Články o: Úvod do Eshop-rychle

Jak vytvořit e-shop, aneb od prvního produktu k první objednávce

Připravili jsme pro vás průvodce úvodními krůčky při tvorbě vašeho prvního e-shopu na platformě Eshop-rychle. Pomůžeme vám seznámit se s prostředím administrace, krok za krokem projdeme nastavení, která budete před spuštěním e-shopu potřebovat znát, a na závěr společně otestujeme, jestli je vše podle vašich představ. Pro nedočkavce máme také sekci pokročilejších nastavení.

Nemrhejte proto svůj čas a entusiasmus tápáním a využijte průvodce pro e-shopařské benjamínky, který vám pomůže se rychle zorientovat.



Technická podpora


Pokud se objeví zádrhel, neostýchejte se kontaktovat naši technickou podporu. Žádný učený přece z nebe nespadl.

Rychlá navigace v tomto návodu


Základní nastavení e-shopuJak e-shop dále vylepšit?
1. Základní orientace v administraci a e-shopu1. Internetové vyhledávače a SEO
2. Volba šablony a design e-shopu2. Srovnávače zboží
3. Editace základních prvků e-shopu3. Analytika
4. Vytváříme první produkty4. Chatovací okno
5. Ladíme objednávkový proces5. Newsletter
6. Legislativa provozování e-shopu6. Sociální sítě
7. Rozbíháme e-shop na vlastní doméně7. Obsahový marketing – blog
8. Finální otestování e-shopu8. PPC reklamy a zbožové srovnávače
9. Vylaďte e-shop k dokonalosti. Pomůže vám služba audit e-shopu9. Vyladěné texty a kvalitní obrázky


1. Základní orientace v administraci a e-shopu


Nejprve je nutné se dobře zorientovat v prostředí administrace a na nejdůležitějších stránkách e-shopu tzn. na úvodní straně, v kategoriích a detailu produktu. Administrace je řídící centrum vašeho e-shopu s obrovskou paletou možných nastavení. Ale nejen to. Administrace slouží také jako komunikační prostředí s naší technickou podporou, dozvíte se zde co je nového a jaké služby, akce a výhody právě nabízíme. Věnujte proto čas na seznámení s administrací, která se v budoucnu stane vaší virtuální kanceláří.

Pro prvotní seznámení a nastavení e-shopu je důležité se vedle administrace seznámit také s rozvržením stránek vlastního e-shopu a možnostmi jejich editace. Mezi přednosti systému Eshop-rychle patří právě široké možnosti snadné editace designu e-shopu.

Doporučené návody:


Přihlášení do administrace
Základní rozmístění prvků v administraci
Základní rozmístění prvků na e-shopu
Kde lze na e-shopu vkládat obsah

V přehledu základní orientace vám ukážeme, jaké prvky e-shopu můžete editovat a přímo vás navedeme na příslušné místo v administraci. Snadno a rychle se tak naučíte editovat váš e-hop.

Náš tip: Abyste dokázali využít všech vychytávek, které systém nabízí, a nemuseli plýtvat čas sledováním veškerých zpráv, každý měsíc pro vás vydáváme přehled novinek ve vývoji Eshop-rychle. Nové funkce a vylepšení doslova chrlíme, takže se vyplatí sledovat náš blog – rubriku Nové funkce a vylepšení, kde se dozvíte o všech novinkách.

2. Volba šablony a design e-shopu


Na své zákazníky budete od počátku chtít jistě udělat dobrý dojem. Než začněte vybírat šablonu a tvořit váš vysněný design, pamatujte, že není všechno zlato, co se třpytí. Nezohledňujte jen vizuální podobu e-shopu. Důležitým ukazatelem úspěšných e-shopů je také příjemný pocit z nakupování a intuitivnost šablony.

Určitě bychom vám doporučili využít generaci šablon 4.0, která je nyní zastoupena šablonami New York, Milano, Geneva, Babylon nebo Shopiqueen (za příplatek – od externího designéra).

Nová generace šablon navíc přináší i úplným laikům široké možnosti úprav designu bez odborné znalosti kódování. Sami si tak můžete pohrát s designem a najít vysněný vzhled vašeho e-shopu.

Doporučené návody


Jak vybrat vhodnou šablonu pro váš e-shop
Práce s editorem šablony – design eshopu

3. Editace základních prvků e-shopu


Nyní se podíváme, jak nastavit základy vašeho e-shopu, bez kterých se e-shop neobejde. Návody vám ukáží, jak vytvořit hlavní menu, produktové kategorie, jak nastavit obrázky v rotátoru na úvodní straně e-shopu, co lze editovat na hlavní straně e-shopu (např. sloupce, blog, newsletter a patička), nebo jak se tvoří články.

Správné nastavení a popis kategorií je zásadní pro rychlou a snadnou orientaci zákazníků. Nepodceňujte tuto fázi tvorby e-shopu. Nevhodně popsané a seřazené kategorie mohou zákazníky vést k opuštění e-shopu i přesto, že někde uvnitř vašeho e-shopu se hledané produkty nacházejí!

Při editaci základních prvků si například ukážeme, jak vytvořit atraktivní produktové menu s vloženými obrázky kategorií.

Doporučené návody


Jak vytvořit textové menu
Tvorba produktového menu – kategorie a podkategorie
Vkládání obrázků do menu a kategorií
Rotátor obrázkových bannerů
Editace a zobrazení boxů s kontaktními údaji
Tvorba a editace patičky

4. Vytváříme první produkty


Sekce produktů je nejdůležitější částí vašeho e-shopu, kde se zákazníci rozhodují o nákupu. Kvalitní fotografie, dokonalý popis i technické náležitosti nutné pro vyhledávače a zbožové srovnávače budou určovat váš úspěch. Dále se dozvíte, jak tvořit také tzv. štítky, pomocí kterých můžete atraktivně zákazníky informovat o novinkách, akčních cenách, dopravě zdarma apod.

Zvyšovat výkon e-shopu se vyplatí pomocí vhodně přiřazených podobných produktů a souvisejícího zboží. Podceňovat byste neměli ani funkci Hodnocení produktů. Až 95% zákazníků se o svém (ne)nákupu totiž rozhoduje na základě recenzí od ostatních uživatelů. Důležitým aspektem dnešních e-shopů, který nelze ignorovat, je totiž důvěryhodnost a transparentnost. Naučte se proto využít sílu recenzí.

Administrace produktů nabízí velmi širokou paletu nastavení. V tomto návodu naleznete odkazy na průvodce základním nastavením.

Vedle tvorby poutavých produktových obrázků a přehledných kategorií, je důležitou součástí přípravy e-shopu také tvorba správných popisků, které pomáhají při filtraci a možnosti rychle vyhledat požadovaný produkt viz. sekce Nastavení filtrace.

Doporučené návody


Jak přidat produkty
Vytvoření různých variant produktů
Nastavení štítků
Podobné produkty
Související zboží – vzájemné připojení produktů
Hodnocení produktů
Nastavení filtrace

5. Ladíme objednávkový proces


Bez nadefinovaných způsobů dopravy a platebních metod není možné pro zákazníka dokončit objednávku. Změnit si možná budete chtít také variantu fungování skladu. Má se zboží odečíst ze skladu hned při dokončení objednávky? Půjde objednávat do mínusu? To všechno si můžete nastavit. A zorientovat se budete chtít také v procesu, jak efektivně odbavovat došlé objednávky.

V této sekci naleznete návody, jak volit požadované dopravce ze seznamu mnoha partnerů (např. Česká pošta, Geis, PPL, DHL, Zásilkovna atd.) a jak nastavit cenu za doručení dobírky, případné slevy jako např. doprava zdarma apod.

Systém umožňuje využívat také celou řadu platebních metod od převodu na účet, platební brány pro online platby, dobírky, platby v hotovosti apod. Zvolit si můžete také různé varianty skladů a možností objednávkového procesu.

Na závěr je dobré se zorientovat také v administraci objednávek, tzn. jak zpracovávat došlé objednávky.

Doporučené návody


Nastavení objednávkového procesu

Objednávkový proces (nákupní košík) jsme perfektně vyladili a vy si pouze zvolíte, zda-li požadujete tří, či čtyř krokový proces a přiřadíte způsoby dopravy a platebních metod. Pokročilý editor designu vám umožňuje perfektně sladit také barevné podání košíku a konverzních tlačítek s vaším brandingem.

Častou chybou bývá nepropojení dopravy s vybranou platební metodou. Jak se této chybě vyhnout naleznete v tomto návodu:
Jak propojit dopravu s požadovanou platební metodou

Nastavení objednávkového procesu představuje obsáhlé téma. Pokud máte zájem se do objednávkového procesu už nyní ponořit hlouběji, níže naleznete přehled veškerých návodů:
Přehled návodů dopravy a platby
Přehled návodů administrace objednávek

Náš tip: Jste začínající e-shopař a přemýšlíte, která z široké palety plateb je právě ta pravá? Podívejte se na článek Otevřete online brány dokořán všem zákazníkům, který shrnuje současné trendy v platebních metodách.

6. Legislativa provozování e-shopu


Plnění legislativních náležitostí není oblíbenou činností asi nikoho z nás. Není třeba se ale obávat. Připravili jsme pro vás sadu vzorových dokumentů, ve kterých bude nutné jen doplnit nezbytné údaje. Obchodní podmínky i dokumenty pro zacházení s osobními údaji zákazníků (EU nařízení označované jako GDPR) tak s Eshop-rychle zvládnete tak snadno, jak je to jen možné. A ušetříte tak často nemalé výdaje za právní služby.

Chcete-li se v ochraně osobních údajů (GDPR) zorientovat více, mrkněte na video GDPR pro e-shopy, ve kterém vám právnička srozumitelnou řečí seznámí s touto problematikou, která nadělala vrásky mnoha podnikatelům. Ukazuje se ale, že obavy byly zbytečné. Patříte-li v podnikání mezi úplné začátečníky hodit se vám bude také článek Legislativní a daňové povinnosti pro začínající e-shopaře.



Doporučené návody


Vzorové právní dokumenty (VOP + GDPR dokumenty)
Návody ke správě osobních údajů – GDPR
Legislativní a daňové povinnosti pro začínající e-shopaře

Náš tip: GDPR představuje širokou právní problematiku. Pod klíčovým slovem GDPR naleznete také na našem blogu řadu článků, které vám pomohou se ve složitém tématu ochrany osobních údajů zorientovat. Nejprve však doporučujeme výše uvedené video GDPR pro e-shopy.

7. Rozbíháme e-shop na vlastní doméně


Pokud jste zatím nezakoupili jeden z našich tarifů a eshop provozujete pouze ve zkušební verzi, doména vašeho e-shopu bude mít tvar např: 1623203408.eshop-rychle.cz. Taková doména nepůsobí pro oko zákazníka samozřejmě nikterak atraktivně a před spuštěním reálného prodeje je vhodné e-shop přesměrovat z výše uvedené technické domény na vaši vlastní doménu např. www.vasedomena.cz .

Nejjednodušší způsob nasměrování e-shopu na vlastní doménu je registrace požadované domény současně při zakoupení jednoho z našich tarifů. V takovém případě se nemusíte o nic starat a my provedeme veškerá nastavení.

Pokud již doménu vlastníte, bude nutné na ni nasměrovat váš e-shop, který vytváříte na systému Eshop-rychle. Přesměrování se provádí v administraci u registrátora, kde jste doménu zakoupili.

Jestliže máte doménu správně nasměrovanou na váš e-shop, je čas na založení e-mailů a jejich nasměrování pomocí tzv. MX a SPF záznamů u registrátora. Zní to poněkud odborně? Žádné strachy. Připravili jsme pro vás perfektní návody, které vás krůček po krůčku provedou nasměrováním a nastavením záznamů. Pokud se na to ani tak nebudete cítit, stačí o nasměrování požádat administrátora vaší domény, který vše nastaví podle našich instrukcí.

Vlastní doménu můžete registrovat přímo při objednání ostrého provozu e-shopu. Pokud již doménu vlastníte e-shop provozovaný na systému Eshop-rychle na ni můžete snadno nasměrovat.

Doporučené návody


Registrace domény a nasměrování na e-shop
Jak nasměrovat doménu u Forpsi
Jak nasměrovat doménu u Active24
Nastavení emailové adresy
Nastavení SPF záznamu pro bezpečné odesílání emailů

8. Finální otestování e-shopu


Naplněním e-shopu produkty a nastavením nezbytností jako jsou doprava a platba vše nekončí. Než pustíte vaše dílo do světa, je důležité si provedené nastavení otestovat, zda vše správně funguje. Zda se dá objednávka úspěšně dokončit na počítači i mobilním zařízení, zda vám i zákazníkům chodí úspěšně emaily, objednávky se správně propisují do administrace a že o průběhu odbavování objednávky je zákazník příjemně informován.

Než dáte zelenou vašemu novému e-shopu a vypustíte jej do světa e-commerce, nezapomeňte celý proces nákupu otestovat.

Doporučený návod


Otestujte si objednávkový proces

9. Vylaďte e-shop k dokonalosti. Pomůže vám služba Audit e-shopu


Udělat pozitivní dojem, takříkajíc na první dobrou, je důležité nejen za skutečným prodejním pultem, ale i při online podnikání při vstupu zákazníka na e-shop. Důvěryhodnost a dobrá reputace patří totiž mezi klíčové faktory ovlivňující úspěšnost e-shopů. Před spuštěním vašeho e-shopu proto doporučujeme využít službu Audit e-shopu, která vám pomůže nejen odstranit případné chyby, ale doporučí i možná vylepšení. Službu Audit e-shopu naleznete v administraci e-shopu v záložce Audit e-shopu.



Podrobné informace o službě naleznete v článku Jak vytunit e-shop k dokonalosti? Pomůže nová služba Audit e-shopu


Máte hotové výše uvedené základy? Jak e-shop dále vylepšit?


V administraci e-shopu naleznete řadu dalších podpůrných funkcionalit a aplikací, které vám pomohou s komunikací se zákazníky, marketingem e-shopu a vyhodnocováním výsledků prodejů a kampaní.

Máte-li zvládnuté základní nastavení e-shopu (viz. výše), je správný čas se seznámit s dalšími možnostmi nastavení např. analytických nástrojů, implementaci sociálních sítí, newsletterových kampaní, online komunikace se zákazníky, či obsahovému marketingu na blogu.

1. Internetové vyhledávače a SEO


Pro prosperující e-shop je důležité organické (neplacené) vyhledávání v internetových vyhledávačích. Chcete vědět, jak se do vyhledávačů dostat, nebo jak v nich být umístěni co nejvýše? Právě o tomu se věnuje článek Krok za krokem za organickou návštěvou, aneb jak na vyhledávače.



2. Srovnávače zboží


Srovnávače zboží, nebo také “zbožáky” jsou jedním z nejpopulárnějších prodejních kanálů v online světě. Primárně slouží ke srovnání zboží dle ceny, ale je možné na nich vyhledávat produkty dle konkrétních parametrů. Pokud nemáte unikátní zboží (například vlastní výroby), měly by být zbožáky jednou z prvních voleb, jak zboží propagovat.

Nejvýznamnější srovnávače na českém trhu jsou Heureka.cz a Zboží.cz. Tyto srovnávače vám umožní zobrazit váš e-shop mezi dalšími e-shopy, přičemž vy neplatíte za toto zobrazení, ale až přímo za proklik na váš e-shop – až když vám srovnávače přivedou potenciálního klienta. Zpravidla se jedná o nejpřesněji cílený reklamní kanál, který přivádí zákazníky připravené nakoupit.

Doporučené návody


Podrobný průvodce světem zbožových srovnávačů
Export do porovnávačů zboží
Pokročilé zbožové srovnávače

3. Analytika


Světu vládnou data. A je jich tolik, že bez dobrých nástrojů na analýzu se v datech utopíte. V opačném případě můžete z dat vyčíst nečekaně zajímavé informace! Dnes již nelze vést úspěšný business jen pomocí selského rozumu. Nová generace šablon Eshop-rychle vám proto nabízí zdarma v rámci všech tarifů nejpromakanější analytické možnosti, které lze v současnosti na trhu nalézt!



Doporučené návody


Google Analytics-základní seznámení a nastavení
Google Search Console – vylepšete výkon vašeho e-shopu ve vyhledávání
Měřicí kódy a jak je nastavit
Způsob odesílání analytických dat a konverzí
Verifikace domény v Google Search Console

Náš tip: Při pronikání do světa nekonečného množství dat je velkým pomocníkem zkušený rádce po ruce. Chcete-li se lépe zorientovat v problematice analýzy dat, doporučujeme prohlédnout blog jednoho z nejuznávanějších odborníků na analytiku webů v ČR Zbyňka Hyráka, se kterým jsme implementaci analytických nástrojů konzultovali.

4. Chatovací okno


Okamžitá komunikace se zákazníkem pomocí chatovacího okna se pomalu stává standardem nejen u velkých e-shopů, ale také u těch středních a malých. Náš systém vám nabízí možnost zdarma aktivovat také chatovací okno.

Doporučené návody


Nastavení online chatu



5. Newsletter


Emailové kampaně patří mezi nejdostupnější nástroje k propagaci vašich produktů, ale i budování vztahu se zákazníky. Pokud máte v daném oboru podnikání zajímavé zkušenosti, nebo dokážete nabídnout atraktivní obsah na blogu, nabízí vám modul pro pravidelné newsletterové kampaně nenahraditelný nástroj pro komunikaci se zákazníky.

Doporučené návody


Začínáme s newsletterem



6. Sociální sítě


Ať už se nám sociální sítě líbí nebo ne, k rozvoji podnikání je používáme téměř všichni. Zatímco možnost přihlásit se přes sociální sítě urychlí propojení zákazníků s e-shopem a zpříjemní proces nákupu, facebook widget informuje o aktuálním dění ve vašem e-shopu a třeba i z jeho zákulisí atd.

Doporučené návody


Přihlašování přes sociální sítě
Facebook widget
Instagram widget



7. Obsahový marketing – blog


Na blogu máte ideální příležitost komunikovat se zákazníky pomocí článků, videí, fotografií, infografik, návodů atd. Je to místo, kde můžete zákazníkům ukázat, že nejste jen další přeprodejce zboží, ale odborníkem v daném oboru a dobrým rádcem.

Doporučené návody


Aktivace, nastavení a používání blogu
Vkládání videa z Youtube



Náš tip: Obsahový marketing neznamená jen naplnit blog co možná největším množstvím „nějakého obsahu“. Jak na obsahový marketing se dozvíte na našem blogu, kde vám rady nabídne zkušený obsahový specialista v sérii článků Jak na obsahový marketing

8. PPC reklamy a zbožové srovnávače


Jakmile spustíte e-shop, otestujete si objednávkový proces a vše poběží podle vašich představ, začnete jistě uvažovat o dalších nástrojích ke zvyšování prodejů a propagaci vašeho e-shopu.

Nekašlete na propagaci e-shopu, zákazníci vás sami nenajdou!
Kde začít s propagací e-shopu? Neutopte se v moři možností!

Mezi ty nejznámější způsoby online reklamy patří tzv. PPC (Pay Per Click) systémy Google Ads a Seznam Sklik. Jak už z názvu vyplývá, jedná se o placené inzertní systémy. Systémy funkční, nicméně patřící mezi nástroje, jejichž nastavování si žádá určité zkušenosti nebo pomoc odborníka.

Mezi často opomíjené, nicméně mnohdy velmi efektivní nástroje online prodeje, patří tzv. zbožové srovnávače. V České republice opanují trh Heureka a Zboží.cz s 91 % trhu.

Pomocí zbožových srovnávačů se můžete ihned zobrazovat v jejich nabídce a zákazníci tak dohledají váš e-shop i produkty, zatímco organické vyhledávání a ostatní inzertní systémy můžete začít ladit až postupně. Zbožové srovnávače mají jednu velkou výhodu v tom, že oslovují zákazníky v poslední fázi rozhodovacího procesu, kdy už jsou skutečně připraveni nakoupit a jen hledají kde.



Doporučené návody


Podrobný průvodce světem zbožových srovnávačů
Export feedu pro porovnávače zboží
Jak nastavit feed pro Zboží.cz – doporučené tipy od Zboží.cz

Náš tip: Mezi nejčastěji využívané nástroje, jak dát o produktové nabídce vědět zákazníkům jsou srovnávače Heureka a Zboží.cz. Podívejte se na sérii článků Zbožáková Bible, která vás problematikou zbožových srovnávačů provede od A do Z.

9. Vyladěné texty a kvalitní obrázky


Vyladěné texty a dechberoucí obrázky jsou pomyslnou třešničkou na dortu. Čím lépe budete mít obě komponenty vašeho e-shopu zpracované, tím lepší dojem uděláte na své zákazníky. Některé e-shopy mají texty propracované do nejmenších detailů včetně nadpisů, tlačítek atd. Nakupovat v takovém e-shopu je zážitek a zákazníci se rádi do takového e-shopu vracejí a o příjemný zážitek se podělí s přáteli.

Copywriting a mikrotextace e-shopu je mocnou disciplínou, která napomáhá z průměrného e-shopu vytvořit vybroušený klenot. Prošli jste všemi předchozími návody a články? Pak je ten správný čas vybrousit z vašeho e-shopu nový online klenot. Zaměřte se na mikrotextaci a produktové obrázky.



Doporučené články


Copywriting pro e-shop
Zrychlete svůj eshop – optimalizujte obrázky
Lokalizace – možnost upravit všechny texty na e-shopu

Náš tip na závěr


Společnou vlastností úspěšných lidí bývá nejen vášeň pro obor, který si zvolí pro své podnikání, ale také ochota se stále vzdělávat. Pro online podnikání, které patří k nejdynamičtějším oborům lidské činnosti, to platí více než dvojnásob. Hledejte proto i další cesty k sebevzdělávání. Na internetu naleznete mnoho komplexních kurzů pro e-shopaře začátečníky i pokročilé, nespočet video přednášek českých i zahraničních odborníků a pro zpestření virtuálního podnikání můžeme doporučit také odborné veletrhy a setkání. Jak probíhá jeden z největších veletrhů v České republice můžete vidět v krátkém videu Jaké bylo Czech Online Expo 2019? Inspirovat vás mohou také novinky a zajímavosti ze světa e-commerce, které vám budeme jako zákazníkovi Eshop-rychle pravidelně každý měsíc zdarma zasílat emailem.


Technická podpora je vám vždy po ruce


Jak jsme uvedli v úvodu tohoto návodu, pokud se objeví zádrhel, neostýchejte se kontaktovat naši zákaznickou podporu. Žádný učený přece z nebe nespadl!

Za celý tým Eshop-rychle vám přejeme úspěšný vstup do světa online podnikání!

Aktualizováno dne: 09/09/2024

Pomozte nám zlepšovat seznam dotazů i pro ostatní zákazníky. Pomohla Vám odpověď při řešení Vašeho požadavku?

Podělte se o svůj názor

Zrušit

Děkujeme Vám za Váš názor.