolný počet a tak lze škálovat mnoho velikostí objednávek. Např. do 1000 Kč poštovné za 110 Kč, do 2000 Kč za 79 Kč a nad 5000 Kč třeba poštovné zdarma, dle ceny přiřazovat konkrétní dopravce apod.
Kde editovat
Cenové limity můžete vytvářet u každé dopravy individuálně v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Nastavení – sekce editace limitů.
Podrobné návody
Jak zadat poštovné podle hmotnosti i podle ceny objednávky?
Tímto způsobem lze od určité hodnoty nastavit i dopravu zdarma. Doprava zdarma a odpočet dopravy zdarma představuje široké téma, proto jsme pro vás připravili samostatný návod viz níže.
Doprava zdarma a odpočet dopravy zdarma
Systém Eshop-rychle nabízí v rámci funkce doprava zdarma také doplňkovou funkci Odpočet dopravy zdarma. Odpočet dopravy zdarma tvoří v e-shopařské praxi spolu s dopravou zdarma ucelený nástroj, který na jedné straně pomáhá objednávku dokončit a současně zvýšit její hodnotu. Doprava zdarma může být přiřazena:
Automaticky – pomocí cenových limitů
Automaticky – pomocí hmotnostních limitů
Automaticky kombinací – pomocí cenových a hmotnostních limitů
Manuálně – u jednotlivých produktů pomocí štítků
Kde editovat
Obecné nastavení dopravy zdarma v E-shop → Poštovné → Doprava zdarma, následně u požadované konkrétní dopravy E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Nastavení sekce doprava zdarma a limity.
Podrobné návody
Doprava zdarma
Odpočet dopravy zdarma
Podporované způsoby dopravy
V administraci E-shop → Poštovné → Způsob dopravy naleznete celou řadu implementovaných dopravních metod. Některé z nich jsou ukázkově přednastaveny a aktivovány. Takto aktivované se již v základním nastavení zobrazují na e-shopu v druhém kroku objednávkového procesu. Vybrat ale můžete i z celé řady prozatím neaktivních, nicméně podporovaných způsobů doprav, nebo také vytvářet své vlastní, viz. níže.
Česká pošta
V administraci naleznete přednastaveno několik způsobů dodání s Českou poštou (Česká pošta – Balík do ruky, Česká pošta – Balík na poštu apod.). Pro urychlení komunikace s Českou poštou je možné využít také tzv. online podání.
Editovat v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Česká pošta → Nastavení
Podrobné návody: Online Podání – Česká pošta
PPL
PPL CZ s.r.o. patří mezi nejvýznamnější přepravce zásilek na českém trhu se specializací na vnitrostátní balíkovou přepravu až do 3 000 kg. Na přepravu balíků do Evropy využívá partnerskou společnost DHL. PPL nabízí také rozsáhlou síť PPL parcel shopů.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → PPL → Nastavení
Podrobné návody: Přímé napojení na PPL
Zásilkovna
Zásilkovna patří mezi jeden z nejoblíbenějších dopravních způsobů v ČR a na Slovensku. Nabízí více než 3000 výdejních a podacích míst v Česku, Slovensku, Maďarsku a Rumunsku. V ČR je ve všech městech nad 5 tis. obyvatel. Registrace je velmi jednoduchá a rychlá. Systém Eshop-rychle nabízí oddělené moduly pro CZ a SK trhy.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Zásilkovna → Nastavení.
Přejděte na neaktivní způsoby dopravy a zde naleznete položku Zásilkovna, kterou pomocí posuvníku aktivujte.
Více info o službě: Zásilkovna
Napojení: Registrace do Zásilkovny
Uloženka
Uloženka nabízí vlastní síť podacích a výdejních poboček v rámci České a Slovenské republiky. Kromě dopravy a výdeje zásilek na výdejní místa Uloženky nabízí také podání na partnerská výdejní místa České pošty, Slovenské pošty, DPD ČR a SK, apod. Na Uloženku systém Eshop-rychle nabízí také tzv. přímé napojení viz. níže.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Uloženka → Nastavení
DPD
DPD je oblíbený přední poskytovatel přepravních služeb v ČR i Evropě s širokou nabídkou také doprovodných služeb, jako např. zabezpečené předání, ověřené předání 18+ apod. Nabízí doručení zásilek domů, do firem nebo do stále se rozšiřující sítě odběrných míst, kterých má DPD 1250 a kde lze balík uložit až 7 kalendářních dní.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → DPD → Nastavení
Více informací: DPD
DHL
Společnost DHL je největší logistickou korporací světa působící více než 220 zemí. Zabývá se přepravu nejen běžného zboží, ale také nadměrných zásilek pro strojírenství, průmysl nebo i chemický sektor, který je běžně problematické doručit.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → DHL → Nastavení
Více informací o napojení na DHL: Poptat nabídku DHL
GLS CZ a SK
GLS se specializuje na balíkovou přepravu a doručení zásilek v celé České republice do 24 hodin a do všech zemích v Evropě do 24 až 96 hodin. Sledování zásilky, nízká míra poškození a atraktivní poměr cena-výkon. GLS nabízí také rozsáhlou síť tzv. ParcelShopů.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → GLS → Nastavení
Více informací o napojení na DHL: Poptat nabídku GLS
TOPTRANS
TopTrans dokáže doručit široké spektrum zásilek bez váhového a rozměrového omezení. Překládku zásilek zajištují ruční manipulací, bez použití válečkových drah. TopTrans umožňuje přepravu také nebezpečného zboží, které je dle mezinárodní dohody ADR přepravováno za určitých podmínek.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Toptrans → Nastavení
Pro napojení kontaktujte středisko dle vaší lokality: Střediska TopTrans
Pošta bez hranic
S Poštou bez hranic můžete zasílat do ČR, Slovenska, Polska, Německa, Rakouska, Maďarska, Itálie, Francie, Velké Británie, Slovinska, Chorvatska, Rumunska, ale i dalších států Evropské unie. Společnost nabízí také tzv fulfillment. Do online systému Pošty bez hranic stačí zadat elektronicky adresu zákazníka a Pošta bez hranic ihned zásilku expeduje cílovému adresátovi.
Editace v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Pošta bez hranic
Podrobné návody: Pošta bez hranic
Přímé napojení na dopravce
Na vybrané dopravce nabízí systém Eshop-rychle přímé napojení také přes tzv. API rozhraní, které umožňuje automatický export dat z objednávek do systémů dopravců. V případě přímého napojení stačí poté vybrat požadované objednávky a pomocí jednoho kliknutí odeslat příslušnému dopravci včetně veškerých nutných informací, což pomáhá výrazně zefektivnit celý expediční proces. Přímé napojení na dopravce probíhá obvykle pomocí tzv. API klíčů, Customer ID apod., které vám sdělí každý dopravce individuálně na vyžádání.
Kteří dopravci mají přímé napojení
PPL – editace v samostatné nabídce E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → PPL Export
DPD – editace v samostatné nabídce E-shop → Poštovné → DPD Export
Uloženka – editace v nastavení dopravy E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Uloženka
Zásilkovna – editace v nastavení dopravy E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Zásilkovna
Podrobné návody: Přímé napojení na PPL
Náš tip: Vedle přímého napojení na individuální dopravce, které musíte nastavovat samostatně, lze využít také zpoplatněnou externí službu Balíkobot, která vás prostřednictvím jedné aplikace spojí s většinou dopravců. Více info viz níže – Balíkobot.
Manuální export objednávek
Manuální expediční proces lze v systému Eshop-rychle zefektivnit nejen pomocí přímého napojení viz. výše, ale také pomocí exportu objednávek do tzv. CSV/XML souboru a následným ručním nahráním k příslušnému dopravci.
Export provedete v E-shop → Objednávky → Přehled objednávek. Vyberte požadované objednávky (můžete si pomoci filtrací konkrétního dopravce pomocí vyhledávacího pole Způsob dopravy), označte v zaškrtávacím poli napravo a klikněte na tlačítko Hromadné akce. Z nabídky vyberte, pro jakého dopravce chcete provést export. Systém vygeneruje soubor v příslušné technické podobě dle specifikací daného dopravce. Tento soubor můžete následně použít v aplikaci daného dopravce a hromadně tak importovat všechny požadované zásilky.
Česká pošta: V případě České Pošty se jedná o jakousi kombinaci manuálního a přímého napojení. Příslušným nastavením v sekci E-shop → Poštovné → Česká pošta podání online tak lze zefektivnit proces expedice také při spolupráci s Českou poštou.
Více info v návodu: Online podání – Česká pošta
Hromadné napojení na více dopravců pomocí Balíkobotu
V systému Eshop-rychle můžete využít také modul externí služby Balíkobot, která vám nabízí přímé datové napojení na nejznámější dopravce (DPD, Česká pošta, PPL, Geis, Uloženka, Zásilkovna, Toptrans, GLS atd.). Služeb přepravních společností tak můžete využívat skrze registraci do jednoho (externě zpoplatněného) systému, který je v Eshop-rychle přímo integrován. Náročná expediční činnost se tak může omezit pouze na tisk štítků přímo z administrace e-shopu a kontrolu automatického soupisu k podání přepravci.
Kde editovat
Modul Balíkobotu pro hromadné napojení můžete editovat v E-shop → Poštovné → Balíkobot
Podrobné návody:
Balíkobot – nastavení
Více informací o službě Balíkobot
Vlastní způsoby dopravy
Mohou však nastat situace, kdy je nutné vytvořit specifické způsoby doprav. I pro takové případy má systém Eshop-rychle řešení. Kromě výše popsaných způsobů, které naleznete již implementované v systému, můžete vytvořit vlastní dopravy.
Kde editovat
Vlastní dopravy a platby můžete přidávat v E-shop → Poštovné → Způsob dopravy → Přidat nový způsob dopravy respektive E-shop → Poštovné → Způsob platby → Přidat nový způsob platby.
Vlastní vytvořené nesystémové způsoby doprav mají určitá specifika, např. nelze přidávat tzv. limity (což lze ale nahradit vytvořením více stejných těchto dopravních metod, jen s různými limity). Více info v samostatných návodech.
Podrobné návody
Poštovné – způsoby dopravy
Podporované platební metody
V administraci E-shop → Poštovné → Způsob platby naleznete také širokou nabídku platebních metod od klasických způsobů, jako je např. dobírka, nebo převod předem na účet, ale i moderní formy online plateb pomocí platebních bran a splátkových systémů Stejně jako u způsobů dopravy i u plateb platí, že zákazníci preferují možnost výběru. Nabídněte proto na vašem e-shopu i dostatečnou bohatou paletu platebních metod.
Dobírka
Ačkoli klasická dobírka, čili platba při převzetí zásilky od dopravce, u mladší generace zákazníků pozvolna ustupuje z módy, u konzervativnější části zákazníků je stále oblíbená a měla by proto být součástí nabídky platebních způsobů většiny e-shopů. V administraci najdete již námi přednastavenou dobírku.
Kde editovat
Nastavení dobírky můžete editovat v E-shop → Poštovné → Způsob platby → Platba dobírkou → Nastavení
Platba předem na účet
Rovněž platba předem na účet patří mezi starší způsoby plateb, dnes však stále využívané např. při obchodování v B2B sektoru apod. V administraci najdete již námi přednastavenou platbu předem na účet.
Kde editovat
Nastavení platby předem na účet můžete editovat v E-shop → Poštovné → Způsob platby → Platba předem na účet → Nastavení
Podrobné návody
Platba převodem na účet
Automatické párování plateb na účet – Při vyřizování objednávek vám usnadní práci užitečný modul, který za vás dokáže hlídat přijaté platby na vašem účtu a pomocí notifikací vás informovat o stavu a změnách.
Platba hotově na pobočce
Pokud s e-shopem provozujete také kamennou provozovnu, bude se vám hodit využívat také Platbu hotově u vás na pobočce. V administraci naleznete již námi přednastavenou platbu na pobočce.
Kde editovat
Nastavení platby hotově na pobočce můžete editovat v E-shop → Poštovné → Způsob platby → Hotově na pobočce → Nastavení. Při placení hotově na pobočce se vám bude hodit také propojit pokladní systém, který Eshop-rychle také nabízí.
Podrobné návody
Pokladna
Online platby
K nejrozšířenější formě placení ve světě e-commerce patří bezesporu online platby. Nemusíte se však obávat. Nečeká vás složitá technická ani byrokratická implementace mnoha bankovních institucí a jejich platebních systémů. Tuto práci za vás udělali poskytovatelé tzv. platebních bran a posléze my při implementaci platebních bran do systému Eshop-rychle. Po aktivování platební brány na vašem e-shopu budete moci zákazníkům nabídnout možnost platit online kartou a online převodem přes většinu lokálně známých bankovních institucí.
Aktuální nabídka platebních bran:
GoPay – Napojení platební brány GoPay
ThePay – Registrace platební brány ThePay
Comgate – Jak aktivovat platební bránu Comgate
PayPal
Splátkové systémy
Pokud aktivujete splátkový systém, zákazníci vašeho e-shopu budou mít při výběru způsobu platby možnost si vybrat splátkovou společnost. Po dokončení objednávky budou přesměrováni na vybranou společnost, vyplní potřebné údaje a společnost bude Vás i zákazníky informovat o umožnění splátkového prodeje.
V systému jsou implementovány:
Home Credit – více info o napojení v článku Update splátkového systému Homecredit
Essox – Essox může Vašim zákazníkům nabídnout možnost nákupu zboží nad 3000 Kč na splátky.
Cofidis – stejně jako Essox a Home Credit se jedná o nebankovní společnost poskytující spotřebitelské online půjčky. Informace o napojení vašeho e-shopu najdete na webu Cofidis.
U všech splátkových systémů je možné zákazníkům povolit orientační kalkulaci výše splátek pomocí kalkulačky, kterou si můžete nechat zobrazovat v detailu každého produktu.
Odložené platby a platby na třetiny
V poslední době jsou oblíbeným způsobem online placení také tzv. odložené platby nebo platby na třetiny. Odložené platby zvyšují míru konverze, hodnotu objednávky a pozitivně ovlivňují i vaše cashflow. Pomocí odložené platby bude moci zákazník zboží nakoupit a zboží fyzicky uhradit až po uplynutí stanovené lhůty, přitom e-shopař obdrží peníze od společnosti hned po nákupu. Při platbě na třetiny platí zákazník za objednávku ve třech stejných splátkách.
V systému Eshop-rychle můžete tyto možnosti nabízet prostřednictvím platební brány Comgate, která má implementovány programy Skippay, Twisto, Platímpak a Essox rozložená platba.
Vlastní způsoby plateb
Stejně jako v případě způsobů doprav, mohou i u plateb nastat situace, kdy ani široká nabídka platebních způsobů nemusí pokrýt všechny možné případy a je proto nutné vytvořit specifické způsoby placení. I pro takové případy má systém Eshop-rychle řešení. Kromě výše popsaných způsobů, které naleznete již implementované v systému, můžete vytvořit vlastní způsoby plateb.
Kde editovat
Vlastní platby můžete přidávat v E-shop → Poštovné → Způsob platby → Přidat nový způsob platby. Nastavení vlastních způsobů plateb je velmi jednoduché.
Podrobné návody
Způsoby platby
Aktualizováno dne: 04/11/2024
Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?
Děkujeme Vám za Váš názor.